4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > motor 1,3 16valve. De ce demar...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Motor 1,3 16valve. De ce demareaza sacadat, in special la rece?

Mazda 323P (1998). La rece are un demaraj sacadat, parca ar fi gatuita...nu sunt intreruperi bruste ci mai degraba inarzieri ale acceleratiei de parca nu i-ar veni suficienta benzina. Filtrul de aer este ca nou, bujiile arata bine (le-am scos si aveau culoarea caramizie toate 4). Nici dupa ce se incalzeste motorul, parca tot nu functioneaza in parametrii normali...relantiul cateodata scade prea mult, nu prea are vlaga (am mai condus mazda cu motorizare asemanatoare si tragea mai bine).

Exista posibilitatea sa aiba nevoie de o curatare a sist de alimentare?

De unde sa incep?
A intrebat Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns Madalyn6 (6,930 puncte) acum 11 ani Curata clapeta si vezi dupa cum se comporta
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Curatit clapeta de acceleratie,filtrul de benzina de schimbat,verifica daca pompa iti face destul presiune.Cam astea ar fi cele mai simplu si pentru inceput.

Comentarii:

A comentat Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani

editat de Dantu acum 11 ani

Se poate demonta clapeta sa o spal cu carburol sau diluant sau cum se procedeaza? Clapeta asta e in corpul in care ajunge cablul de acceleratie, nu? Clapeta fiind comandata de cablul de acceleratie...
Mersi!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Precis nu iti pot spune la motorul tau,clapeta de acceleratie este pe galeria de admisie,si daca este actionata de cablul de accleratie.Atentie la garnituri cand demontezi si montezi,daca nu le pui bine sau nu le mai pui se va accelera singura si apoi va trage sigur:).De curatit,benzina e una din cele mai bune,merge si diluant,eu mereu am curatit cu WD 40 cleaner si un degrasant profesional,dar merge si cu benzina.
Atentie daca are mufe electrice sa nu ajunga benzina pe ele sau la subansamble electrice.
+3 voturi
A raspuns Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani

editat de Robert-323 acum 11 ani

salut, in primul rand schimba filtrul de benzina si bine ar fi sa schimbi si fisele, iar cu clapeta de acceleratie..... desfaci furtunul ala gros ce vine de la filtru de aer, cablu de acceleratie, ai 2 furtune mici in partea de jos care trebuie desfacute(o sa curga antigel dar nu mult), dupa care ai 4 suruburi mai groase, cu cheie de 13 le desfaci si ai grija sa nu rupi garnitura aia intre corp si galerie, e greu de gasit....dupa ce ai dat-o jos mai ai 4 surubele mai micute pe care bine ar fi sa le desfaci si sa faci corpul ala in 2 bucati sa cureti si electrovalva de relanti( IAC VALVE), mai mult ca sigur o sa fie ca in pozele de mai jos, adica murdara si nu ai relanti-ul regulat. Mare grija la garnitura aia mica de cauciuc pe care o gasesti cand desfaci corpul in 2, SA NU O ATINGI CU WD40 ca se mareste si nu iti mai incape, in rest poti sa-l cureti linistit cu wd40 ca iese ca nou. Iti urez succes si sa ne spui ce ai rezolvat, dupa toate astea era bun si un reglaj, dar fa ce ti=am zis si vezi dup=aia cum se comporta

