4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > salut tuturor, as avea o intre...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Salut tuturor, as avea o intrebare, poate are cineva o idee...???

am un vento, 1.9 tdi, merge destul de bine, dar cind o turez, peste 2000 de rotatii, scoate un fum negru de nu se mai vede nimic in spate....nu am nici cea mai mica idee care ar fi motivul...
A intrebat theryder71 (490 puncte) acum 10 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 10 ani Fum negru este cand arderea este incompleta. Sau cand amestecul stoichiometric este incorect. Coroborat cu fumul albastru de la ulei ars cand sunt segmentii dusi, posibil sa fie motorul spre sfarsitul vietii.

Da, fumul albastru nu se distinge cand e amestecat cu fum negru.

verifica furtunele dintre turbina/intercooler/admisie daca nu au ceva fisuri,injectoare infundate,etc.
+1 vot
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 10 ani Lipsa aer , cel mai probabil furtun admisie sarit/spart sau turbina gripata .
+1 vot
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani "FUMUL NEGRU:
 Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
 Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc."
0 voturi
A raspuns theryder71 (490 puncte) acum 10 ani multumesc pt raspunsuri dar cred ca pt diagnosticare e nevoie de un tester, nu reusesc sa imi dau seama care ar putea fi problema, atunci cind am cumparat masina, am gasit un furtun ce mergea in turbina sectionat longitudinal, am crezut ca din cauza uzurii, si nu scotea mult fum, dar nici nu tragea bine, l-am inlocuit, acum trage, dar da mult fum, banuiesc ca asta era motivul pt care era taiat furtunul, prea putin aer...
0 voturi
A raspuns free2hot4you (6,170 puncte) acum 10 ani verifica egr-ul, sa nu fie blocat, sau si mai rau ciupita sau sparta membrana.
pe urma debit-metrul de aer, si ultima data pompa de vacum.
toate trei comanda turbina, iar la tine problema e ca nu ajunge aer suficient in motor pentru a face amestecul de aer-combustibil in parametrii normali.
pentru egr( daca e mecanic, si cel mai probabil e ) scoate furtunul de vacum de pe el si blocheaza-l cu un surub. fa o tura cu masina si vezi daca simti ceva.
pentru debit-metrul de aer, scoate-i mufa si iar aceeasi poveste o tura cu masina sa vezi daca se simte ceva.
iar pentru pompa de vacuum, verifica furtunasul care intra pe egr daca aspira( are tragere). vacuum lucreaza la - 0.7 bar.
daca toate cele trei functioneaza, desi putin probabil, mai ramane sa verifici turbina sa vezi daca baga destula presiune de aer, operatiune pe care nu o mai poti face singur.
acestea sunt cateva metode mai rudimentare pe care le poti face acasa, fara sa dai bani la service. ai putea  sa iei un debitmetru de aer de la un prieten cu masina identica si sa-l inlocuiesti sa vezi ce si cum, dar putin probaabil sa ai prieten cu masina identica cu a ta.

si inca o chestie. incearca un tester, si vezi daca pe masina ta este softul original sau a fost " tunnata " prin resoftare. chestia cu chip tunning-ul prin resoftare e ca noul soft e destul de instabil, iar dupa o perioada masina incepe sa dea erori. chiar ieri am fost de mi-am resoftat masina , si mi-am pus inapoi softul original, deoarece aveam aceeasi problema ca si tine.