4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Care sunt pasii pe care trebui...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurg pentru a vopsi masina singur?

Vreau sa imi vopsesc masina si nu prea stiu ce trebuie sa fac mai intai..am fost la vopsitorii auto si e foarte scump,cred ca as putea sa o vopsesc eu.Multumesc
A intrebat adrianviperdodge2012 (1,430 puncte) acum 13 ani in categoria Tuning
Distribuie pe Facebook

14 Raspunsuri

+7 voturi
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 13 ani

editat de ZoliaT acum 13 ani

incearca sa renunti la ideea asta atata timp cat nu ai experienta si conditiile necesare ....sunt foarte multe notiuni la capitolul asta ...daca incerci sa vopsesti din auzite rezultatul o sa fie un dezastru ....acum depinde si ce vrei sa vopsesti ...
+5 voturi
A raspuns b-41-ras (3,200 puncte) acum 13 ani Am incercat eu sa vopsesc un eleron , capacele de la oglinzi si buza de la bara cu spray-ul intr-un mediu improvizat si iti spun sincer ca nu se merita , deci varianta cu vopsitul masinii integral singur nu merita luata in calcul .

Uite un sfat : daca te-a speriat pretul unei vopsiri integrale a masinii iti recomand sa iei in calcul si o colantare completa ;)

Comentarii:

A comentat andi_cimpean (1,900 puncte) acum 13 ani Cât o să îi reziste acel autocolant? 1 an, maxim 2!

Dacă neapărat ai nevoie de o vopsea proaspătă şi nu ai bani, soluţia optimă este economisirea şi să mergi la un meseriaş cel putin mediocru!
+7 voturi
A raspuns SweetBoy (2,970 puncte) acum 13 ani Dai un ban dar stai in fata. Nu iti recomand sa o vopsesti la vopsitori dastia de 2 lei pentru ca risti sa dai banii degeaba.
+5 voturi
A raspuns LeonvsTiger (1,510 puncte) acum 13 ani daca nu stii nici pasii ce trebuiesc urmati eu zic sa renunti la ideea a face singur asta. sunt unii cu experienta care dau rateuri, deci cred ca ai pierde niste bani facand singur pt ca apoi tot la un meserias o sa ajungi
+3 voturi
A raspuns dautopor (500 puncte) acum 13 ani cauta o vopsitorie mai ieftina,fara cabina si porma polisezi masina,daca ai drum in cj iti fac eu un pret bun :)
+3 voturi
A raspuns 112bogdan (2,490 puncte) acum 13 ani Buna! Sincer nu stiu nici eu sa-ti raspund la intrebare dar am un sfat daca crezi ca sfaturile celor de mai sus au fost cam dure.ori cauti sa-ti cumperi un dvd cu tutorial video de pe net ori rogi pe un vopsitor profesionist sa te invete.good luck
+3 voturi
A raspuns AlexFS (4,600 puncte) acum 13 ani Ei bine...eu am vazut la mine in zona un twingo-parca, si era vopsit de niste baietasi cu vopsea la spray...imi ziceau ceva de 10 tuburi!
nu a iesit asa rau cum zic unii...dar nu prea stiu care-i termenul de valabilitate:))!
+4 voturi
A raspuns gbrheaton (6,750 puncte) acum 13 ani daca o vopsesti singur la spray risti destul....
depinde si de vopsea si de lacul protector folosit dupa plus munca depusa de tn.
-iti trebuie in jur de 10 tuburi de spray
-ceva cu, care sa matuiesti vopseaua veche
-in caz de ai rugina trebuie folosit kit
-te sfatuiesc sa faci treaba asta intr-un garaj
+14 voturi
A raspuns Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani Prietene e masina ta, banii tai, timpul tau si mai ales nervii tai.
Asa ca poti sa ignori sfaturile noastre.
Dar ca sa-ti faci o idee ce inseamna procesul asta iti pot spune asa:
- in primul rand la revopsire masina trebuie dusa la un tinichigiu. Oricat ar fi de bine intretinuta tot apar onduleuri, infundaturi, julituri, pete de rugina, etc...
Deci primul pas e indreptarea tablei cu chit. Nu e la fel de usor ca lucrul cu Ceresit si-ti trebuie "ochi si mana"
- in al doilea rand trebuie sa stii granulatia corecta a glaspapierului pentru a nu lasa urme mai adanci decat e necesar. Vei fi nevoit sa le indrepti din nou cu chit.
- in al treilea rand ai nevoie de un agent de degresare potrivit
- in al patrulea rand trebuie sa folosesti grundul potrivit pentru a nu rezulta reactii chimice nedorite la aplicarea vopselei
- in al cincelea rand trebuie sa ai "mana", cum se zice, pentru ca altfel risti ori sa dai stratul prea subtire ori sa-l dai prea gros si sa curga. La pasul asta calitatea vopselei, finetea pistolului si puritatea mediului sunt cruciale.
Si sa nu uitam ca inainte de toate astea trebuie sa demontezi elementele care ti-ar influenta  o vopsire corecta (oglinzi, spoilere, manere scaune banchete, etc...)

Acum, asa cum am spus, tu faci cum crezi dar eu, ca si ceilalti, iti recomand sa strangi un banut si sa mergi intai la un tinighigiu si-apoi la un vopsitor. De obicei astia-s pe-o mana si se recomanda unul pe altul.
Ideea cu spray-ul e buna dar pentru retusuri nu pentru o vopsire totala! testeaz-o si vei observa diferenta de la o posta.
Si  inca ceva... nu -ti vopsi masina pornind de la premisa "ala e mai ieftin" ci gandeste altfel "peste cati ani imi voi mai vopsi masina"?
Succes!
+3 voturi
A raspuns AlexFS (4,600 puncte) acum 13 ani Totusi...ar trebuii si sa ne spui ce masinuta folosesti ...ca daca e aia din semnatura (n.r.adrianviperdodge2012):D nu-si are rost intrebarea!

