Probleme Honda 150cc?!
Salutare tuturor!
Am o mica problema alcatuita din foarte multe dileme.
In cauza este un scuter honda,nu stiu ce model,doar ca initial a avut motor de 50cc,acum are unul de 150cc,fara alte date despre motor.
Problemele sunt cam multe,o sa le expun pe cele mai importante.Mentionez ca avea un carburator initial,a fost schimbat cu unul sh,problemele sunt la fel in ambele cazuri.
Carburator vechi:
Se oprea la relanti,daca faceam relantiul mai mare din suburul de reglaz cablu acc,doar la un sfert de tura mai mult,o lua pe ulei,adica se tura cat tine motorul,intre timp clapeta de acceleratie inchisa complet cu mana,roata se invartea nu o puteam tine nici din frana.Am decis sa trebuie sa schimb carburatorul.Tipul de carburator nu il stiu are 2 senzori pe el,unul cu 2 altul cu 3 fire.
Carburator nou:
Daca ii pot spune nou,de fapt e unul sh cumparat on line de cel care are scuterul.
In ideea ca este bun,l-am pus asa,am dat la automat vreo 20 de mins,nu a pronit.
L-am desfacut,am suflat cu aer comprimat jicloare si cam tot de e canal sau orificiu.
Am curatit cuiul,avea pe el o substanta cleioasa si era intepenit.Am desfacut cele 2 jicloare,care ajung jos in camera de nivel constant,leam curatit in parte.
In aceeasi camera e un tub care e infundat cam la un cm de capat,sau doar atat e nu imi dau seama,si cel vechi la fel e "infundat"
Am montat totul la loc,si am incercat sa pornesc.Initial a pornit,a mers normal 3 minute apoi s-a oprit.Am pornit iar,am reglat relantiul mai sus,a mers cateva mins,s-a oprit.Am incercat sa dau relantiul mai mare,incepe iar sa se tureze de crapa,l-am lasat turat nici gand sa reduca din turatie.Am franat sa oprit si roata si motorul,apoi a continuat la fel.Ori merge bine la relanti si cand il turez putin o ia pe ulei,ori porneste si se tureaza de la sine,sau se opreste imediat ce am pornit.Dupa fiecare oprire porneste foarte greu,si doar daca tin cateva secunde aceeleratia la maxim.
Alte probleme sunt:
1.Ventilatorul de la radiator e legat pe direct,porneste o data cu punerea contactului.
Este vreo sonda undeva unde as putea sa il pun normal?
2.Care si de la ce sa fie problema cu pornit oprit aiurea,mers aiurea turat cand vrea el,plus ca raspunde foarte greu la acceleratie.
3.Fisa de bujie e de fapt 2 fise,adica capatul care vine pe bujie e unul original si celalat capat e de la o masina,au fost legate intre ele cu o sarma,le-am pus unul peste altul si am lipit.Bujia este noua,scanteie are.
Stie cineva macar ce tip de carburator e?Ce ar trebui sa verific,o schema a motorului sau a diverselor reglaje imi sunt utile.Pana acum a fost pe mana la cate un mecania care a schimbat cate o chestie,nu stiu nici macar daca e carburatorul original de pe un motor de 150cmc,4 timpi de honda sau e de la vreo racheta.
Orice parere este binevenita.
A intrebat
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani in categoria Motor