4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Suspensie & Frane > de ce este prima pedala de fra...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce este prima pedala de frana elastica?

Buna ziua,

Am un Ford Transit din 2006 si acum vreo 2 luni am schimbat toate placutele de frana (fata-spate). La un etrier a trebuit sa scot pistonul afara ca sa schimb garnitura. Am montat totul la loc corect, am  aerisit-o personal de vreo 3 ori, inca de vreo 3 ori pe la service-uri . La ultimul service am schimbat tot lichidul de frana  + aerisit din nou la toate rotile. La aerisire cu motorul oprit am pedala beton (tare si tine sus de tot). Dupa de pornesc motorul, prima pedala se duce jos de tot, a doua tine pe la mijloc. Daca continui sa apas pe frana, pedala se duce usor in jos pana ajunge la podea.

Pe la cate service-uri am fost atatea diagnostice am primit (pompa centrala, servo, etrierul cu pricina, etc...) fiecare tinand sa mentioneze ca ceilalti nu stiu nimic.

Mentionez ca nu pierde lichid pe nicaieri, nivelul din borcan nu scade, furtunele si conductele sunt in stare buna. Nu are ABS.

Astept parerile voastre, poate impreuna ii dam de cap.

Va multumesc anticipat!
A intrebat stefy75 (170 puncte) acum 11 ani in categoria Suspensie & Frane

editat de stefy75 acum 11 ani

Distribuie pe Facebook

2 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Pe spate ai tamburi si pe fata discuri?A masurat cineva distanta minima de la discuri si tamburi(au o grosime minima permisa).
Daca sunt foarte uzate e foarte normal ce patesti,primda pedala impinge pe circuit o cantitate de lichid care nu este de ajuns pentru franare.Deasemeni trebuie comparate dimensiunile(posibil etrierul cu problema sa fi ramas blocat si sa fi consumat mai mult din disc.
O alta problema posibila e chiar aerisirea sau tipul de lichid nou(este cel recomandat?).Verifica deasemeni si furtununele de la conducte pana la etrieri,posibil sa ai vreo unul umflat(un fel de bulb apare).
Vacuum-ul ajunge cat trebuie?Furtunul de vacuum nu e crapat pe nicaieri?

Comentarii:

A comentat stefy75 (170 puncte) acum 11 ani Am discuri fata-spate, sunt in stare buna, furtunele sunt in regula, etrierul cu pricina lucreaza bine, lichid DOT4 recomandat de fabricant. Cu motorul oprit pedala tare ca piatra, cu motorul pornit, prima pedala aproape inexistenta, iar daca tin apasat, se duce usor pana jos.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Cu motorul oprit e perfect logic,nu ai vacuum si toata presiunea in circuit o faci doar cu forta piciorului.A 2a pedala tine bine?Aerisirea sigur e facuta complet,mai ales la schimbarea lichidului?Te intreb pentru ca simptomele sunt clasice pentru aer in instalatie.
A comentat stefy75 (170 puncte) acum 11 ani Nici a doua pedala nu este stralucita, te opreste dar se simte o elasticitate, adica nu e foarte eficienta. Aerisirea am facut-o in service, dupa aia a luat-o mecanicul  si a facut o tura cu ea, dupa care s-a intors profund nemultumit. Am facut pana acum vreo 6-7 aerisiri ca la carte. Nici una sa nu fi scos tot aerul?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Ce fel de procedeu de aerisirea a fost facut?Si daca mecanicul s-a intors botos dupa ce a mai reparat?Vacuum-ul cum este?
A comentat stefy75 (170 puncte) acum 11 ani Aerisirile au fost facute din spre in spate spre fata, incepand cu roata ce mai departata de pompa (dr. spate, st. spate, dr. fata, st.fata). Dupa ce a schimbat lichidul, a aerisit tot din nou, dupa care a facut o tura cu masina...intorcandu-se nemultumit.
Am scos furtunul de vacum de la tulumba, si trage destul de bine, obturand cu degetul.
0 voturi
A raspuns petri75 (26,570 puncte) acum 11 ani Incearca aerisirea din nou dar de data asta cu motorul pornit

Succes