Acum...eu unul nu sunt de parere sa vopsesti profesional o masina precum dacia 1310...ca parca merge si cu bidineaua:))..doar sa treaca ITP!
 Ca uite deasupra mea cineva ti-a dat un sfat PROFE...dar care duce la o valoare aproximativa de 1000 de "para" deci...la unele masini ..nu merita!
+3 voturi
A raspuns adrianviperdodge2012 (1,430 puncte) acum 13 ani nu este nicio masina ultra,e un golf 3.Va multumesc tuturor pentru sfaturile acordate in rezolvarea problemei.

Comentarii:

A comentat AlexFS (4,600 puncte) acum 13 ani Golful mk3 este o masina....FF(frumoasa foc) si merita ceva mai ...BUN! ;) [parerea mea]

Cel mai bun raspuns:

+35 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani

editat de turbojack acum 13 ani

La o vopsire integrala se demonteaza maximul posibil,cu atit mai mult cu cit este schimbare de culoare.Printre elementele obligatorii sint faruri,stopuri,bari,chedere interioare,in caz de vopsire si pe interior se vor demonta obligatoriu si panourile usilor.Se recomanda vopsirea cu geamurile scoase (insa doar in cazul celor cu cheder si nu lipite).Pentru o vopsire super (insa foarte scumpa) se pot demonta si acele geamuri lipite.
Sculele strict necesare:
-spaclu
-steclu (placa pe care se fixeaza smirghelul).
-masina de slefuit (optional)
-pistol de suflat (duza 1.3-1.7mm)
-compresor+ furtun de aer+decantor aer-apa

Materiale:
-chit poliesteric + intaritor
-filler (spritchit) + intaritor
-diluant nitro
-diluant vopsea
vopsea (3L nemetalizat+intaritor sau 2L metalizat + 2L de lac+intaritor lac).
-filtre vopsea
-smirghel P60 2-3m (functie de suprafetele chituite),smirghel P120-150 ,2-3 coli hidro,5-6 coli P400-600 hidro in cazul vopselei nemetalizate si P600-800 in cazul vopselei metalizate.
-hartie mascare (se pot folosi si ziare)
-banda de mascare (scotch de hartie) ;o rola de 20mm si o rola de 35-40mm.
-snur de mascare
-carpa antistatica
-carpe fara scame
-degresant si diluant antisiliconic.

-In prima instanta se spaladegreseaza bine masina si se demonteaza elementele ce nu trebuiesc vopsite (bari,geamuri,clante,oglinzi,faruri,stopuri,chedere),
-Se examineaza cu atentie suprafetele ce urmeaza sa se vopseasca.
-cojituri,pete de rugina se curata prin polizare cu flex si panza cu smirghel lamelar de P80.
-suprafetele ce urmeaza sa fie chituite se curata cu abnegatie cu smirghel de P60-80,se degreseaza apoi se chituiesc.Chitul se prepara impreuna cu intaritorul aferent bine omogenizat .Timpul de lucru este destul de scurt,deci trebuie mana rapida si precisa.
-chitul odata intarit se niveleaza cu smirghel de P60-80 pus pe un steclu adecvat ca marime suprafetei de lucru .
-Se aplica straturi succesive pana se obtine suprafata uniforma.
se slefuieste cu smirghel de P120-150 suprafata nivelata de chit.
-se matuieste cu smirghel hidro si apa  de 400 in jurul petei de chit.
-se degreseaza suprafata lucrata si se sufla cu filler in 2-3 straturi succesive.
-se slefuieste intreaga masina cu smirghel hidro de P400-600-800 si apa abundenta pana vopseaua veche devine opaca
-se spala cu apa din abundenta intreaga maina
-se acopera suprafetele ce trebuiesc protejate de vopsea cu hartie fixata cu banda de hartie.
-se degreseaza
-se vopseste
Vopseaua se prepara conform reteti fabricantului. si se da in 1 1/2 straturi sau 2-3-4-5 straturi in cazul celor metalizate cu lac peste.
Totul este mana-ochi-scula.

Sper sa te descurci.

Comentarii:

A comentat On_Off (220 puncte) acum 9 ani Bravo,felicitari,unicul raspuns adevarat la ce a intrebat omul. Restul sunt mistocareli si "clisme" de la mistocari neaveniti.  Daca nu aveti un raspuns,nu mai faceti pe desteptii!
A comentat flaviudat (110 puncte) acum 6 ani In sfarsit un raspuns util si mie. Respectele mele Turbojack. Se vede ca nu esti un flamand si un cacanar ce incearca sa scoata bani. Vrei sa ajuti si crede-ma ca vei fi si tu ajutat in alt domeniu "roata se intoarce".
A comentat majnitadoru (100 puncte) acum 6 ani esti corect,si Domnul Dumnezeu iti va rasplatii bunatatea,caci Domnul nu se lasa indatorat niciodata.nu judec celelalte coentarii de descurjarea omului insa le spun eu,ca invidia si egoismul ii va duce la DEPRESIE.....NEFERICIRE. Eu te felicit ca ai avut rabdarea sa scrii tot ceai putut sa ajuti acest om,felicitari.Simner si mie imi folosesc informatile tale.Fie Domnul cu tine.

Alte raspunsuri: (2)

+3 voturi
A raspuns adrianviperdodge2012 (1,430 puncte) acum 13 ani multumesc pentru raspunsul acordat,imi este de mare ajutor
0 voturi
A raspuns col (43,630 puncte) acum 12 ani Sunt de acord cu turbojack