A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Fumul in exces pe evacuare,daca e albastru inseamna fum de ulei:turbina,daca motorul e turbo,ulei de la simeringuri supape,segmenti consumati.Se observa lipsa uleiului si necesarea de completare.
Fumul negru pe evacuare,inseamna combustibil nears si apare la benzina si cu miros intepator specific.De obicei,e din cauza combustibilului in exces:injectoare in afara parametrilor,care nu inchid bine sau combustibil prea mult din cauza senzorilor defecti:debitmetru,debit incorect masurat rezulta combustibil in exces,sonda lambda valori eronate,gaz prea mult,pompa de injectie defecta(probleme din calculator,mai rare si comanda de injectie dureaza mai mult),injectoare piezoelectrice,electromagnet obosit.Deci,injectoare,lambda,EGR(ajung valori eronate la ecu si aerul oxigenat necesara arderii e mai putin decat combustibil),ECU si in unele cazuri senzorul de temperatura,motorul functioneaza in regim de soc(benzina mai mult decat e necesar,pentru incalzirea motorului la rece).
Cam astea ar fi in mare cauzele pentru fum,in functie de caz pot si fi alte particularitati.