4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Scoate foarte mult fum alb !!!

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Scoate foarte mult fum alb !!!

Salutare ! Am un punto diesel din 2002 si la turatii ceva mai mari scoate foarte mult fum de culoare normala, iar atunci cand merg mai mult timp prin oras in aglomeratie si o turez mai des urca temperatura la apa  foarte mult .

 In plus, pe langa masina miroase a motorina arsa sau ceva de genul si cam papa ulei ( folosesc Mobil1 10w-40).

De la ce sa fie ? cumva injectoarele ? daca da, ce sanse am sa remediez problema cu aditivi ?
A intrebat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

8 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns vyrus_20 (24,370 puncte) acum 12 ani verifica vasul cu lichidul de racire. mai mult ca sigur ai ulei in el ... garnitura de chiuloasa arsa .

Comentarii:

A comentat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani l-am verificat, nu am ulei in el si nu pierde absolut deloc :)
0 voturi
A raspuns raduberbece (450 puncte) acum 12 ani salut
si eu am aceasi problema q un vw 3 1,9 tdi
dar nu stiu dak miroase a motorina ....doar cand o turez mai tare....
nu i am faqt nici schimbu de ulei la timp.....adik ar fi fost cazu aqm 4000 de km.....oare de aceea???:S

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Nu e ma de la schimbul de ulei. La tine cel mai probabil e de la turbina.
 Stai in topicul tau.
+1 vot
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani 1.9 D sau 1.9 JTD ?
Ce inseamna fum de culoare normala ?
In aceasta faza ,aditivii sunt inutili.

Comentarii:

A comentat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani 1.9D - fara turbina
fum de culoare normala - adica nu e negru sau albastrui , e de culaore deschisa (gri)
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Gri inseamna ulei ars in cilindri.
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ce inseamna temperatura la apa mare? Adica, la cate grade urca? Poate e normal si tie ti se pare anormal.
De obicei, fumul alb la diesel indica un inceput de sfarsit pt. turbina, daca are. De asta iti si "papa" ulei.
Era si un topic mai jos cu aceeasi problema. Poti sa-l vizitezi.

Comentarii:

A comentat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani Nu are turbina deci iese din discutie ...
Nu am precizat temperatura pentru ca nu am indicator in bord (fiat au vrut sa fie mai speciali...), am spus ca fierbe pentru ca e vizibil dupa un drum mai lung in oras, in sensul ca se vede cum clocoteste apa in vas.
Niciodata nu au iesit aburi sau alte ciudatenii, dar neavand indicator in bord m-am gandit ca s-ar putea sa fie si asta o problema...
0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Teoretic fumul alb este de la ulei.
Incearca sa bagi niste aditivi in motorina, verifica furtunul `S` de la motor la turbina + curata turbina !
Salut

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Specifica 1.9 D.
N-are turbina.
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Nu am vazut comentariul cand a scris ca e D simplu.
+1 vot
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 12 ani

editat de daviangiurca acum 12 ani

verifica cu mana daca ai presiune mare pe instalatia de racire (furtune ) daca iti urca si apa e clar ca e garnitura de chiuloasa ...fumul de culoare alba nu se datoreaza neaparat uleiului ci mai degraba altigelului ars care patrunde in cilindru ....daca te apuci de reparatie nu uita sa faci plan la chiuloasa altfel o sa te trezesi ca sa va arde si garnitura recent schimbata

Comentarii:

A comentat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani scuze, dar cum sa fac plan la chiuloasa ?
+1 vot
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 12 ani operatia se face pe o masina speciala de plan practic se aschiaza o valoare mica din suprafata chiuloasei se urmareste ca suprafata de contact cu garnitura sa fie perfect plana ca etansarea dintre chiuloasa si bloc sa fie perfecta ...deoarece cand garnitura se arde apar defrmatii pe planul chiloasei

Comentarii:

A comentat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani multumesc pentru lamurire am mai verificat odata sa vad daca am ulei in vasul de expansiune si nu am, iar pe joja nivelul nu creste niciodata ( doar scade putin cate putin)  deci inca nu cred ca este de la aceasta garnitura ...si sa ma duc la service sa-i pun sa verifice sigur o sa incerce sa ma faca de bani ...

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Situatia e clara.
Operatiile ce se cer :
1.se masoara compresia
2.se demonteaza chiulasa si se inlocuiesc simeringurile de supapa ,ocazie cu care si ele se rectifica.
3. se verifica planeitatea chiulasei.Daca are ondulatii se rectifica plan si se cumpara o garnitura de chiulasa de reparatie mai groasa cu proportia grosimii rectificate.
4.In aceasta faza n-ar fi rau sa se demonteze baia de ulei ( ocazie cu care se curata sarguincios) ,se verifica sorbul pompei de ulei si se demonteaza un piston.Se scor segmentii si se verifica in cilindru fanta.

Vasul de expansiune este cu recirculare de aici si fenomenul ala de bolborosire.

Comentarii:

A comentat alexzyo (1,660 puncte) acum 12 ani multumesc ! inca o intrebare : un cost aproximativ la toata distractia asta?:D
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Pana la 100 ron garnitura de chiulasa si simeringurile supapa,
Segmenti 80-100 ron / set  X 4
Nu e rau sa se schimbe si cureaua distributie ,circa 80 ron.
La astea manopera este variabila dar nu mai mare de 600 ron.