4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Zgomote & Vibratii > Zgomot(scartait) curea zona al...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Zgomot(scartait) curea zona alternator?

Salut ! Detin un Audi A4 b5, an 1996, 1.9tdi (110cp), cod motor AFN si de o perioada buna de timp se aude un scartait in partea din fata, in zona curelei de la alternator. Daca fac un drum lung si se incalzeste bine, nu se mai aude. Daca e rece si scartaie si torn putina apa pe curea, iar nu se mai aude. Cureaua a fost schimbata. Masina nu are A/C. Ce ar putea fi? Eu banuiesc fulia de la alternator. Nu-mi dau seama exact unde se aude. Voi ce ziceti? Va multumesc anticipat !
A intrebat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani in categoria Zgomote & Vibratii
Distribuie pe Facebook

8 Raspunsuri

–2 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani alta curea.daca ai tot turnat apa sigur a crapat iar.

Comentarii:

A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani treaba cu apa am incercat-o o singura data. la prima vedere, ma refer pe exterior cureaua nu e crapata. cea veche era scoapta tare si crapata si nu se auzea scartaitul, iar cea noua la inceput nu se auzea dar dupa o foarte scurta perioada de timp a inceput galagia.
A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani faza este ca se depune praf pe curea si de asta scartaie, pana se incalzeste. stai intr-o zona cu  mult praf? peste nopate si nu numai?
A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani cred ca ai dreptate. mi-am adus aminte ca prin august nu se mai auzea nimic(eu ma gandeam ca e foarte cald afara si de asta nu se mai aude)(cum ziceam mai sus cand se incalzeste nu mai scartaie) si incepusem sa ma mir. Apoi am fost in concediu in aceeasi perioada si am nimerit pe niste drumuri dezastruoase (rurale) unde clar a inghitit praf la greu si cand am ajuns la destinatie iar incepuse sa scartaie. cred ca asta e cauza. iti multumesc frumos pt. raspunsuri!
+1 vot
A raspuns pauloi (8,310 puncte) acum 11 ani e posibil cum alternatorul e mai vechi sa se fii uzat rulmentul de la axul fuliei iar acum cum ai pus o curea nou sa stea mai intinsa si forteaza fulia ..parerea mea
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Problema ta in legatura cu noua curea cred ca e de la vreo rola intinzatoare sau chiar intinzatorul curelei strans exagerat,pentru intinzator ma refer la partea care atinge cureaua.
In prima faza verifica toate rolele daca se invart lejer,apoi verifica vizual daca nu merg stanga-dreapta.
Fulia de la alternator e putin implicata in scartait,posibil rulment cu probleme,desi acela face mai mult un uruit decat scartait.
Asadar verifica rolele,cureaua si intinzatorul.Daca ele merg bine poti trece la rulment alternator.
Ce marca este cureaua noua si intinzatorul este schimbat?

Comentarii:

A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani intinzatorul nu a fost schimbat, iar cureaua sincer nu stiu ce marca e. am schimbat mai multe deodata printre care si cureaua si nu mai stiu.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Atunci schimba intinzatorul si problemele o sa dispara.Cand ai schimbat cureaua,unde era semnul de pe intinzator la minim sau la maxim?
P.:S.Prima regula la schimbarea unei curele e sa schimbi in mod obligatoriu si intinzatorul.
A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani asta nu stiu cu semnul. cureaua nu am schimbat-o eu cu mana mea. am fost la mecanic. am vazut ca se poate schimba doar rola de la intinzator, nu neaparat intinzatorul cu totul.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani bun si daca schimbi rola si arcul e mort si nu mai tine cureaua intinsa care e diferenta?
+1 vot
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 11 ani Daca zgomotul se amplifica la viraj pe maxim, cauza este fulia alternator. Verificarea este relativ simpla , dar necesita demontarea curelei.Fulia intr-un sens se blocheaza si in celalalt se invarte pe axul alternatorului. Daca este blocata , se inlocuieste.

Comentarii:

A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani zgomotul nu se amplifica la viraj maxim.
0 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani daca ai pus apa si a tacut e de la curea nu de la rola sau intinzator(e foarte posibil sa fie de o calitate indoielnica). vezi ca exista un spray special pt curele, inainte sa demontezi si sa schimbi incearca cu el.

Comentarii:

A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani asta-zi am incercat iar "experimentul" cu apa si am turnat doar cateva picaturi efectiv pe curea si scartaitul a disparut, dar a reaparut dupa scurt timp. o sa incerc prin schimbarea curelei initial(ca oricum nu e foarte scumpa) iar daca zgomotul persista, trec la schimbat role desi nu cred ca e cazul. multumesc
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani @looshian:decat sa mai schimbi  data cureaua,schimba intinzatorul si ai rezolvat problema.De curiozitate,intinzatorul vechi cati km are de cand e pe masina?Cureaua in sine scarteie din alte motive,cel mai popular fiind intinzatorul slabit,nu din cauza ca e noua sau altele.
0 voturi
A raspuns obi1 (3,080 puncte) acum 11 ani salut, o sa-ti spun o rezolvare mai putin obijnuita, dar cei care au avut dacia o cunosc dejea. iti trebuie doar o bucata mica de sapun (indiferent culoarea sau marca). pornesti masina , o lasi la relanti si atingi cu sapunul cureaua pe partea cu care calca pe intinzator, cam 3 secunde, si gata ai scapat de soricei. problema dupa parerea mea ar putea fi calitatea curelei
0 voturi
A raspuns ms99ass (5,440 puncte) acum 11 ani Inainte sa schimbi piese, vezi ca sunt si spray-uri speciale pt curele. Daca nici asa nu se rezolva scartaitul, atunci schimba cureaua cu una pe original.
Mai mult ca sigur, masina ta nu are scut pt motor. Monteaza unul ca sa nu iti mai intre praful pe la motor. Asa cum a spus un coleg, praful provoaca o gramada de probleme pe la curele si nu numai.

Comentarii:

A comentat looshian (2,120 puncte) acum 11 ani masina nu are scut. am pus mana pe canelurile curelei sau cum se cheama si m-am murdarit tot de praf, pamant, mazga neagra :)) nici nu stiu cum sa-i spun
0 voturi
A raspuns simy89 (670 puncte) acum 9 ani Salut verifica și fulia de la compresor bafta.