A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
In primul rand,aerul rece este mai dens,deci e mai frig e mai mult aer in acelasi spatiu.
De obicei aerul se raceste cu ajutorul unui intercooler,si asta la motoarele turbo,unde vine foarte cald din turbina.Daca pui intercooler la motor aspirat e ca si ai pune perna pe fata unui om.
Filtrele sport,kit admisie bla bla sunt si ele ca reclama la dero,doar o reclama.In esenta un filtru sport e mai permisiv,lasa mai mult aer sa intre in motor si cica merge mai vioi.Atunci cand pui un filtru de calitate,K&N spre exemplu,va lasa mai mult aer in motor si in functie de cat dai pe el iti va baga si praf si mizerie,nu uita ca motorul nu isi sufla nasul,inghite tot.
Galeria de admisie e calculata si ea dupa multi parametri,aici daca vrei sa ajuti motorul o faci identica cu cea originala,dar din materiale cu o frictiune cat mai mica,logic mai mica decat plasticul original.
Filtrul de aer daca vrei sa iti pui unul "sport"pune ceva bani si ia unul de calitate,ideal in carcasa originala,daca vrei performante mai mari il montezi undeva cat mai departe de galeria de evacuare,ideal intr-o carcasa home-made.
Cat despre acel furtun,care iese de la galeria de evacuare si intra in galeria de admisie,nu e tin "teava" de evacuare,e legat de protectia aia termica.Daca il scoti nu se intampla mare lucru,nici eu nu ii vad rostul.
Traseu de aer rece in cazul motoarelor aspirate,in mare,e alcatuit din:Filtru sport,galerie de admisie cu frictiune mica si nu in ultimul rand,daca nu e filtru in carcasa originala,cat mai "la rece"adica la cea mai mare distanta posibila de galeria de evacuare,bineinteles cat iti permite comportamentul motor.