Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Electromotor?

De cand a venit frigul a inceput sa imi faca figuri electromotorul.

Nu cred ca imi arunca bendixul.

Ii dau...scapa si invarte in gol(invarte in gol,nu caraie !).Si ii dau de mai multe ori pana prinde si porneste.

Ce poate fi?
A intrebat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani in categoria Motor

3 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Contacte oxidate de cele mai multe ori. Du-l la service de electronice sa ti-l curete frumos, eventual daca tot e desfacut schimba si periile si neaparat curatat colectorul cu putin smirghel fin, deoarece daca nu si-a bagat nimeni nasul pe acolo de ceva vreme, in curand va trage si el spre culoarea neagra. Daca dispui de cric si alte unelete precum chei tubulare (depinde acuma si de masina ce scule iti trebuie), nu e mare filozofie sa desfaci 3 suruburi si un fir de pe electromotor si sa-l scoti chiar tu afara.

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Eu l-am scos...dar nu stiu sa il desfac...i-am dat cu putin spray degripant si a mers cam o zi bn...si dupa iar figuri.
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani La al meu (ma gandesc ca majorotatea sunt cam la fel), in cap (in jurul carcasei bendixului) sunt cateva suruburi destul de lungi care merg pana in partea de jos (sunt de-a lungul intregii unitati). Desfa-l si curata-l si inauntru. De invartit, invarte calumea sau cu suturi?
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Invarte calumea.Nu arunca bendixul cum trebuie....
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Regleaza putin distanta din surubul de la solenoid (strange-l). Si neaparat curatat calumea interiorul!
+1 vot
A raspuns ionica_romanu (1,410 puncte) acum 12 ani Eu am avut aceeasi problema si lam dat jos si am descoperit ca pinionul  era consumat ...si lan schimbat si akum merge bn. Dar e posibil sa fie si carbunii...trebuie dal dai jos mai intai
0 voturi
A raspuns Rocknroll_54 (1,340 puncte) acum 12 ani Salut. Daca ai demontat electromotorul de pe masina inseamna ca nu esti chiar "pe linga" probleme mecanice.   Fa-ti curaj, da-l jos din nou ( intr-o perioada in care stii ca nu folosesti masina 3  trei zile, ca sa ai timp sa gasesti tot ce-ti va trebui ptr. reparatie)  si-l demontezi tot.   Daca este model cu reductor poti gasi ceva pinioane de plastic obosite. Si in cazul fara reductor principala cauza este putin mai mult praf, mizerie, si resturi de vaselina inghetata pe acolo.  Noi rominii cam asa procedam, cind demontam ceva la montare ungem in exces (lasa sa fie acolo, ca nu umblu in fiecare zi la el). Pe partea de electromotor poti gasi carbuni uzati spre limita, pinioane uzate, bucse de la axe uzate, poate chiar probleme la furca de cuplare a bendixului.  O problema poate fi la solenoid, bobina care cupleaza bendixul pe coroana volantei si in interiorul ei, bobina face contactul trecerii curentului de forta de la baterie spre electromotor. Personal nu cred ca ai probleme la contactul de forta. Solenoidul in interior are miezul de fier care se misca, de regula intr-un cilindru din alama. De miezul de fier este montata furca ce actioneaza bendixul.  In cilindrul ala nu trebuie sa fie nici un fel de unsoare, ulei s-au alte grasimi. La temperaturile actuale cu mai mult s-au mai putin   - (minus) grade C.  orice grasime devine viscoasa, groasa si face miscarea miezului greoaie s-au chiar imposibila.  La unele modele de solenoid nu iese miezul de fier afara, la unele iese. ( Miezul trebuie sa iasa usor, fara efort.)  Daca ai modelul care iese miezul, cu o cirpa curata stergi bine in interiorul cilindrului si miezul de fier.  Daca exista cumva urme de rugina pe miez ( Dumnezeu are imparatia mare) cureti miezul cu smirghel fin usor si montezi in cilindru.  Daca miezul nu iese,  dai cu WD de curatare pe miez  si-l plimbi pe acesta cit permite in  interior- exterior, ca sa curete eventuala mizerie depusa intre cilindru si miez. Dupa ce crezi ca ai curatat destul, tii ansamblul la cald sa se evapore tot WD ramas in interior.  Cind crezi ca nu mai esteWD nimic ramas scoti ansamblul afara in ger si dupa 10-15 minute incerci sa vezi daca miezul se misca usor in bobina. Daca se misca usor, ai facut o treaba buna. Daca nu se misca,  repeti spalatul  si in special uscatul . ( Cel mai frumos lucru care l-am patit zilele astea a fost faptul ca apa din benzina a inghetat si a blocat cuiul pontou pe deschis la un scuter. Dadea benzina afara din carburator pe preaplin de numa-numa.) Puteam sa scriu de la inceput sa cumperi un solenoid nou, dar...asta depinde de buzunar.   Partea de electromotor.  La demontare e bine sa nu te grabesti, sa scoti toate componentele usor, cu atentie, sa nu fie ceva arcuri ori alte componente ce vor sari intr-o parte s-au alta  ( sa vezi atunci cautari) si sa-ti faci un desen, o schita a pozitiei lor. Te va ajuta la montare.  Dupa demontare speli usor componentele cu benzina ori diluant ieftin si prost, uscate, si faci o constatare a ceea ce trebuie inlocuit.  Cind montezi ungi unde trebuie cu vaselina, dar nu in exces. Daca vei face ce este scris aici, in nici un caz nu va functiona mai prost decit o face acum. Am credinta ca vei face un lucru bun. Numai bine.

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Asta am facut aseara.L-am dat jos...l-am facut bucatele...l-am spalat... si i-am tras cateva ciocane la carcasa bendixului...a mers bine aseara...acum vad ca tot la fel face....(am pornit masina acum o ora).

Nu au fost gasite intrebari asemanatoare