A raspuns
Enz0
(220 puncte)
acum 11 ani
Supapa EGR suplimenteaza motorul la relanti cu gaze arse, gaze inerte care nu contribuie la combustie.
In momentul in care stai la relanti, "gura " de admisie este obturata si motorul se chinuie sa respire pentru ca nu primeste volumul de aer de care are nevoie ca sa umple perfect cilindrii.
Tu avand motor benzinar la care este important sa se pastreze raportul stoichiometric de 13:7, trebuie sa ii dai motorului ceva care sa elimine vacuumul creat.
In modul asta se explica supapa EGR.
La relanti ea deschide pentru ca gazele arse sa umple cat mai mult camera de ardere, motorul trage cat mai putin aer de afara, deci va fi nevoie de o cantitate mai mica de benzina la injectie.
In momentul in care o calci, clapeta de acceleratie se deschide, motorul aspira aer, iar supapa EGR inchide admisia de gaze arse.
Daca ai masina care o folosesti la liniute sau mergi mai turat cu ea... scoate firul si mergi sa o bagi pe tester pentru a ascunde eroarea.
Daca esti doar un simplu sofer, lasa EGR unde e pentru ca altfel bagi mana in portmoneu.