4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Transmisie > De ce roata din interior se in...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

De ce roata din interior se invarte invers fata de cealalta.Bmw e36 325i?

Salut, recent am achizitionat un bmw e36 325i din 93'. In viraje la viteze mici, chiar si plecarea de pe loc roata din interior spate se invarte invers fata de cealalta roata din spate. Ar putea fi autoblocantul ? Sau asa functioneaza el ? Precizez ca la viteze mai mari sau turatii mai mari rotile se invart normal. Masina mai are si o bara stabilizatoare pe spate. Va multumesc anticipat !
A intrebat smar3 (200 puncte) acum 12 ani in categoria Transmisie

7 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns Santon (1,130 puncte) acum 12 ani Trebuie sa-ti raspund cu o intrebare. Cum ai observat ca se invarte roata invers?

Ca raspuns suplimentar. Rotile masinii nu au decat doua sensuri de rotatie. Inaine daca esti in treptele de viteza 1.2.3.4.5 sau 6 etc..
sau inapoi daca esti in marsarier. Altfel nu au cum sa se invarta.

Suplimentar.
Poate este vorba de efectul vizual al spitelor de la jante.

Comentarii:

A comentat smar3 (200 puncte) acum 12 ani Rotile scartaie pe asfalt(si nu sunt cauciucurile talpa) si da o senzatie de derapaj pe nisip/pietris chiar daca masina este stabila. La viraj roata din interior se invarte spre spate in timp ce cealalta se invarte normal. Nu am reusit sa fac un filmulet pentru a-l pune aici dar sper ca ai inteles despre ce este vorba.
0 voturi
A raspuns smar3 (200 puncte) acum 12 ani Mergand inainte roata exterioara se invarte spre fata iar cea din interior se invarte spre spate. Se observa pentru ca la viteze mici se aude scartait(daca este asfalt) si un derapaj pe un drum cu nisip/pietris. Tin sa preciz ca desi se invart aiurea masina este stabila, nu derapeaza chiar daca ii dau talpa si acest scartait de cauciuc se produce doar la viteze mici. Ma gandesc ca o fi stricat autoblocantul, dar poate asa o functiona el ?
0 voturi
A raspuns Puscasul (2,620 puncte) acum 12 ani frate ce idei ai :| cika o roata se invarte in fata si una se invarte in spate :| si chiar asa cum a spus si Santon , cum ai observat u chestia asta?  CEL MAI PROBABIL ESTE EFECTUL VIZUAL . Daca o exista asa ceva sa ma corecteze cineva dar eu nu am auzit sa mergi cu fata si o roata la intamplare sa mearga in sens invers :)))))))))))))))))  ai mai zis ca "acest scartait de cauciuc se produce doar la viteze mici" dar u ai vrea sa dai scart si la 90-100 la ora ?

Cel mai bun raspuns:

+5 voturi
A raspuns Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani Autovehiculele sunt dotate cu diferential pentru a permite turatii diferite ale rotilor puntii motoare la parcurgerea virajelor, atunci cand roata aflata inspre interior parcurge un drum mai scurt decat cea aflata catre exterior. Daca miscarea s-ar transmite direct iar rotile ar fi solidare la rotatie, ca in cazul karturilor, acestea ar trebui sa patineze si, pe langa solicitarile suplimentare asupra pneurilor si elementelor mecanice, masina ar tinde mereu sa ruleze drept, fiind astfel puternic subviratoare..Astfel daca vei incerca sa suspenzi o masina 2x4 de o roata motoare,adica in cazul tau ,sa ridici o roata spate de pe sol,pe cealalta sa o lasi jos si sa incerci sa pleci de pe loc ,vei observa ca se invarte doar cea suspendata,adica aia care se invarte in gol.
Pe de alta parte,diferentialul autoblocant elimina neajunsul acesta.

Si acum ca sa iti raspund la intrebare.Ce spui tu cu invartitul in sens invers este o iluzie.Scartitul este normal deoarece asa functioneaza autoblocantul,nu transfera toata puterea pe roata care se invarte mai usor.

Comentarii:

A comentat smar3 (200 puncte) acum 12 ani Ok, dar acel patinat al rotii din interior nu duce la uzura cauciucului ? Si da m-am inselat ca roata din interior se invarte in spate, am verificat mai atent astazi si roata defapt se invarte in gol ( ca secundarul unui ceas care a ramas fara baterie ). Grupul autoblocant am inteles ca este unul 3.38, dar cu toate astea asa este normal sa faca un autoblocant ? Nu am vazut nici o masina sa faca ca asta a mea, se poate totusi demonta autoblocantul si sa vad daca este de la el ?
A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 12 ani Cauta una cu diferenital autoblocant sa vezi ca face la fel ca a ta.
Iar daca tot crezi ca nu functioneaza ok ,incearca in felul urmator:
Suspenda masina de spate pe 2 capre baga 1-a si pleaca de pe loc ,rotile din spate se invart amandoua in acelasi timp.OK.Acum pune un prieten sa plece de pe loc,dar de data asta incearca sa te tii putin de o roata,sa o tii cu mana,daca autoblocantul functioneaza atunci nu vei putea sa o ti nemiscata cu mana,se va invarti putin,daca e sudat diferentialul nu vei putea sa  tii deloc roata.
De obicei cand pica diferentialul e bun picat,nu mai ai ce sa ii faci.Iar partea cu tocitul cauciucului stai linistit ca in conditii de trafic,si drumuri publice ,unghiul de virare nu afecteaza cu nimic.

Alte raspunsuri: (3)

+1 vot
A raspuns Yooo92 (1,170 puncte) acum 12 ani Salut. O varianta la problema ta: masina proaspat achizitionata sa aiba diferentialul sudat pentru "invarteala" .
0 voturi
A raspuns LFS_mihai (31,070 puncte) acum 12 ani daca vei ridica masina pe elevator si invarti una din rotile din spate cealalta se va invarti in sens invers, este normal, cele la care se intampla asta diferentialul are o alunecare mai mica, de aceea i se spune diferential cu alunecare limitata ,sau autoblocant
0 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 12 ani ce prostie.."smart3" cati ani ai?