4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Rotile spate inclinate ( stanc...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

Rotile spate inclinate ( stance )

Am si eu o curiozitate nu ca as vrea sami fac asa ceva: Ce fel de sistem sau cum fac baietii ca sa stea rotile din spate inclinate? Am vazut ca este ultima moda in materie de tuning si se numeste stance. Ce trebuie modificat ca rotile spate sa stea asa ca in poza? Si ce fel de cauciucuri sunt acelea sau cum naiba stau asa rotunjite?

Imagini atasate

A intrebat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice

editat de Soundstream acum 12 ani

Distribuie pe Facebook

9 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns 54541251 (36,540 puncte) acum 12 ani Buna intrebare si am si eu una: ajuta la ceva ?

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Nu cred ca ajuta cu nimik decat la masinile de drift. Zona de contact cu asfaltul este cam aceeasi pentru ca se pun ceva jante speciale din cate am vazut si cauciucuri de asemenea sau au luat forma. Dar arata bestial :)
+1 vot
A raspuns Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Din cate vad eu cauciucurile sunt rotunjoare asa si buza jantei iese unpic in afara desi nu prea inteleg cum. Am inteles faptul ca au suspensii reglabile cu perne de aer astfel culca masinile pe burta dar cum fac rotile alea sa stea asa? Si totusi in video am vazut ca merg cu viteza adik nu au vreo problema.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat 91-GRS (1,640 puncte) acum 12 ani pui cauciuc cu talpa mai mica si el devine stretch, cel mai bine arunca o privire aici http://tyrestretch.com/
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Personal nu stiu daca aia au ceva modificari pt. a sta in halul ala si nici nu ma intereseaza.
Ideea e ca la destul de multe masini se regleaza unghiul de convergenta si pe spate, din fabrica.

Sunt masini din fabrica la care rotile stau mai "aplecate". Numai ca alea sunt reglate dupa anumiti parametri care imbunatatesc performantele dinamice. Evident ca nu asa tare cum e in poza aia.

Stance, trance, hongolomongolo, ce fac aia din pozele de mai sus oricum n-are nicio treaba cu vreo imbunatatire sau performanta, ba din contra. E pur estetic, cui ii place, bineinteles.

Deci, daca nu stii exact, te poti duce intr-un service sa vezi daca se regleaza si la tine, pe spate, unghiul de convergenta si ti le poti "apleca" putin.

La Vectra B de exemplu, se regleaza( o detin si stiu) si la mai toate Mercedes-urile si BMW-urile.

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Pai da dar ceea ce au baietii astia aici nu cred ca este doar din reglaje. Acele reglaje sunt de cativa mm pe cand in poze sunt unghiuri deplasate in jur de 14 15 grade. Eu cred ca au modificari aduse puntii spate.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Nu e chiar de cativa mm. N-ai vazut niciodata vreun X5 din spate... cum ii stau rotile? Asa-i stau din fabrica si se vad destul de pronuntat. Nu ca in poze, dar e destul de vizibil.

Oricum, e posibil ca sa fie nevoie de modificari pt. a sta in halul ala, ca alea din poze.
A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Ba da am vazut cateva x5 dar sunt cazuri izolate. Totusi unghiul acesta de inclinare l-am vazut la masini de drift unde cred ca are un rol altfel care ar fi fost motivul sa o faca mai ales la o masina dusa la limite? Eu sunt curios ce au modificat acolo de stau asa:D
+1 vot
A raspuns vyrus_20 (24,370 puncte) acum 12 ani cauciucurile  stau asa pe jante pt ca sunt mai inguste nu au aceeasi latime ca si janta si e logoc ca se fac in halul ala care oriqm nu e recomandat pt ca scade stabilitatea.  din cate am vazut pe net intr'un filmulet la uni prin japonia taiau din basucle sa stea in halul ala de cracanate .acum ns care este metoda care o aplica toata lumea care recurge la acest tuning. pt estetica nota 10 .

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Estetica estetica dar cum e cu siguranta? Oricum la cele inclinate 14 15 grade am vazut ca suprafata de contact cu asfaltul este destul de mare. Oare exista riscul sa sara cauciucul de pe janta?
A comentat vyrus_20 (24,370 puncte) acum 12 ani sa sara dupa janta nu dar daca iei viraje stranse la viteza mare mai mult ca sigur atingi cu buza jantei de asfalt . am vazut asemenea cazuri de jante "rontaite" de asfalt . am o cunostinta care mi'a zis concret ca i'a scazut stabilitatea pe viraje.
A comentat gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani sa sare DE PE janta
+2 voturi
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 12 ani Nu stiu daca stance se cheama,e doar unghiul rotilor (camber angle) care este negativ.
Solutiile difera de la model la model.
La unele se rezolva cu piese ca asta din poza
http://i13.photobucket.com/albums/a282/jamesdc4/camberkit.jpg

La altele se poate regla unghiul de cadere al rotii ca si directia,iar la altele se gasesc kituri de brate reglabile...

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Asta da raspuns :) Si o parere care e treaba cu acele cauciucuri cum stau asa?
–1 vot
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Ridici masina pe cric si ii dai baroase la fiecare roata pana le strambi la unghiul dorit...(glumesc bineinteles)

Normal se fac din reglaj(daca au) sau folosesti kitul care l-a recomandat julaikos.

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Nu vreau sa fac asa ceva cel putin acum ca vine iarna dar la primavara cine stie ce idei imi vin:D Pentru moment era doar o curiozitate.
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Nu ar arata bine pe o Skoda Fabia.Arata mai bine pe o masina mai mare dupa parerea mea.
A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 12 ani Eu nam fabia. Eu am Stilo:P
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Scz :D.Te-am incurcat cu bogdan.
+1 vot
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 12 ani Cauciucurile evident ca se vor uza neuniform...de obicei cand se modifica unghiul de cadere sa arate rotile asa,se modifica si unghiul de deschidere al rotilor astfel incat chiar daca se tocec mai repede anvelopele ,ele se vor toci uniform nu doar pe un flanc
+1 vot
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Cel mai simplu mod ar fi: http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38&feature=related dar le faci invers.
 *Glumesc :D
0 voturi
A raspuns Nastase.adrian (140 puncte) acum 10 ani Salut am si eu o intrebare pentru cei care cunosc.Am o vectra b din 96 si roti din spate stau mai inclinate,vizibil,roata stanga cred ca putin mai mult decat dreapta.Vreau sa va intreb daca este vreo problema daca merg cu ea asa?am inteles ca la vectra b se poate regla unghiul rotilor spate stie cineva aproximativ cat ar costa?Multumesc