4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Nemalurire admisie polo 6n ???...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Nemalurire admisie polo 6n ?????

Deci  de la inceput  tin sa precizez k nu vreau sa bag caii putere sub capota si nu sunt vreun racer.

Sunt nelamurit, tot aud  peste tot , traseu de aer rece la admisie ...... dar eu sincer nu inteleg  cu ce ma ajuta teoretic :) , scz k am sa scriu cam mult , dar vreau sa inteleg odata :)

deci :1. cu ce ma ajuta pe mine dak ii fac un traseu  de aer rece  care sa intre in motor  , tin sa precizez k  am filtru de aer normal ( MANN ) in carcasa originala :| ......eu am observat k atunci knd e cald tare masina park nu prea se mai simte k trage :), nu vreau sa umblu in parametri motorului , k sunt cam zgarcit de fel la consum .... dak creste consumu mai bn nu umblu ... dar k idee vreau sa stiu cu ce ajuta motorul meu  un traseu de ala , si problema 2

2. Ce se intampla dak anulez "conducta " aia care iese din galeria de evacuare si intra in tubulatura de admisie , banuiesc k si aia da aer cald sau gaze (nu stiu ce da ) ??am vazut in alte poze cu polo k  o au scoasa .  afectez cu ceva motorul dak o scot ?

PS:  detin un polo 6n , AF 1996 ,  motor de 1.4  AEX 60 cai , despre el este vorba .

Imagini atasate

A intrebat CstL (1,870 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
In primul rand,aerul rece este mai dens,deci e mai frig e mai mult aer in acelasi spatiu.
De obicei aerul se raceste cu ajutorul unui intercooler,si asta la motoarele turbo,unde vine foarte cald din turbina.Daca pui intercooler la motor aspirat e ca si ai pune perna pe fata unui om.
Filtrele sport,kit admisie bla bla sunt si ele ca reclama la dero,doar o reclama.In esenta un filtru sport e mai permisiv,lasa mai mult aer sa intre in motor si cica merge mai vioi.Atunci cand pui un filtru de calitate,K&N spre exemplu,va lasa mai mult aer in motor si in functie de cat dai pe el iti va baga si praf si mizerie,nu uita ca motorul nu isi sufla nasul,inghite tot.
Galeria de admisie e calculata si ea dupa multi parametri,aici daca vrei sa ajuti motorul o faci identica cu cea originala,dar din materiale cu o frictiune cat mai mica,logic mai mica decat plasticul original.
Filtrul de aer daca vrei sa iti pui unul "sport"pune ceva bani si ia unul de calitate,ideal in carcasa originala,daca vrei performante mai mari il montezi undeva cat mai departe de galeria de evacuare,ideal intr-o carcasa home-made.
Cat despre acel furtun,care iese de la galeria de evacuare si intra in galeria de admisie,nu e tin "teava" de evacuare,e legat de protectia aia termica.Daca il scoti nu se intampla mare lucru,nici eu nu ii vad rostul.
Traseu de aer rece in cazul motoarelor aspirate,in mare,e alcatuit din:Filtru sport,galerie de admisie cu frictiune mica si nu in ultimul rand,daca nu e filtru in carcasa originala,cat mai "la rece"adica la cea mai mare distanta posibila de galeria de evacuare,bineinteles cat iti permite comportamentul motor.
0 voturi
A raspuns CstL (1,870 puncte) acum 11 ani aha , furtunu ala am sal scot si eu  ... sa vad ce se intampla ..... si   admisia  vreau so continui din locul de unde intra ala(din evacuare ) si sal prelungesc   undeva in grila si sa ramana si ochiul ala original in aripa rotii . dar mai astept explicatii ......: cu ce  ajuta motoru ? ms mult
Ps: dak aerul rece , e mai dens  si mai mult ,,,, nu baga si mai multa benzina ... k repet  nu vreau sami creasca consumu , si asa e criza si benzian scumpa :)) .
Ps2 : repet : vreau doar sa stiu dak ii face mai bine motorului "aerul rece".....

