4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Zgomot ciudat in zona distribu...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Zgomot ciudat in zona distributiei Astra 1.7 CDTI din 2005?

Am schimbat distributia la masina (240.000) si dupa ce am facut asta a inceput sa se auda un zgomot in zona distributiei ca un "clantanit" .....ca si cum ai pune un plastic la o spita de bicicleta dar mai metalic...

Am fost la service innapoi cu ea...au dat jos distributia...totul perfect..nu se mai auzea..cand ma duc sa iau masina zgomotul era acolo...am luat masina am mers cu ea...am dus-o innapoi am mai schimbat curea accesorii plus intinzator plus fulia de la arbore...zgomotul e acolo.

Am mai dus-o odata..mi-au scos o bucata de plastic care atingea de curea...ok

Am luat masina..zgomotul acolo...m-a umplut de nervi...

M-am dus si la alt service printr-o alta cunostinta care mi-a cerut 200 de lei ca sa o faca...omu cica stie de la ce e..dar mi-a dat 2-3 detalii din care nu am inteles nimic( si stiu mecanica dar nu am timp sa stau de masina) . Eu ma gandesc ca e ceva mai ieftin de atat de rezolvat.

 

Mentionez ca nu am schimbat pompa de apa...si am impresia ca are un pic de joc axial dar cei de la service au zis ca au probato si e ok...

Acum intrebarea...de la ce dracu e ca nu mai pot..am nevoie de masina si nu vreau sa mi se rupa distributia...
A intrebat Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Ce detalii ti-a dat acel mecanic? Pompa de apa o ai pe cureaua de distribuite? la 1.7dti e pe cea de accesorii. Ai mare grija, deja ai intins acea curea de distributie de cateva ori. Eu stiu ca mecanici zic ca nu are nimic, dar daca e sa faci lucrarea ca la carte, cureaua de distributie nu poate fi refolosita dupa ce a fost intinsa(ii scade rezistenta). eu nu zic ca nu tine, sau ca o sa ai probleme pe viitor, dar ai grija si la detaliul asta. Inca ceva, sa se foloseasca pasta pentru blocarea suruburilor unde au umblat, eu am patit sa se desfaca cel de la pompa de ulei dupa 10 000km dupa ce o schimbasem.Bafta!
+1 vot
A raspuns Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 11 ani Pompa de apa e pe cureaua de accesorii...just.
Dar nu mi-au mai ramas decat pompa de apa ...injectie si ulei....
si cum al 2-lea mecanic a zis ca a mai intalnit sper sa gasesc pe cineva care a patit asta.

Mecanicul respectiv mi-a spus ca ar fi intinzatorul..ca e pus nu stiu cum....dar ala are o singura pozitie in care intra si e piesa OEM.

O sa vorbesc cu cei ce mi-au schimbat distributia si o sa le zic sa comande un intinzator ptr test.( Service-ul care mi-a schimbat distributia sunt in relatii f bune cu ei si am incredere in ce fac...dar totusi nu reusesc nici ei sa ii dea de cap.

Si totusi zgomotul incepe sa se auda mai tare la cald...
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Daca imi aduc aminte bine,la opel si unele modele citroen filetul de la intinzator(e pus pe un fel de excentric,foarte important de pus unde trebuie) e pe dos(cum e la butelii sa zicem).
Problema,daca esti sigur ca pinioanele calca bine,nu ai joc la pinionul de la arborele cotit,atunci problema e din intinzator.
Daca nu pocnea inainte si dupa ce s-a umblat la distributie o face,coincidentele cu injectie ulei si altele sunt pure teorii.
Apoi iti recomand ce a spus asandulescu,o curea daca o intinzi o lasi isi pierde foarte mult din rezistenta.
Ce ai de facut pentru a rezolva problema(riscul tau daca lasi cureaua veche,desi ar trebui sa mergi la service unde ai schimbat si sa te iei putin de ei) e sa verifici in primul rand daca intinzatorul mai sta strans(se tine fix si se strange pe excentric cu alta cheie),daca nu cumva a fost strans putin si a ajuns la semnul de schimbat distributia(excentricul are 2 semne pe el,cel de montaj si cel de consumat, in timp de 60 de mii km sa zicem cat trebuie sa tina cureaua slabeste si intinzatorul),multi le incurca si pun la semnul de consumat.
Deci,verifica cureaua,acum montata pe masina trebuie sa se indoaie la 90 de grade de cum e pusa cu ceva forta,verifica inca o data daca nu ai pinioane care imping cureaua dintr-o parte in alta(la ax cu came am intalnit era descentrat si arunca cureaua in protectie,de acolo o arunca inapoi) si cel mai important verifica intinzatorul daca e strans la cuplul necesar,daca nu s-a desfacut,daca e la limita de schimbat cand ar trebui sa fie la cea noua.
P.s.Am vazut ca ai scris ca intinzatorul e oem si ar trebui sa aiba o singura pozitie.Da are la fel ca cel de la accesorii,o singura pozitie de prins pe bloc,dar o infinitate de pozitii pentru excentric,care trebuie strans la semn si la cuplul necesar.

Comentarii:

A comentat Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 11 ani O sa verific zilele astea si o sa revin cu un raspuns....dar cred ca raspunsul tau o sa il votez cel mai bun....se pupa bine cu ce mi-a zis mecanicul ala atunci.
0 voturi
A raspuns vamesubogdan88 (140 puncte) acum 7 ani sal laurentiu iti mai amintesti care a fost rezolvarea cu ``clantanitu``am aceiasi problema si toti ``meseriasii`` dau din umeri...multumesc