A raspuns
Rocknroll_54
(1,340 puncte)
acum 12 ani
Salut. Daca ai demontat electromotorul de pe masina inseamna ca nu esti chiar "pe linga" probleme mecanice. Fa-ti curaj, da-l jos din nou ( intr-o perioada in care stii ca nu folosesti masina 3 trei zile, ca sa ai timp sa gasesti tot ce-ti va trebui ptr. reparatie) si-l demontezi tot. Daca este model cu reductor poti gasi ceva pinioane de plastic obosite. Si in cazul fara reductor principala cauza este putin mai mult praf, mizerie, si resturi de vaselina inghetata pe acolo. Noi rominii cam asa procedam, cind demontam ceva la montare ungem in exces (lasa sa fie acolo, ca nu umblu in fiecare zi la el). Pe partea de electromotor poti gasi carbuni uzati spre limita, pinioane uzate, bucse de la axe uzate, poate chiar probleme la furca de cuplare a bendixului. O problema poate fi la solenoid, bobina care cupleaza bendixul pe coroana volantei si in interiorul ei, bobina face contactul trecerii curentului de forta de la baterie spre electromotor. Personal nu cred ca ai probleme la contactul de forta. Solenoidul in interior are miezul de fier care se misca, de regula intr-un cilindru din alama. De miezul de fier este montata furca ce actioneaza bendixul. In cilindrul ala nu trebuie sa fie nici un fel de unsoare, ulei s-au alte grasimi. La temperaturile actuale cu mai mult s-au mai putin - (minus) grade C. orice grasime devine viscoasa, groasa si face miscarea miezului greoaie s-au chiar imposibila. La unele modele de solenoid nu iese miezul de fier afara, la unele iese. ( Miezul trebuie sa iasa usor, fara efort.) Daca ai modelul care iese miezul, cu o cirpa curata stergi bine in interiorul cilindrului si miezul de fier. Daca exista cumva urme de rugina pe miez ( Dumnezeu are imparatia mare) cureti miezul cu smirghel fin usor si montezi in cilindru. Daca miezul nu iese, dai cu WD de curatare pe miez si-l plimbi pe acesta cit permite in interior- exterior, ca sa curete eventuala mizerie depusa intre cilindru si miez. Dupa ce crezi ca ai curatat destul, tii ansamblul la cald sa se evapore tot WD ramas in interior. Cind crezi ca nu mai esteWD nimic ramas scoti ansamblul afara in ger si dupa 10-15 minute incerci sa vezi daca miezul se misca usor in bobina. Daca se misca usor, ai facut o treaba buna. Daca nu se misca, repeti spalatul si in special uscatul . ( Cel mai frumos lucru care l-am patit zilele astea a fost faptul ca apa din benzina a inghetat si a blocat cuiul pontou pe deschis la un scuter. Dadea benzina afara din carburator pe preaplin de numa-numa.) Puteam sa scriu de la inceput sa cumperi un solenoid nou, dar...asta depinde de buzunar. Partea de electromotor. La demontare e bine sa nu te grabesti, sa scoti toate componentele usor, cu atentie, sa nu fie ceva arcuri ori alte componente ce vor sari intr-o parte s-au alta ( sa vezi atunci cautari) si sa-ti faci un desen, o schita a pozitiei lor. Te va ajuta la montare. Dupa demontare speli usor componentele cu benzina ori diluant ieftin si prost, uscate, si faci o constatare a ceea ce trebuie inlocuit. Cind montezi ungi unde trebuie cu vaselina, dar nu in exces. Daca vei face ce este scris aici, in nici un caz nu va functiona mai prost decit o face acum. Am credinta ca vei face un lucru bun. Numai bine.