A raspuns
Driver09
(49,100 puncte)
acum 11 ani editat de Driver09 acum 11 ani
Mai mult ca sigur e termostatul,am patit si eu,sa cumperi unul de firma,nu te zgarci la bani pentru ca s ar putea sa ai surprize ca si termostatul cel nou sa nu lucreze corect.Eu recomand BEHR,VALEO sau SWAG.
Ca sa il schimbi trebuie un canal,elevator sau sa ridici cu cricul partea stanga a masinii.
Sa fie de preferat motorul rece ca sa nu te frigi din greseala.
Dai jos scutul(daca ai),termostatul e prins cu acea flansa de plastic la care vine furtunul de jos de catre radiator.E prins cu doua suruburi cu cap de imbus parca de 4.
Inainte de toate scoti grila din stanga din bara,iar prin acel spatiu vei avea acces la robinetul pe unde poti da drumul la antigel din radiator.Pui pe el un furtunas si il pui intr un pet de 5L dupa care desfaci robinetul si astepti pana curge antigelul(nu uita sa l inchizi).
Cu o surubelnita dreapta desfaci colierul de pe furtunul ce vine la flansa acea de plastic,scoti furtunul de pe flansa,dupa care desfaci cele doua suruburi cu care e prinsa flansa.Ai grija ca si pe aici v a curge antigel(ce a ramas in motor vre o 2 L) cand vei slabi suruburile(in caz ca inchide termostatul).
Dupa ce scoti ambele suruburi dai jos flansa si termostatul,il inlocuiesti(si garnitura) si montezi tot la loc in ordine inversa.
Cu ocazia asta daca e vechi lichidul de racire,murdar sau are punctul de inghet ridcat(se poate masura la service pe gratis) ar fi ideal sa il inlocuiesti cu altul.
Bafta!