Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Pisonas frana blocat?

Am observat ca placutele de frana pe fata sunt uzate diferit,una are de 2x mai multa "carne" ca cealalta.am suit masina pe cric si am invartit de roata,am observat ca se invarte greu si ca ar fi pistonasul blocat.am sanse daca schimb placutele si il dau inapoi sasi revina sau trebuie alt etrier nou?daca pun altul nou,cel nou trebuie umplut cu lichid de frana sau  momentul aerisirii este indeajuns? audi A6 2.5 tdi 2001
A intrebat mrgeo (5,100 puncte) acum 10 ani in categoria Suspensie & Frane

editat de mrgeo acum 10 ani

Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Se demonteaza placutele,etrierul se impinge inapoi prin rototranslatie(nu la surubelnita,este o scula speciala),se schimba garniturile si se curata bine pistonasul.Verifici daca merge,dupa 50 de km verifici iar.
Se completeaza cu lichid,se face aerisirea la final si verifici sa ai nivelul de lichid ok.

Comentarii:

A comentat mrgeo (5,100 puncte) acum 10 ani

editat de mrgeo acum 10 ani

Eu zic ca ma descurc, daca nu chem mecanicul la mn.trebuie doar garniturile cumpsrate?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Un tutorial de pe net nu iti pot da,iti pot spuen ce sa faci pas cu pas generic.
1.Ai nevoie de kit reparatie etrier,lichid frana si placute noi pentru toata puntea(4bucati).
2.Scoti roata,desfaci partea de etrier care tine placutele(partea oscilanta).Inainte sa o scoti de pe placute impingi pistonasul cu o surubelnita groasa spre interior(cum am zis,ideal e sa ai presa care il impinge si invarte,mai ales ca este blocat).
3.Scoti afara pistonasul,etrierul si verifici garnitura,pui placutele noi.
4.In sens antiorar,rotesti pistonasul(aici ai iar nevoie de acea scula,e destul de greu de facut altfel).Dupa ce il scoti de tot(are un filet),il freci cu o bucatica de lemn daca are zgarieturi,pana devine lucios si aluneca.
5.Il infeletezi la loc(MARE ATENTIE:daca il infeletezi gresit,ai nevoie de alt etrier,nu se mai poate reface),pui garnitura noua.
6.Il montezi la locul lui,strangi suruburile(pot fi stea,inbus sau cheie normala,nu iti pot spune precis),pui capacele(acele suruburi au in cap niste capacele de plastic),nu uita sa ungi suruburile(sau canalul pe care aluneca etrierul,depinde de caz.
Aerisitul:Completezi cu lichid de frana in vas pana sus(peste maxim),faci pedale si aerisesti(faci pedala pana se intareste,apoi tii apasat,deschizi surubul de aerisit,ise lichid si aer,inchizi,refaci pedala)pana nu mai ai aer deloc.
Verifici roata in aer daca isi revine dupa franare,apoi faci o proba de 20km si verifici iar,precum si temperatura la roata(sa nu fie diversa).
De verifica:Pierderi de lichid,senzori placute frana(daca sunt),lichid de frana inainte si dupa proba.nu unge cu ce gasesti,foloseste doar vaselina si nu pune in exces.Surubul pentru aerisit este extrem de sensibil si nu trebuie fortat(strans 'la mana',nu cu simt de raspundere.
Nu uita inainte sa pleci de pe loc sa faci 4 5 pedale pana se intareste pedala.
A comentat mrgeo (5,100 puncte) acum 10 ani

editat de mrgeo acum 10 ani

Multumesc foarte mult dar in ce consta acest kit de reparatie?doar acele membrane?
A comentat mrgeo (5,100 puncte) acum 10 ani cand scoti pistonasul nu curge lichid?sau mai rau nu trage aer?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Pistonasul se scoate spre stanga,si e normal sa curga lichid,curge cam tot ce ai in etrier,de aia am zis sa pui in bidonas pana sus dupa ce remontezi.Aer nu trage,intra aer in locul lichidului(de aia se aeriseste).Kit-ul de garnituri consta in garnitura etrier si toate protectiile etrierului.