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 11 ani Nu o sa iti bage mai multa benzina,din contra,aerul este mai mai mult si o sa mearga motorul mai bine pt ca o sa arda benzina mai bine.Motorul merge cu un anumit amestec...cel optim este de 14:1(14 parti aer si o parte benzina).
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani cum adica sa prelungesti admisia de unde e furtunul ala?Aia e zona calda a motorului,eu zic mai bine fie iti pui un filtru sport in carcasa originala,fie il schimbi la timp si intre schimburi il mai aspiri.
Iar despre aerul rece treaba e cam asa,la o turatie x,clapeta da de acceleratie permite o cantitate y de aer,cele 2 cresc direct proportional,adica turatie mai mare,clapeta mai deschisa aer mai mult.Aer mai mult decat atat poate baga doar turbina.Cum la tine nu e cazul,imbunatatirile pot fi doar aer rece si sa ii faci "drum"aerului spre motor,adica filtru sport care e mai permisiv.
Daca anulezi acel furtun,o sa isi traga aer motorul prin partea dinspre aripa,e destul cat isi ia de acolo.
Cata vreme nu impingi aerul cu forta,nu iti creste consumul.
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 11 ani Si inca un sfat....cand pui filtru sport sa il dai cu un spray cu ulei ca sa adere praful la el si sa nu intre in motor.
A comentat GILLCAT (820 puncte) acum 11 ani In legatura cu aerul rece,cum ti-a zis Stefan.Angelo,de fapt aerul mai rece contine mai mult oxigen,necesar arderii benzinei in camera de ardere,la fel se intimpla si cind mergi pe ploaie,vei constata ca motorul trage mai bine,in schimb cind mergi cu masina la altitudini mai mari (gen Transfagarasan) sau cind e cald afara,atunci constati ca motorul nu prea mai trage,pentru ca aerul la caldura se dilata si e mai putin oxigen.In legatura cu acea conducta dintre galeria de evacuare si cea de admisie,problema este urmatoarea:orice motor in timpul functionarii,are diverse scapari de gaze,aer fierbinte din motor(gaze de evacuare care trec pe linga supapele de evacuare,gaze de carter)care mai ales iarna sint bune pentru incalzirea aerului care intra in motor.Daca o anulezi,probabil nu o sa te afecteze prea mult,mai bine o inchizi si vezi care e efectul.
A comentat CstL (1,870 puncte) acum 11 ani cum adik so inchid ? eu ma refer  sa scot conducta aia sa ramana k in prima poza de sus ... si la intrarea in admisie sa plec cu traseu in grila ......... sau  ar fi mai bn sa infund gaura aia sau so las descoperita ?
+1 vot
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 11 ani NU iti va creste deloc consumul.
+1 vot
A raspuns CstL (1,870 puncte) acum 11 ani

editat de CstL acum 11 ani

Deci  repet , eu nu fac curse cu masina ....nu sunt  fan  "rupe motoru la semafor ".... vreau doar sal ajuta sa mearga cat mai bine ......... si sa nu umblu la parametri lui ....... filtru sport  nu vreau , doar dak pot sa ajut motoru cu traseul ala .. si  atasez o poza  cu ce mam gandit eu sai fac , in cazu in care  primesc sfaturi k sunt bune :) .deci : (furtunu ala de la galeria de evacuare va fi eliminat ) de la linia rosie ....sal inadesc mai departe pana in grila ( am grila sport , cu plasa ) sau varianta 2 , sa las si gura aia din aripa si sai continui traseul de la linia 2 ( albastra )  astfel incat sa intre aer rece ...... ce ziceti e bine sau nu ?   repet fac asta  doar  dak ii face bine motorului  si merge el mai lejer  ,,,,, scz k ma repet dar nu vreau sa fiu inteles gresit :) . multumesc mult pt  informatii
ps : motoru este la fel k al meu , aceleasi trasee la admisie  , etc
ps 2 : am uitat sa specific k am evacuarea de la catalizator in spate  din inox , cu diametru marit  de la fk ( include aman2  tobe , dar la intemediata am scos sita deoarece  se rupsesera si zanganea ) pe viitor ma gandesc sai schimb si de la catalizator in fata tot inox si eventual serpi , dar  trebuie la fel sa ma documentez :)
Scz dak am pus poza de 2 ori , dar face figuri netu

