A raspuns
yceboi
EXPERT
(113,920 puncte)
acum 10 ani
Fumul albastru:
Ne indică un consum mare de ulei. Prima verificare, şi cea mai simplă, este a nivelului de ulei din baia motorului, cu ajutorul jojei de ulei. A doua verificare, la motoarele pe benzină, se face verificând bujiile, care pot fi ancrasate cu un strat de ulei ars.
Dacă la verificarea nivelului de ulei cu joja găsim un nivel scăzut, acesta se poate datora segmenţilor uzaţi care nu mai etanşează corespunzător şi uleiul ajunge în camera de ardere. Când consumul de ulei la un parcurs de 1.000 km depăşeşte un litru, motorul prezintă uzură ridicată şi trebuie dus la segmentat sau reparat.
În acest caz, folosirea unor aditivi pentru mărirea compresiei, îmbunătăţirea ungerii şi reducerea consumului de ulei prin ardere constituie numai un paleativ de moment, deoarece înlătură parţial efectul, dar nu şi cauza.
Fumul alb:
La pornirea şi funcţionarea motorului rece, prezenţa fumului alb nu este alarmantă. Dacă aceasta persistă şi cu motorul cald, trebuie să ne îngrijorăm. Vom verifica prima dată nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune şi aspectul (culoarea sa, care poate deveni maronie sau cărămizie), deoarece, în aceste cazuri, este vorba de deteriorarea calităţii acestuia prin garnitura de chiulasă care şi-apierdut etanşeitatea.
Dacă aspectul lichidului de răcire nu s-a schimbat şi cantitatea care lipseşte din vasul de expansiune este mai mică de 0,5 litri, putem să-l completăm cu lichid de răcire de rezervă, cu aceeaşi densitate şi să ne continuăm deplasarea până la primul atelier service. Dacă aspectul s-a modificat, devenind cărămiziu şi spumant, înseamnă că garnitura de chiulasă a cedat.
Nu mai avem voie să plecăm decât tractaţi până la atelierul service, căci riscăm să gripăm motorul. Fumul alb mai poate apărea brusc, pe timpul deplasării, direct de sub capotă. Este un semn că au loc scurgeri de lichid de răcire direct pe motorul încins, datorate neetanşării unei conducte de legătură.
O conductă fisurată pe o porţiune mică poate fi remediată pe loc, cu ajutorul unei benzi adezive aplicate şi strânse bine cu un colier peste locul fisurii. Apoi trebuie să completăm nivelul lichidului de răcire, pentru a ajunge la un atelier de reparaţii şi a executa corect remedierea.
Sursa:Autoexpert.ro