A raspuns
alexasus07
(140 puncte)
acum 7 ani
Salut, am o masina japoneza (Mitsubishi FTO) care se fabrica doar pentru piata de acolo deci cu volan pe dreapta si faruri care au fascicul corespunzator. Pentru RAR am cautat faruri de Europa sau ma rog normale dar nu se gasesc ca nu se fabrica. Mi-am dat seama ca ma confrunt cu o problema speciala. Dupa lungi cercetari si interogari pe net am aflat urmatoarele(toate sunt avizate, garantez pentru ele): Farurile indiferent ca sunt de volan pe dreapta sau stanga bat la fel adica direct paralel in fata masinii pe banda de mers. Faza lunga si lumina de pozitie sunt la fel la ambele, singura care difera e faza scurta. Ea bate la fel in fata masini dar pe interior langa bec exista un mulaj de tip__/ /--- sau ---\ \__ acesta este cel care controleaza si blocheaza raza sa bata 100% ca si faza luna, astfel orbind ceilalti participanti la trafic. Multe din masiniile dupa 2006 au o mica clapeta in far langa bec care regleaza acest sablon pe pozitia normal sau pentru calatoria in Europa gen, raza coborand in jos. La cele mai vechi, nu este. Unele noi au direct pe bord buton dedicat, si nu trebuie cautat pe carcasa farului. Ce trebuie facut daca masina e mai veche, si nu are optiunile:
1. Schimbate cu faruri normale.
2. Desfacute ambele faruri si adaptat mulajul din interior(dureaza cam 8-12 ore, dar e mai complicat si e nevoie de unelte speciale, sticla farurilor fiind lipita cu mastic si la temperaturi inalte)
3. Lipite convertoare pe far sau deflectoare(dureaza 3-5 min si e foarte usor) dar modelul transparent si nu cele care blocheaza raza luminii, acestea sunt 100% legale daca te opreste politia pe strada sau RAR-ul, daca farurile bat invers si te opreste politia, sanctiuniile sunt chiar drastice. La ITP su RAR parerile sunt impartite, in unele judete sunt cerute chiar de RAR pt trecerea inspectiei, in altele fac nazuri, ca la noi in tara de altfel.