A raspuns
tavi_cc
(15,590 puncte)
acum 12 ani editat de tavi_cc acum 12 ani
Compresia o poti verifica the old fashion way:la scooter scoti bujia,plasezi degetul mare in locul acesteia si rogi pe cineva sa dea o pedala.Daca nu poti tine degetul oricat ai incerca inseamna ca ai compresie suficienta(metoda este imprecisa,tine la motoare de pana la 80cc).Metoda asta este *din popor*,pe intelesul tuturor.Apoi verifica amestecul dat de carburator.Ai un *cui* cu 3 trepte de reglaj la capatul cablului de acceleratie exact unde intra in carburator.De acolo poti imbogati/saraci amestecul(se desface manual,se extrage cablul,se scoate siguranta aceea mica si se modifica pozitia ei;ideal ar tb sa fie pe mijloc fixata) sau din reglajul jiclorului;exista un surubel acolo.Cu o surubelninta se infileteaza maxim surubul apoi se desfac 2 ture inapoi si se incearca pornirea.Se fac reglaje prin rotatii de 25 grade infiletare/desfiletare al acelui *surubel* si se verifica functionarea motorului in sarcina si in gol,la ralanti.Apoi verifica aprinderea,scanteia tb sa fie puternica si de un albastru intens.Schimba si bujia preventiv(poti folosi una mai calda sau mai rece depinde de anotimp si de regimul de functionare a motorului,forjat sau menajat).Verifica si evacuarea sa nu fie infundata si coclita cu ulei(des intalnit acest *defect*),muzicuta,filtre etc.Daca persista functionarea anormala te sfatuiesc sa apelezi la un specialist sau,in cazul in care te pricepi,o segmentare ca la carte(cilindru alezat,honuit,piston nou,segmenti si bolt sau mai bine sa cumeri un set de cilindru/piston-nu depaseste 180 ron si gasesti sa comanzi online sau la magazinele specializate-in orasul meu atat costa un set de 50 sau 80/75).Succes iar raspunsul l-am formulat in asa fel incat sa ma fac pe deplin inteles.O zii buna