A raspuns
Livius_27
(17,670 puncte)
acum 12 ani
Autovehiculele sunt dotate cu diferential pentru a permite turatii diferite ale rotilor puntii motoare la parcurgerea virajelor, atunci cand roata aflata inspre interior parcurge un drum mai scurt decat cea aflata catre exterior. Daca miscarea s-ar transmite direct iar rotile ar fi solidare la rotatie, ca in cazul karturilor, acestea ar trebui sa patineze si, pe langa solicitarile suplimentare asupra pneurilor si elementelor mecanice, masina ar tinde mereu sa ruleze drept, fiind astfel puternic subviratoare..Astfel daca vei incerca sa suspenzi o masina 2x4 de o roata motoare,adica in cazul tau ,sa ridici o roata spate de pe sol,pe cealalta sa o lasi jos si sa incerci sa pleci de pe loc ,vei observa ca se invarte doar cea suspendata,adica aia care se invarte in gol.
Pe de alta parte,diferentialul autoblocant elimina neajunsul acesta.
Si acum ca sa iti raspund la intrebare.Ce spui tu cu invartitul in sens invers este o iluzie.Scartitul este normal deoarece asa functioneaza autoblocantul,nu transfera toata puterea pe roata care se invarte mai usor.