4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Martorul de la motor aprins in...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Martorul de la motor aprins in bord; car este problema?

Am un Mitsubishi Colt 2007, 1.1i 12v 75cp 3cilindri, problema este ca am martorul portocaliu de la motor aprins si nu stiu de ce a pornit. Masina are aprox 80k km si nu am mai schibat uleiul si filtrele de aprox. 17.000 mii km (revizia in general o faceam intre 10 - 15 mii km, dar am depasit putin acum. Folosesc benzina de la petrom 95. Ca simptome dupa ce a pornit martorul cand schimbam treapta 1 cu 2 sau 2 cu 3 parca auzeam un sunet in genul suflatului intr-o teava + foarte putin a apa clocotita. Sunetul acesta ca suflatul printr-o teava il auzeam astazi dupa ce a pornit acest martor pentru prima oara numai in primi 2-3 km de la pornire apoi se potolea. La relantiu masina sunta chiar foarte ok. Oricum sunetul acela se aude ff incet sau poate chiar mi se pare mie pentru ca stau cu gandul la acel martor. Are cineva idee de la ce ar putea fi?

Imagini atasate

A intrebat andreimp3 (140 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns AR92KTA (50,130 puncte) acum 11 ani Pune-o pe tester ! Oricum, probabil ca sonda lambda e baiul ! Si mie mi s-au aprins si au trebuit schimbate sondele ! Oricum., testerul iti spune ce si cum .

Comentarii:

A comentat andreimp3 (140 puncte) acum 11 ani ai putea te rog sa imi explici pe scurt ce este sonda lambda? cam ce rol ar avea ea
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani

editat de stefan.angelo acum 11 ani

@andrei:Sonda lambda(sau senzor de oxigen) este un senzor care il gasesti pe evacuare cu rolul de a reduce emisiile poluante si consumul.Sunt de 2 tipuri:cu zirconiu si cu titan.Cele cu zirconiu nu se pot masura cu multimetrul.Deci,actioneaza pe principiul celulei nermst si poate rezulta 3 valori raport stoechiometric(lambda=1)in practica 14,7kg gar per 1 litri benzina sau amestec ideal,lambda mai mic decat 1,amestec bogat(aici da comanta electrica spre ecu si aceste reduce benzina) si mai mare decat 1,amestec sarat si euc creste benzina.Daca vrei detalii complexe iti pot trimite pe pm,am un material dar e prea mult de scris aici.
0 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 11 ani Probabil este un conduct de aer spart/sarit. De verificat direct pe motor.
Nu se duc lambdele la kilometrajul asta si oricum sunt usor de verificat cu tester.
0 voturi
A raspuns petri75 (26,570 puncte) acum 11 ani De cele mai multe ori sonda lambda este cauza

Iti recomand un test la un service specializat

Cat despre acel suflat posibila o gaura in evacuare sau filtru de aer prea murdar si se schinuie sa traga aer
0 voturi
A raspuns RazvanCojocaru (380 puncte) acum 11 ani Te asteptam la noi in service pentru o diagnoza electronica. Pret 60 Ron.

Cu Stima
Cojocaru Razvan
 Sc Altgrad Auto Srl  
Adr:Blv Iuliu Maniu 425-431 Pod Bucuresti-Pitesti
Telefon mobil : 0721.941.948
Telefon Fix :021.314.94.11
Importator Piese Auto Noi :Ford, Opel, Mazda, Volkswgen, Audi, Seat , Skoda,
Renault, Peugeot, Mercedes, Bmw, Citroen, Chevrolet

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 11 ani 60 DE RON pentru o diagnoza... cam arzi la buzunar prietene!!!