4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Probleme racire?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Probleme racire?

Salutare tuturor!

Masina mea: Audi A4 1.6 benzina *ADP* 74kw din 1996.

Problema e in felul urmator:

1.Uneori la relanti sau in turatie se aude cum trece apa prin radiatorul de incalzire din bord( tin sa mentionez ca am cumparat masina cu radiatoru infundat de rugina si ulterior l-am desfundat nu de alta dar schimbarea lui era prea dificila la momentul respectiv. Totodata am spalat si restul instalatiei.)

2. Am schimbat pompa de apa recent si odata cu incalzirea motorului creste presiunea in instalatie iar furtunele se intaresc si am inceput sa pierd lichid pe la un furtunel si sub vasul de expansiune se vede putin umed. Nu se vede sa curga. Am turat motorul in blana cu motorul la 90 grade si furtunele beton si nu se vede sa curga pe undeva si nici nu face bule in vasul de expansiune. E ceva normal la modelul acesta sa aiba asa presiune? Nivelul de antigel scade. Cam 100ml la 30-40km

Rog posesorii de a4 b5 sa ma ajute cu informatii. Multumesc
A intrebat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
La toate benzinarele de la audi din acei ani am gasit multa rugina si foarte multa mizerie pe furtunele de la apa.
Radiatorul din habitaclu face galagie din cauza mizeriei si a elementilor obturati.
Faptul ca ai presiune prea mare indica fie radiator principal infundat(sau plin de mizerie),fie un tub,furtun sau teava obturata.
Problemele se rezolva cu o spalare si curatire a instalatiei,pentru radiator se verifica incalzirea uniforma(eu am un termometru laser care il folosesc pentru a vedea diferentele mari de temperatura din radiator).

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani Multumesc pentru informatie. Maine o sa spal din nou instalatia. Momentan am schimbat majoritatea furtunelor, termostatul, radiatorul de racire si flansa aceea de pe chiuloasa in care vine prins senzorul de temperatura. In ceea ce prinveste rugina ai dreptate. Chestia cu presiunea mi se pare destul de ok. Am avut inainte un bmw e36 si un e46 benzinar si facea presiune la fel de mare doar ca nu avea pierderi. Ingrijorator mi se pare mai mult faptul ca se vede umed sub vasul de expansiune. Am fost sa vad care e problema, am pus mana sub vas si am observat ca picura pe la drenajul acela de la supra-plin. Sa fie din cauza busonului de la vas?

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Eu nu am de unde sa stiu cat de supra presiune ai tu in circuit,de aia am admis ca ar fi peste limita.
Daca picura pe la furtunul de sus(cel mai sus pozitionat fata de baza vasului)poate fi de la buson.Incearca sa il lasi deschis si sa lasi motorul sa se incalzeasca,vezi daca iti arunca violent afara.Ideal de probat cu un alt buson.
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani curgea pe la furtunelul care iese din chiuloasa dar acum l-am schimbat si e ok. Totusi sub vas inca mai picura din cand in cand. Cand pun degetul pe orificiul de la supra-plin de sub vas mi se prelinge pe deget antigel. Acum am fost la plimbare vreo 30-40 de minute si presiunea din instalatie nu e exagerata. Pot sa strang furtunul de sus de la radiator cu degetele fara a depune efort foarte mare.
Am lasat masina fara buson aproximativ o ora si nu a iesit lichidul din vas, doar la turatii crestea putin nivelul. Maine imi cumpar un buson nou.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Daca pierde pe la supapa de supraplin inseamna ca ai peste maxim sau creste nivelul prea mult(se intampla rar si incazul problemelor,termotat etc).
Cu ocazia asta fa o aerisire a radiatorului de caldura(banuiesc ca ai aerisit doar circuitul principal).
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani am schimbat antigelul si termostatul+ca am pus un buson nou. Merge ceas. Nu mai scade nivelul