A raspuns
puya.crisan
(4,830 puncte)
acum 13 ani
diferentialul LSD ajuta in conditii de aderenta scazuta trimitand cuplul la roata motoare si nu la cea care pierde aderenta, acesta ofera atat la masinile cu tractiune pe 2 roti cat si celor cu integrala o stabilitate si manevrabilitate sporita in conditii de aderenta scazuta sau condus sportiv.Cu cat rapoartele diferentialelor de pe cutia de viteze sunt mai mari cu atat demarajul creste dar scade viteza maxima, si invers proportional cu cat scad rapoartele demarajul scade dar viteza maxima creste...
diferentialul
Torsen este un diferenţial intermediar cu autoblocare mecanică (diferenţial), care reglează, în funcţie de necesităţi, forţa dintre axa faţă şi cea spate. Noţiunea de „Torsen“ este alcătuită din termenii în limba engleză „torque“ (cuplul motor) şi „sensoring“ (sensibil). Diferenţialul funcţionează sensibil la cuplul motor. Sistemul reacţionează la diferitele forţe de torsiune între arborele de intrare şi arborele de ieşire (ax faţă, respectiv spate). Astfel există posibilitatea unei repartizări variabile a cuplului motor între axe. La diferenţialul Torsen, cele două roţi conduse sunt legate între ele prin transmisie elicoidală. Acestea limitează turaţiile ridicate ale diferenţialului, asigurând însă echilibrul necesar la parcurgerea virajelor..(majoritatea 4x4 moderne gen vw 4motion folosesc torsen) .Efectul de blocare al diferenţialului Torsen creşte automat în funcţie de sarcină, acesta funcţionează „sensibil la cuplul motor”, spre deosebire de diferenţialul vâscos „sensibil la turaţii“.