4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > relanti instabil

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Relanti instabil

am un opel calibra cu motor x20xev (ecotec) si instalatie gpl (montata in italia)

De cand o am tot am avut probleme cu relantiul dar mereu se rezolva printr-o curatare temeinica a clapetei de acceleratie si iac-ului...dar de la o vreme le tot curat dar de pomana, relantiul tot instabil ramane..ce mai poate fi? sa cumpar alt iac? in loc de ~800 rpm la relanti la mine ori urca-coboara ori ramane pe la ~600 rpm rezultand un relanti sacadat.. Mentionez ca problema a aparut de cand am schimbat ecu(sau cel putin asa cred..)
A intrebat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

2 Raspunsuri

–2 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani ECU a fost programat? Nu-l iei pur si simplu de pe o masina si-l pui pe alta, ca pe o piesa de schimb obisnuita.
Inainte, treaba asta se facea doar la reprezentanta, acum probabil, nu stiu sigur, se face si in service-uri ceva mai bune.

Comentarii:

A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 12 ani

editat de tonu_adrian acum 12 ani

nu are nevoie de programare(altfel n-ar fi mers deloc pe masina), l-am luat dupa aceeasi masina cu acelasi motor...in fine astazi am desfacut iarsi iac-ul si clapeta de acc, am curatat cu decarburol si am gasit si un furtun cu un colier desfacut, cred ca tragea aer fals pe acolo... sa vad  in seara asta cum se comporta..

DAAA...deci tot la fel se comporta, pe benzina tine cat de cat relantiul dar pe gpl se agraveaza..
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Bineinteles ca de pe acelasi tip de motor l-ai luat. Nici nu m-am referit la altceva.
Masina merge daca nu-i programat, dar nu merge corect.
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Pai a specificat ca la relanti ii face. Ce sa nu mearga corect ( IN MERS MA REFER ).
Stai deoparte dadi.
.
Salut
:)
.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

LiquidTW

Tu stai la ciocaneala in continuare. Mai schimba o bucsa, niste placute de frana, mai trage de o roata. La altceva n-ai cum sa te pricepi.

Omul a zis ca tot la fel ii merge si acum si asta de cand a schimbat ECU.
 Atata sesizeaza el, doar la ralanti, nu relanti. Asta nu inseamna ca in alte situatii merge corect. O masina poate sa nu mearga bine prin diferite simptome mai putin vizibile, dar nu stii tu d'astea.

 Garantez ca se intampla asta pt. ca nu l-a programat. Daca revine si spune ca am avut dreptate, imi predai service-ul tau si te duci la prasit?
A comentat attyka2007 (6,960 puncte) acum 12 ani Nu va mai certati degeaba! ECU nu trebuie programat..daca provine de pa o masina identica (an fabricatie-tip motor) si daca corespunde  si seria de pe ECU chiar ca nu trebuie ca are acelasi parametri........
0 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Deci merge la fel, ai vazut?
ECU trebuie programat. Eu stiu asta de la un fost mecanic-sef de la reprezentanta Opel.
Si eu am probleme cu ECU, tot la un Opel. Chiar si persoana de la care ar fi trebuit sa cumpar piesa mi-a zis acelasi lucru, ca trebuie programat.

Comentarii:

A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 12 ani in afara de relanti trage la fel , merge la fel etc..astazi dak am timp pun ecu ul vechi k era perfect functional da mecanicii din ziua de azi dak se strica ceva..hopa e bulit ecu...
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Pai cum s-a tras concluzia ca fost ECU? Eu am presupus ca se stie sigur care e problema
Normal se trage o concluzie dupa o diagnoza atenta. Daca nu s-a facut o diagnoza corecta, atunci Doamne ajuta. Nu se schimba nimic fara o diagnoza corecta facuta de cineva care chiar se pricepe.
A comentat tonu_adrian (3,140 puncte) acum 12 ani am dus masina la un electrican auto chipurile cel mai priceput din zona, aveam stricat senz de la arbore (nu pornea, avusesem mai demult probl cu el si izolatia cablului era mancata..dat cu banda izoler si a mai tinut un an) , eu am luat un senz nou dar la magazinele de piese auto nu apare prima versiune de senzor dupa motorul meu..aproape peste tot apare pt x20xev-ul din 1996+..deci cu senzor nou nu megea...buun am dus-o la electrician, a luat alt senzor..degeaba..pe tester tot dadea k senzorul e bulit..am mai luat un senz de pe o masina functionala tot nu mergea,,.electricianu a skimbat niste mufe de la niste senzori k erau cam cu probleme..la testul cu agrafa tot dadea eroare 55-ecu fault...am cautat ecu ( app am dat 130 lei cu tot cu transp, ms baiatului de nota 10+) , pus alt ecu ..tot o pl nu mergea deloc..am dus-o la alt electrician...tot degeaba...am dus masina acasa (toata treaba a durat vreo 2 luni) ..am tinut-o in curte vreo 3 sapt timp in care ma gandeam sa skimb motorul cu totul dar am descarcat autodata si am luat pin cu pin din ecu la mufele din motor...si am gasit 2 fire din 3 skimbate intre ele la senz cu problema..am pus firele corect, tot o pl nu mergea..cand ma uit mufa ce mi-a skimbat-o electricianu era asemanatoarea cu cea veche da nu fix la fel(deci practic si alt senzor) , am pus mufa veche, am cautat senzor ( noroc de niste topicuri din anglia k acolo am gasit k x20xev-ul din 94-95 are alti senzori fata de 1996+  dar totusi la magazinele de pise cu cartea masinii tot senzor naspa imi dadeau) am comandat alt senzor original siemens si a mers din prima (cu al doilea ecu..l-am probat si pe primu original si mergea perfect da tot dadea eroarea aia cu agrafa 55-ecu fault si am preferat sa-l skimb totusi )

Intrebari asemanatoare