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat GILLCAT (820 puncte) acum 11 ani Dupa ce am facut comentariul am vazut despre ce furtun e vorba si de unde vrei tu sa-l tai,e o mica problema:la acel furtun,ai o supapa mica cu care schimbi traseul aerului pt. timp de vara(cind aerul e tras din aripa din dreapta fata) iar pe timp de iarna (trage aerul cald de pe galeria de evacuare) pt. ca altfel intra aerul rece de afra si poate face Givrare(fenomenul de inghet al aerului ),asa ca dupa mine nu ar trebui sa faci nicio modificare la acea conducta.In comentariul meu am crezut ca vorbesti de acea conducta care face legatura dintre capacul tachetilor,culbutorilor si duce undeva pe galeria de admisie.
A comentat CstL (1,870 puncte) acum 11 ani da nu il tai pur si simplu il scot  din gura aia de tabla de pe galeria de evacuare si ramane k in prima poza ......  si oricum iarna vreau sal pun napoi ...... vreau doar pe periaoda verii .......
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Deci,daca il tai de la linia rosie,inadesti cu o conducta din plastic pana in grila sau pana sub aripa,desi mai mult aer vei avea in grila.
Avantaje si dezazantaje:Daca il pui in grila ai sanse mai mare de apa noroi si etc,care se curata.In grila va intra mai mult praf deci iti scade viata la filtrul de aer.Nu in ultimul rand,in grila,nu mai stiu precis spatiul de acolo,ai caldura de la evacuare,iar nu ii face bine.
Dezavantajele de la cel din aripa sunt ca aerul acolo ajunge mai greu,e in colt inchis cum s-ar zice si la turatii mari aspira toata mizeria depusa in aripa.
Deci,eu zic sa inadesti de la linia rosie,de la cea albastra va arata ca dracu,degeaba ii pui 2 furtune ca tot atat aer papa motorul,si pana la grila.
Acum e important sa gasesti si o conducta de aer care sa iti vina de la imbinare si pana la grila,sfatul meu personal e sa nu pui burduf ci conducta directa.
Daca te decizi sa faci modificarea,noua conducta in caz ca o pui in grila sa fie putin mai mare in diametru decat cea pana la filtru,deoarece aerul are un traseu mai lung.
A doua optiune e cea originala,adica anulezi acel furtun si lasi sa traga aer le la gura originala,care a fost facuta dupa niste calcule si nu doar pusa la intamplare.
Asa vei scapa si de caldura de la evacuare si etc..
P.S:Imbinarea dintre cele 2 cum e facuta?Se unesc pur si simplu in conducta care duce la filtrul de aer?

Comentarii:

A comentat CstL (1,870 puncte) acum 11 ani cum adik sa nu pun burduf ? la ce teai referit ? oricum cu ce conducta prelungesc nu stiu tot voi tre sami ziceti :) .....
referitor la imbinarea aia e un fel de "T" ..... in stanga T'eului e gaura de aer originala si in dreapta vine conducta aia care vine din evacuare .( cum te uiti la motor de sus ) e acelasi motor k il poza aia care am scris pe ea
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Deci prin burduf ma refeream la acea bucata de furtun prin care vine aerul spre motor care e flexibila,si prin conducta la partea de plastic care nu se poate indoi.
Nu stiu de la ce masina ti se potriveste o prelungire spre grila fata.
0 voturi
A raspuns CstL (1,870 puncte) acum 11 ani am scos furtunu ala care iese din galeria de evacuare si intra in admisie , lam scos ..si acum trage aer doar prin partea de la aripa atat >? ce ziceti e bine ? nu am cu ce so innadesc acum .. pana in grila ...... knd am sa fac rost de cv care sa vina bine acolo am sal inadesc pana in grila ....din cate am observat  in "T" ul ala ... e un sistem  cu o clapita  care e deschisa la maxim sa intre aer cald de pe furtunu ala si aproape inchisa la aerul dinspre aripa ... dc oare ? dak scot clapita aia ce se intampla oare ?
0 voturi
A raspuns CstL (1,870 puncte) acum 11 ani AM revenit cu raspunsuri la experiment  deci : .... am scos toate matele alea pana la "T" inclusiv T'ul ... a ramas doar  burdufu ala flexibil ... .... deci k prima impresie ... nu mi sa parut cn stie ce ... dar poate nu ma credeti mi sa marit consumu :( si vb f serios :(, stau geana pe acul ala .. si in 75 de km a scazut puternic ........ am ajuns acum acasa si am montat totu la loc ... nu ma mai bag k asa mam gabat la cielo si lam dereglat si pe ala ... nu mai umblu gata , nu ma mai dau mecanic .... las totu original :)