4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > mult fum alb-albastrui si zgom...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Mult fum alb-albastrui si zgomot la motor bmw 32oci 2.2 benzina 170cp,2003?

detin un bmw 320ci motor 2.2 benzina 170cp dublu vanus,din 2003,nu mia facut nici o figura ,totul a fost ok ,acum cateva zile l-am pornit,am plecat cu el din parcare si in 200m am auzit un zgomot ciudat in motor (trancanit..trrrrr) si un fum foarte puternic alb ce bate foarte putin spre albastru,in 3 minute mi sa oprit motorul,porneste un pic mai greu,sta pornit in jur de 3-5 min se opreste si fum scoate cat cuprinde,imi poate da cineva un sfat ,o idee ce se intampla,in legatura cu apa din vas imi mai scanea 300-500ml la o saptamana ,ce tine de ulei imi ”papa”un pic in ultimul timp…masina are 250000km..multumesc

A intrebat rusuu2001 (170 puncte) acum 10 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

+4 voturi
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani Fumul albastru:

Ne indică un consum mare de ulei. Prima verificare, şi cea mai simplă, este a nivelului de ulei din baia motorului, cu ajutorul jojei de ulei. A doua verificare, la motoarele pe benzină, se face verificând bujiile, care pot fi ancrasate cu un strat de ulei ars.
Dacă la verificarea nivelului de ulei cu joja găsim un nivel scăzut, acesta se poate datora segmenţilor uzaţi care nu mai etanşează corespunzător şi uleiul ajunge în camera de ardere. Când consumul de ulei la un parcurs de 1.000 km depăşeşte un litru, motorul prezintă uzură ridicată şi trebuie dus la segmentat sau reparat.
În acest caz, folosirea unor aditivi pentru mărirea compresiei, îmbunătăţirea ungerii şi reducerea consumului de ulei prin ardere constituie numai un paleativ de moment, deoarece înlătură parţial efectul, dar nu şi cauza.

Fumul alb:

La pornirea şi funcţionarea motorului rece, prezenţa fumului alb nu este alarmantă. Dacă aceasta persistă şi cu motorul cald, trebuie să ne îngrijorăm. Vom verifica prima dată nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune şi aspectul (culoarea sa, care poate deveni maronie sau cărămizie), deoarece, în aceste cazuri, este vorba de deteriorarea calităţii acestuia prin garnitura de chiulasă care şi-apierdut etanşeitatea.
Dacă aspectul lichidului de răcire nu s-a schimbat şi cantitatea care lipseşte din vasul de expansiune este mai mică de 0,5 litri, putem să-l completăm cu lichid de răcire de rezervă, cu aceeaşi densitate şi să ne continuăm deplasarea până la primul atelier service. Dacă aspectul s-a modificat, devenind cărămiziu şi spumant, înseamnă că garnitura de chiulasă a cedat.
Nu mai avem voie să plecăm decât tractaţi până la atelierul service, căci riscăm să gripăm motorul. Fumul alb mai poate apărea brusc, pe timpul deplasării, direct de sub capotă. Este un semn că au loc scurgeri de lichid de răcire direct pe motorul încins, datorate neetanşării unei conducte de legătură.
O conductă fisurată pe o porţiune mică poate fi remediată pe loc, cu ajutorul unei benzi adezive  aplicate şi strânse bine cu un colier peste locul fisurii. Apoi trebuie să completăm nivelul lichidului de răcire, pentru a ajunge la un atelier de reparaţii şi a executa corect remedierea.

Sursa:Autoexpert.ro
0 voturi
A raspuns rusuu2001 (170 puncte) acum 10 ani nici pornit nu imi mai sta,il pornesc si dak il tin eu din acceleratie sta pornit,daca las acceleratia se opreste dar cat sta pornit scoate foarte mult fum urat mirositor
0 voturi
A raspuns sergiupele (140 puncte) acum 7 ani Salut aceiasi problema o am si eu.
Detin un bmw e46 318ci coupe,1995 cm benzina