A raspuns
free2hot4you
(6,170 puncte)
acum 11 ani
verifica egr-ul, sa nu fie blocat, sau si mai rau ciupita sau sparta membrana.
pe urma debit-metrul de aer, si ultima data pompa de vacum.
toate trei comanda turbina, iar la tine problema e ca nu ajunge aer suficient in motor pentru a face amestecul de aer-combustibil in parametrii normali.
pentru egr( daca e mecanic, si cel mai probabil e ) scoate furtunul de vacum de pe el si blocheaza-l cu un surub. fa o tura cu masina si vezi daca simti ceva.
pentru debit-metrul de aer, scoate-i mufa si iar aceeasi poveste o tura cu masina sa vezi daca se simte ceva.
iar pentru pompa de vacuum, verifica furtunasul care intra pe egr daca aspira( are tragere). vacuum lucreaza la - 0.7 bar.
daca toate cele trei functioneaza, desi putin probabil, mai ramane sa verifici turbina sa vezi daca baga destula presiune de aer, operatiune pe care nu o mai poti face singur.
acestea sunt cateva metode mai rudimentare pe care le poti face acasa, fara sa dai bani la service. ai putea sa iei un debitmetru de aer de la un prieten cu masina identica si sa-l inlocuiesti sa vezi ce si cum, dar putin probaabil sa ai prieten cu masina identica cu a ta.
si inca o chestie. incearca un tester, si vezi daca pe masina ta este softul original sau a fost " tunnata " prin resoftare. chestia cu chip tunning-ul prin resoftare e ca noul soft e destul de instabil, iar dupa o perioada masina incepe sa dea erori. chiar ieri am fost de mi-am resoftat masina , si mi-am pus inapoi softul original, deoarece aveam aceeasi problema ca si tine.