4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Prezența fumului în exces î...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Prezența fumului în exces în sistemul de evacuare ce uzuri ale motorului presupune ?

A intrebat Daniel-WTF (5,500 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns Alecs2004 (1,170 puncte) acum 11 ani Sunt 2 posibile defecte , sa le lu`am pe rand . 1 semeringuri de supape sau segmenti .. acum depinde cati km are masina ce este benzina diesel ( la diesel poate fi si turbosuflanta )

Cel mai bun raspuns:

+8 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Fumul in exces pe evacuare,daca e albastru inseamna fum de ulei:turbina,daca motorul e turbo,ulei de la simeringuri supape,segmenti consumati.Se observa lipsa uleiului si necesarea de completare.
Fumul negru pe evacuare,inseamna combustibil nears si apare la benzina si cu miros intepator specific.De obicei,e din cauza combustibilului in exces:injectoare in afara parametrilor,care nu inchid bine sau combustibil prea mult din cauza senzorilor defecti:debitmetru,debit incorect masurat rezulta combustibil in exces,sonda lambda valori eronate,gaz prea mult,pompa de injectie defecta(probleme din calculator,mai rare si comanda de injectie dureaza mai mult),injectoare piezoelectrice,electromagnet obosit.Deci,injectoare,lambda,EGR(ajung valori eronate la ecu si aerul oxigenat necesara arderii e mai putin decat combustibil),ECU si in unele cazuri senzorul de temperatura,motorul functioneaza in regim de soc(benzina mai mult decat e necesar,pentru incalzirea motorului la rece).
Cam astea ar fi in mare cauzele pentru fum,in functie de caz pot si fi alte particularitati.

Comentarii:

A comentat obi1 (3,080 puncte) acum 11 ani ai uitat sa treci si pentru abur in exces si disparitia agentului de racire. oricum un raspuns destul de complex dat de tine, la o intrebare fara nici un fel de detaliu,  poate se referea la motorul de drujba...
A comentat mariusmocanu97 (100 puncte) acum 7 ani Buna ziua cu aceasta problema ma comfrunt de 6luni nimeni nu stie ce are masina mea. Am un Renault Clio 1.5DCI din 2005.scoate fum negru in exces consuma ulei si nu trage nu are putere. Turbina schimbata Egr nou nout filtre etc. Aceleaşi simptome. Cand accelerz in sarcina se aude un zgomot metalic dupa care dispare si tot asa. Pe tester imi spun toti ca e ok injectoare in parametri buni. Ma poate aluta cineva?

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Pe langa cele spuse anterior, fumul in exces ar putea fi cauzat si de bujiile arse in cazul motorului diesel. Acest fum (alb) e prezent doar cand motorul e rece, cand se incalzeste, nu mai scoate fum.
Cand turbina e pe cale sa se strice, de obicei, nu mai ,,trage'' la fel de bine si consuma mult mai mult ulei.

Comentarii:

A comentat nextclub (7,490 puncte) acum 11 ani Tu te auzi ce spui?:)) Bujiile la diesel ajuta doar la pornire! In rest nu au nici o treaba..cand e rece motorul iese abur nu fum, fie ca e diesel sau benzinar...turbo sau aspirat!
A comentat ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Abur sau fum, ce-o fi, dar incearca sa pornesti un diesel la -20 de grade cu bujiile arse, sa vedem ce iese pe evacuare. Eu m-am referit la fumul scos strict in momentul pornirii. Am vazut asemenea cazuri, iar dupa ce s-au schimbat bujiile, nu a mai scos fum in cantitati mari, la pornirea la rece!
A comentat obi1 (3,080 puncte) acum 11 ani diesel-ul iarna se incalzeste f greu. cind porneste mai greu din cauza bujiilor arse, este motorina nearsa fumul alb ce iese imediat dupa pornire. chiar daca unii nu cred, si au impresia ca numai fumul acela negru este de motorina nearsa si ca alb este de la ulei, se inseala