4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Marire putere Solenza

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Marire putere Solenza

Salutare tuturor! pe langa E-46-le diesel pe care il posed, mai am si o Dacia Solenza Scala 1.4 MPI. Solenza aceasta imi este o masina foarte draga si are o valoare sentimentala enorma pentru mine. Am facut scoala de soferi tot pe solenza, prima liniutza castigata tot cu ea a fost..si multe amintiri placute legate de aceasta masina. De aceea intr-o seara mi-a venit prin gand sa o imbunatatesc putin. Imbunatatiri din punct de vedere tehnic. Dorinta mea este sa scot 100 + cai putere din ea, si un gand mare de tot un kit turbo.. A mai incercat cineva? Daca nu din Solenza macar din Logan pt ca au acelasi motor. Ce alte aspecte ar trebui sa mai am in vedere pe langa cresterea puterii? Toata lumea stie ca Daciile nu sunt masini facut pentru viteza sau alte cascadorii si de aceea ma gandesc ca ar trebui si un pic umblat la frane, sasiu, directie, planetare etc.  La exterior nu planuiesc sa fac mari modificari, deoarece aspectul ei general imi place. Masinuta este neagra. M-am gandit la alt set de jante pe 16 sau 17, (oz superturismo) scoase bandourile laterale pt un aspect mai clean, coborata un pic garda, si o colantare negru-mat.
A intrebat cartman_fatkid (290 puncte) acum 13 ani in categoria Tuning
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani Foarte interesanta dorinta ta.
Ca sa poti scoate 100+CP e un pic mai complicat pentru ca va trebui sa modifici destul de multe...
Daca-i faci o resoftare vei castiga un 8-10% max din puterea initiala, pentru ca mai mult nu se poate la benzinare.
Daca vrei turbo pe ea va trebui sa renunti in primul rand la compresorul de A/C, daca ai.  
Exista la Cluj 2 Logane modificate unul 1.5dci 65CP dus la ~140CP si un 1.6mpi 90CP dus la ~165CP cu compresor. Stiu ca baietii au muncit foarte mult la ele si au modificat o groaza de interne deci costa. Cauta pe forum la Logan Club si vei gasi mai multe detalii.
Bineinteles ca au aliniat si franele pe masura puterii dezvolatate. Au pus etrieri de MCV din cate stiu si cel cu 1.5dci a montat si discuri de Renault pe spate.
Jantele 16"/17" nu sunt trecute in talon si s-ar putea totusi sa frece pe contraaripa. Plus ca o janta pe 16" va fi mai grea de intors pentru planetare si motor... La Solenza sunt pe 14", nu?
Poti incerca o suspensie reglabila gen Weitec, pentru inceput.
La exterior totul tine de gustul si preferintele tale deci no comment.
Succes!

Comentarii:

A comentat cartman_fatkid (290 puncte) acum 13 ani Hmmm..intereasnt raspunsul tau...ca sa iti raspund la intrebarea cu jantele, da sunt cele din aliaj de pe solenza pe 14. Sunt sigur ca stii modelul. Jantele in sine imi plac ca model...doar ca mi se par cam micutze..probabil datorita faptului ca e garda mai inalta...Pt exterior optez pt un look cat mai clean dupa cum am spus...nu vreau bari care sa zgarue asfaltul sau care sa crape de cata fribra de sticla e pe ele, sau vreun eleron de zice lumea ca imi usuc rufele pe el pt ca nu se preteaza la o astfel de masina.  Multumesc pt ajutor.
+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 13 ani

editat de asandulescu acum 13 ani

filtru sport,evacuare directa fara catalizator si cu finala sport si un soft foarte bun si te apropii de 100.eu nu as incerca sa scor mai mult de la masina asta pt. ca nu rezista restul pieselor (ambreiaj, planetare, cutie, etc).bafta!

Comentarii:

A comentat cartman_fatkid (290 puncte) acum 13 ani este de la sine inteles ca odata ce va creste puterea  se vor schimba si piesele mentionate de tine;)
+2 voturi
A raspuns gyo.the.greatest (1,900 puncte) acum 13 ani daca ai bani, fa.o...eu nu as face...
ala cu catalizatorul si evacuarea sport...sa se duca pe cartoon network daca crede k prin filtru si catalizator ajunge la 100 de cai...din 1.4
cel mai ieftin, pentru motor, ii pui motor si cutie de renault...bineinteles mai mare
dar...cum mereu exista un dar...de acolo incep si problemele...
jante de 17 nu cred ca stau pe ea, ar trebui refacute pasajele la roti, si nu stiu cine iti omologheaza jante de 17 pe dacie...de fapt, cu spaga la noi inca se poate
sfatul meu ar fi sa te gandesti foarte mult inainte de a incepe, ai mari sanse sa nu termini...
oricum, daca o faci, asteptam noutati de la tine

Comentarii:

A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani Solenza are deja motor si cutie de Renault. Sunt luate de pe Clio. :)
A comentat gyo.the.greatest (1,900 puncte) acum 13 ani solenza are motor si cutie de renault????si eu care credeam ca are motoarele care le arunca taromul...
ia mai citeste o data :"cel mai ieftin... ii pui motor si cutie de renault...bineinteles mai mare
care face din fabrica aia 100 de cai, ii refaci softul...si ai caii care trebuie...ca nu vei gasi piese forjate pentru motorul ala...
sau, cauti un motor de clio rs....si te.ai scos...
A comentat cartman_fatkid (290 puncte) acum 13 ani e normal ca este cale lunga pentru a obtine 100 de cai. cu jantele pe 17 ..poate am exagerat.  o sa optez pt 15" in cazul asta. bani or sa fie. dupa cum am zis mai sus tot ce vreau sa fac este din pasiune, si pt ca ar fi distractiv si in acelasi timp posibil. Dovada ca se poate face ceva asemator este SGM-ul vechi( Dumnezeu sa o odihneasca)..cu toate ca este mult de munca pana voi ajunge la acel stadiu
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani @gyo.the.greatest
Credeai gresit! Tarom-ul nu foloseste motoare de Renault(!!), ci doar de Airbus si Boeing si alea nu cred ca se potrivesc pe Solenza!
Mai mare(1.6 8V, tot Renault) NU incape decat cu modificari serioase la compartimentul motor si nu se merita pentru ca va fi greu cu omologarea!
+3 voturi
A raspuns Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani

editat de Caesaro acum 13 ani

Daca banii nu sunt o problema pentru tine, incepe usor atunci...
- Schimba filtrul de aer cu un K&N
- pune-i un ulei Full Synthetic. Motoarele Renault se impaca foarte bine cu Elf (Competition sau Excellium LDX 5W30/5W40) dar poti incerca si un Castrol Edge Sport(10W60).  Daca ai avut Elf NU INLOCUI cu Castrol. O sa-l "manance"!
- filtru de ulei Mann
- modifica evacuarea (creste-i diametrul). Daca nu te deranjeaza(la ITP mai ales)  scoate-i toba intermediara si catalizatorul si inlocuieste finala (de ex. Borla).
- schimba bujiile cu ceva mai bun (gen NGK, Beru, etc...)
- pune-i niste OZ 15" Ultraleggera sau SUPERTURISMO WRC(astea sunt albe si dau bine daca zici ca o faci neagra). O sa compenseze cresterea diametrului cu greutatea(au doar 4.99kg!!!)
- in functie de undei vei umbla cel mai mult cu ea(urban/rural) incearca o suspensie sport(H&R) sau semi-sport(Eibach). NU SCHIMBA DOAR ARCURILE!!!
- anvelope: iti recomand Michelin sau BfGoodrich. Daca faci numai viteza cu ea atunci cauta un Toyo sau Yokohama.
- schimba scaunele la interior(Sparco sau dupa buget)
- fa-i o resoftare (vezi la DimSport ce-ar avea!)
- mare grija la FRANE! Nu te zgarci la placute!!! Iti recomand Ferodo, Textar, ATE!

Asta in prima faza... Nu ai spus pentru ce anume o vei folosi si am presupus ca doar pentru "liniute" o vrei si nu pentru mers la Metro! :))
 Mai departe e cazul sa mergi la cineva care se pricepe si stie ce are de facut!
Probabil nu o sa ai dupa toate modificarile astea o masina de 100CP dar cu siguranta vei avea o masina rapida!
Succes si tine-ne la curent... daca vrei si poti! :)

Comentarii:

A comentat gyo.the.greatest (1,900 puncte) acum 13 ani alt tuningar, nooo ma las de sportu asta...
ulei competition pt motor de 1.4,gume yokohama...si resoftare...moamaaa, sa nu uiti sa ii schimbi franele, k draq mai opreste bestia asta
asta e dragoste de masina, si intretinere nu tuning...in primul rand
franele nu isi au rostul mai mari...placute are doar pe fata, ar trebui sa schimbe puntea...e prea mult de munca
ce modificari trebuiesc facute in compatrimentul motor daca solenza monteaza motoare de 1.9 din fabrica?

on topic...orice masina, knd incepi sa modifici la ea, dar sa o faci bine, nu mai e street legal, e prea mult de omologat, si prea multa bataie de cap, pentru o dacie...
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 13 ani gyo dar daca ii arunca un 1.6 16v de logan si ii mai da cateva modificari pe partea de mecanica???eu pe supernova am vrut sa bag asa ceva dar am avut beleaua cu ea si adio!!!si mai mult ca sigur scapa mai ieftin decat cu chipuiala,filtre sport,scaune si alte copilarii!
A comentat gyo.the.greatest (1,900 puncte) acum 13 ani merge bau, cum sa nu mearga...oricum, ar putea incerca mai mult din gama renault...sa treaca peste...apoi caii raportati la kg...ar iesi bine, dar trebuie stabilizata, banuti multi pe suspensii, frane disc...
nah, eu ii doresc oricum succes
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani Da' sigur mah baieti. Merge pus si un motor de RABA(dupa voi). E diesel... putere mare.. consum mic... raport putere/greutate mai mult decat bun... Ce mai incolo-ncoace "JMecherie" de "jmecherie"!
Poate chiar si-un motor de Lambo de la dezmembrari ar merge...

gyo : Tu poti sa pui untdelemn de la Bunica si gume de mestecat pe "monstrul" tau 6.0L 48V TFSI ca merita efortul!

@gyo, bau
 Daca aveti ceva concret sa-i spuneti omului spuneti-i daca nu... luati-va colivie!
+2 voturi
A raspuns AlexSpeed (20,510 puncte) acum 12 ani se pot scoate 100 cp din ea dar e de munca si o investitie pe masura... motorul e mic si o sa fie greu sa storci putere din el dar se poate detalii iti pot da mai multe pe privat..

Intrebari asemanatoare