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @robert:cum se face aerisirea la tipul asta de motor?E problematic la aerisire?Am cautat intr-o noapte dar nu am gasit decat capacul de radiator,are cumva si un dop mai mic pentru aerisire?
Multumesc anticipat si scuze de off.
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani Nu ai gasit pentru ca nu are,  aerisirea se face singura, cel mai simplu posibil:). Uita-te in poza in care e motorul, si in partea dreapta unde e capacul ala galben de la rezervorul cu antigel, pe mijlocul capacului are un furtun mic indoit inspre partea de jos a masinii, pe acolo este eliberat aerul din instalatie.....nu-i nicio problema de off
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Multumesc mult!
Am injurat saraca masina degeaba,si nici nu avea apa destula.:)
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani cu placere :)
A comentat Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani Mersi mult pentru ajutor tuturor! Am scos ieri clapeta si am spalat-o cu diluant (suflat cu presiune cu compresorul). Era destul de murdara, a iesit ca noua. Am montat-o si dupa incalzire a inceput sa faca urat la relanti, in sensul ca relantiul oscila destul de mult. M-am jucat un pic cu piesa conectata pe un capat al axului clapetei de acceleratie care are si o mufa electrica si a carei pozitie se poate modifica influentand relantiul (IAC cred ca ii zice). Acum si-a revenit si merge foarte frumos, insa vlaga tot nu ma multumeste pe deplin. Pe viitor intentionez sa ii dau avansul un pic mai mare sa vad cum se comporta ca stiu ca poate mai mult ca am mai condus mazda cu aceiasi motorizare.
Multumesc inca o data pentru ajutor!
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani vezi ca ai umblat la senzorul clapetei de acceleratie......iar la delco nu iti recomand DELOC sa umbli, nu-i mai dai de cap, crede-ma am facut si eu prostia asta acum 1 an :)). Ala se regleaza foarte complicat, plus ca trebuie sa mai umbli si la aer...daca acum iti sta la relanti ok si nu se balbaie las-o asa, daca nu te multumeste cum trage o fi obosit sau chiar are nevoie de cineva priceput pentru reglaje(apropo de unde esti?).  Uite in videoclipul de mai jos cum merge a mea, acelasi motor, 187k km are acum, dar e reglata corespunzator si inca e plin de viata ( NU AM POSTAT SA MA LAUD, ci sa iti faci o idee cam ce poate un motor bun ca al tau)
http://www.youtube.com/watch?v=1ViPre_aOCg&feature=g-upl
0 voturi
A raspuns Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani @Robert 323, Mazda mea e putin mai inceata in demaraj decat pare a ta din filmarea respectiva. Mai demult am avut un 323 BG (cred ca BG) din 93, hatchback, 1.3 16 valve, 2 usi...era sprintena tare, mult mai sprintena ca asta din 98 ce o am acum (323P). Am sa ii iau un set de bujii noi prima data, apoi i-as schimba filtrul de benzina (pe care inca nu stiu unde il gasesc) si daca nu isi mai revine dupa aceea am sa merg la cineva pentru reglaje mai profi :)

Comentarii:

A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani tot bg am si eu in 2 usi, 1994.....filtru de benzina cum adica nu il gasesti in magazin sau la motor? :)) e vreo 35 de lei daca nu ma insel, si bujiile recomand NGK sau DENSO. BAFTA!
A comentat Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani Pe masina zic, inca nu am vazut unde e filtrul de benzina. Bujii NGK are si acum si culoarea e ok (caramizie), dar i-as pune noi sa stiu ca is bune...am sa caut codul sau intreb la magazin ce cod trebuie (pentru ca stiu ca e important sa fie distanta dintre electrozi cat recomanda producatorul). Tot demareaza un pic gatuita, parca ar vrea mai mult, dar ceva o opreste...are ezitari fine in demaraj mai ales in vitezele 3-4-5 (unde demarajul e mult mai lung si ezitarile se fac resimtite mult mai usor). Revin cu impresii dupa ce ii schimb bujiile si filtrul. Daca tot nu isi revine probabil voi apela la cineva mai priceput pentru reglaje daca e o treaba asa sensibila :) Mersi!
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani

editat de Robert-323 acum 11 ani

e sensibila la reglaje......filtrul de benzina, daca nu e prins in suportul original pe panoul dintre motor si habitaclu(sub pompa de frana si un pic in stanga cum te uiti la motor), uita-te si sub baterie, sau urmareste conducta de benzina ca trebuie sa il gasesti(asta daca are :)). Si cu codul pt bujii daca astepti pana vineri te pot ajuta eu ca am cartea masinii dar e acasa si eu acum is la facultate:(. Bafta sa-i dai de cap
A comentat Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani NGK  BKR5E scrie pe bujiile mele. Mersi!