4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning exterior > Capota refacuta din fibra?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Capota refacuta din fibra?

Daca reproduc capota originala a masinii din fibra, careia sa ii fac anumite prize de aer va rezista la temperatura motorului, nu va avea de suferit?

Ce ar trebui sa am in vederea realizarii ei:)?
A intrebat vwvento (49,280 puncte) acum 11 ani in categoria Tuning exterior
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns ap3cik (23,590 puncte) acum 11 ani am un prieten care are un audi s4 si are capota si portbagaju facute din fibra de carbon sa fie mai usoara si e prezent mai tot timpu la liniute legale si nu numai masina modifica cu peste 450cp iar la forjele de la liniute nu poti spune ca nu se incalzeste motorul.Niciodata nu a avut probleme de genu asta sa se topeasca sau ceva de genu.In vederea realizarii ei nu te pot ajuta cu mai multe detalii cel mai bine ar fi sa dai un google sa cauti un service ceva specializat cat mai aproape de tine le iei nr de tel si ii intrebi tot ce te intereseaza din moment ce sunt specializati cu asta se ocupa deci se pricep si iti vor raspunde cel mai bine ei la intrebarile tale.SUCCES!!
0 voturi
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 11 ani

editat de julaikos acum 11 ani

Cum sa se topeasca ma o capota din fibra?se fac admisii,cardane,structuri de avioane si tu te temi  ca va avea de suferit?
+2 voturi
A raspuns Livius_27 (17,670 puncte) acum 11 ani Ce fel de fibra ? :)
De carbon ,de sticla ,de lana,de bumbac?

Comentarii:

A comentat vwvento (49,280 puncte) acum 11 ani ai dreptate am uitat un detaliu important... fibra de sticla !
A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 11 ani sincer nu stiu sa iti spun daca rezista  :) parerea mea personala e ca nu va rezista...incearca sa te duci la un tinichigiu bun care lucreaza in fibra ,sa iti decupeze gurile alea ce vrei sa le faci ,si sa le fac doar pe ele din fibra...asa sigur vor rezista

Cel mai bun raspuns:

0 voturi
A raspuns workaholic_ro (19,270 puncte) acum 11 ani Nu are nicio legatura fibra cu rezistenta la temperatura, fie sticla, fie carbon. Ar fi bine daca romanul s-ar limita a se pricepe la armata, curve si fotbal si si-ar da cu parerea in alte domenii doar atunci cand e bine documentat sau specialist. Ca sa nu produca pagube de bine intentionat ce e.
Parerea generala e ca intotdeauna la sticla se foloseste o rasina poliesterica, iar la carbon epoxidica, ceea ce e o alta mare tampenie. Singurul adevar aici e ca poliesterul nu se impaca cu carbonul, reciproca nefiind insa valabila (sticla merge cu epoxi). In afara de asta mai sunt si altele, rasini fenolice, diverse rasini modificate, cum ar fi epoxi-vinil-ester etc.
Pe scurt, nu fibra e problema ta, una tine la multe sute de grade, cealalta la peste mie. Problema e rasina.
Daca masina are un spatiu generos sub capota, ventilatie buna, motorul e diesel si nu merge in regimuri foarte calde si vopsesti cu o culoare deschisa poti folosi aproape orice, inclusiv varianta cea mai ieftina, sticla plus poliester. Daca motorul e cu benzina si ajunge si la 115 grade sau pe acolo, masina e joasa si inghesuita, spatiul de sub capota mic de tot, mai pui si un negru mat "frumos", atunci capota se va face covata.
Stiu, pana aici nu ti-am fost de mare folos, dar macar sper ca ai inteles despre ce-i vorba.
Practic, daca nu se incalzeste la peste 70 de grade, merge poliesterul. Daca vei avea temperaturi mai inalte, cauta o rasina epoxidica sau epoxi modificat cu parametrul Tg (glass transition) mai mare decat temperatura maxima de lucru. Nu te baga la fenolice si alte "avioane", acolo ai nevoie de echipament de tratare termica.
Tine minte ca si soarele incalzeste, nu numai motorul, uneori chiar foarte tare. Pericolul de deformare apare in primul rand cand ai oprit vara cu motorul cald si lasi masina in soare. Temperatura capotei se poate masura cu un termometru non-contact.