4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > De ce se aude o bataie la rece...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

De ce se aude o bataie la rece?

Salut

 

Este vorba despre o corsa c12nz .

De cateva zile ,de cand a dat frigul,cand o pornesc la rece se aude o bataie ascutita la motor care se opreste in maxim 2 minute - nu am plecat cu ea de pe loc cat timp se auzea bataia.Ideea e ca  urca in frecventa odata cu turele..Nu pot sa spun pana la cate ture pentru ca nu are turometru .E ceva asemanator bataii de  tacheti la dacie doar ca mult mai redus ca zgomot.

Motorul trage bine,consuma normal pentru perioada asta ,deci nu are alte simptome.

Ce ar putea avea?

Mentionez ca masina e cumparata de cateva luni,in primavara urmeaza sa ii fac distributia,consumabilele motorului sunt schimbate acum 3-4 saptamani.

Multumesc!
A intrebat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns danyeliu (2,780 puncte) acum 12 ani depinde  ce ulei are in ea  poate e de o densitatete prea  mare,foarte probabil  nu reusesc din cauza frigului sa se incarce  tacheti ca sunt hidraulici.....

Comentarii:

A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani Sincer nu stiu ce sa iti zic de ulei...Am bagat ce mi-au dat cei de la magazin :))...
+2 voturi
A raspuns rostov105 (2,880 puncte) acum 12 ani Daca bataia e de frecventa inalta - ascutita cum spui tu - atunci mai probabil e de la tacheti. Daca ar fi de frecventa joasa, pe ton de bas, atunci e de la vibrochen.

Acum in ce priveste uleiul, puteai si tu sa te interesezi inainte un pic de ex. pe clubopel sau pe orice forum dedicat sau nu vreunei marci. Uleiul de motor trebuie sa indeplineasca niste specificatii care de obicei le afli din cartea tehnica a masinii. In ziua de azi daca te duci sa cumperi crezand orbeste in ce zice comerciantul vei avea in general de pierdut, asa e la noi din pacate. Daca nu te pricepi tu, macar intreaba un prieten sau pune o intrebare pe un forum, nu costa nimic!

Intrebarea care se pune e daca tu intr-adevar ai ULEI in motor sau cine stie ce posirca luata din bidonul cu uleiuri reziduale de la service-ul unde ti l-au "schimbat"....se mai intampla si dintr-astea, mai ales daca dau de unul total pe dinafara, scuza-ma ca ti-o spun. Daca te informezi o faci pentru linistea ta si pentru banii tai in cele din urma.

N-am avut nici o intentie de a jigni, nimeni nu se naste invatat, netul e plin de informatii care asteapta sa le folosim!

P.S. E laudabil ca ai auzit zgomotul de care intrebi, multi nu aud si nu vad nimic pana le curg tablele dupa ei...

Comentarii:

A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani

editat de Livius_27 acum 12 ani

Stiu cum e bataia de vibrochen,am avut o dacia :) Ideea e ca uleiul l-am luat in bidon sigilat si l-am schimbat cu un prieten,deci exclus sa fie din reziduri de la service....O sa caut bidonul si daca il gasesc iti spun.Ideea e ca uleiul era Aral...asta imi aduc aminte :).
Nu sunt total pe dinafara...doar ca masina fiind nou cumparata nu am avut rabdarea sa ma interesez ce ulei ii trebuie crezand ca la magazin stie softul...Am facut mecanica pe 1310 si Nova
vreo 2 ani.:))
Cat despre bataie e ca si cum ai lovi foarte scurt doua bucati de metal.
Si ce sa ii fac in cazul asta?

L.E.: uleiul e aral 10w20
A comentat rostov105 (2,880 puncte) acum 12 ani Eu nu stiu sa existe ulei 10w20, ai gresit ceva cifre...Daca prima cifra e 20, atunci nu e de mirare ca-ti face zgomotul ala, e foarte vascos. Asta ar fi cel mai fericit caz...

Mai nasol ar fi sa ai pierderi interne de ulei, adica pierderi in pompa de ulei sau chiar in motor. Deci daca iti face bataia asta cu un ulei 10w.. atunci asteapta-te la complicatii. La primavara va trebui musai desfacut si vazut..
A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani 10W e sigur...

pai nu ar trebui sa se vad la joja daca pierde ulei?
astept sa vad daca la caldura mai face asa..eventual incerc sa o las o noapte intr-un service incalzit sa vad daca mai face asa dimineata...
A comentat rostov105 (2,880 puncte) acum 12 ani Nu, nu se vede pe joja pentru ca tie nu-ti dispare uleiul efectiv ci nu ajunge unde trebuie. Daca pompa are neetanseitati de ex, atunci lucreaza cam degeaba, nu poate asigura presiunea necesara de ulei. Gandeste-te numai cand se reteaza un furtun de dus si scapa apa pe acolo, te mai poti spala??!
A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani pai si atunci de ce se opreste dupa 1 minut-2? si la cald numai face deloc...
A comentat rostov105 (2,880 puncte) acum 12 ani Pai la inceput e mai vascos mai ales pe frigurile astea, apoi incepe sa se incalzeasca si se misca mai usor
0 voturi
A raspuns wheelman2009 (10,000 puncte) acum 12 ani in general bataia ascutita e de bolt/biela, dar daca spui ca se opreste repede probabil ai un ulei de proasta calitate, prea vascos si pe frigurile astea ajunge greu in rampa, asa ca cel mai bine il schimbi ulei+ filtru si iti recomand pentru NZ un Castrol Magnatec 10w40.

Comentarii:

A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani Pai si are ceva daca il las pana la primavara asa?Nu plec cu masina cat timp se aude zgomotul si nu o urc in ture cat timp bate....Daca e ,schimb si uleiul iarasi dar au fost si friguri mari zilele astea....
0 voturi
A raspuns maxigaz (370 puncte) acum 12 ani uleiul folosit este mai gros decit cea admisa pe perioada de iarna trebe inlocuit  cu 5w40 sau mai subtire.

Comentarii:

A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani pai si sa-l mai schimb acum?
0 voturi
A raspuns ElPadrino (2,160 puncte) acum 11 ani posibil sa fie de la tacheti , incearca sa ii schimbi uleiul sa vezi daca se mai aude bataia.