Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

Treapta corecta?!

Sunt incepator si am si eu o intrebare!Mi s-a spus ca acum iarna sa cobor o panta acoprita cu polei/zapada/gheata cu treapta a3-a!De ce cu a3-a si nu alta treapta?Multumesc anticipat!
A intrebat alexandrux (1,840 puncte) acum 11 ani in categoria Trasee, Sosele, Scurtaturi
Distribuie pe Facebook

6 Raspunsuri

+10 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Treapta a treia este, sa-l numim un echilibru aproape perfect. Cand lasi motorul in frana de motor (scuze de repetitie), vrei sa aibe suficient cuplu incat sa tina de masina. Daca treapta este prea mica, motorul franeaza prea mult si te poate duce pana in relanti, => viteza de deplasare mica + cei din urma ta se enerveaza. Daca treapta este prea mare, motorul nu poate tine masina, rezultatul fiind ca degeaba iei piciorul de pe acceleratie, ca masinii ii creste viteza (extrem de mica cresterea, sa nu te gandesti la accelerare vioaie). Depinzand de cuplul care il dezvolta motorul si de inclinarea pantei de coborare, este mai indicata folosirea treptei a doua (aici ma refer la tot ce este benzinar sub 2000 cmc si chiar si unele diesel-uri sub 2 litrii). Iarna in situatia descrisa de tine de frana de motor si coborare pe zapada (s-ar putea sa-mi iau minusuri de la "cunoscatori" acuma), dar este mai bine sa ai tractiune pe spate *chiar daca la plecarile de pe loc si in general este mai ok sa ai FWD sau AWD). Daca mai ai intrebari sau nu ai inteles ceva, lasa comment. Bafta!

Comentarii:

A comentat Andreea30 (13,070 puncte) acum 11 ani Foarte bun raspunsul!
+8 voturi
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani depinde de gradul de inclinatie si de foarte multi factori! poti merge si cu a 2-a si cu viteza 1.
+4 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Treapta corecta nu exista decat la curse si daca vrei sa bati vreun record de consum minim.In rest,fiecare vine cu parerea lui si cum s-a obisnuit sau dupa prorpiul stil de condus.
A explicat un coleg mai sus ce si cum e cu treapta 3,daca tu ai o panta mare poti merge si cu 2,depinde de reflexe obisnuita polei.Frana de motor se foloseste exceptand treptele mari(desi la viteze mari poti sa treci din 5 in 4 de exemplu) si neaparat de evitat treapta 1,ea este facuta pentru plecat de pe loc si atat.
Depinde cum simti tu masina,viteza panta si multi alti factori.
Stilul de condus ti-l faci in timp,nu dupa parerea altora.
Deci,nu considera o lege ca orice panta se coboara cu treapta 3,da e cea mai recomandata dar daca trebuie sa cobori o panta de cativa km cu 60 la ora e mai bine cu 4.
+5 voturi
A raspuns codrinn1337 (3,610 puncte) acum 11 ani de obicei se coboara in frana de motor in treapta cu care ai urcat, daca ai o panta mare de urcat o lasi intr-o treapta inferioara, implicit si la coborare folosesti aceiasi treapta daca vrei sa fie frana de motor eficienta ...

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns alexandrux (1,840 puncte) acum 11 ani Va multumesc mult pentru lamuriri!Imi sunt de folos mie si sper ca si celorlalti colegi incepatori de pe forum!Va salut si va urez drum bun si fara incidente!

Alte raspunsuri: (1)

+1 vot
A raspuns lexmaul (670 puncte) acum 11 ani E tare asta cu treapta 3 ...cel mai bine ar fi sa te adaptezi in functie de gradul de coborare , de cunostintele tale de condus , daca ai sau nu greutate/remorca etc. Indiferent cu ce treapta cobori este important sa nu o lasi sa creasca in turatii , se ajuta cu "ciupitura" de frana sau apesi / dai drumul la ambreiaj. Sunt chestii pe care garantez ca le vei descoperi treptat in viata de zi cu zi , astea nu se pot invata din carte ! Pana atunci -drumuri bune !!!

Nu au fost gasite intrebari asemanatoare