4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > ce rol joaca vanosul in bmw 32...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Ce rol joaca vanosul in bmw 320 motor 2000,reduce consumul pe oras sau ii da putere sau consum mai mare?

A intrebat romicavanos (2,940 puncte) acum 11 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 11 ani Optimizeaza arderea benzinei functie de sarcina prin modificarea avansului .
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Vanos-ul este un sistem care lucreaza pe axele cu came,modifica fazele distributiei in functie de unii parametri.
Asigura economie mai mare de benzina dar banii aceia se dus pentru reglarea sistemului,la seriile mai vechi se defecteaza sau deregleaza foarte des.
Masinile cu vanos sau dublu vanos sunt si mai sportive(comparand aceeasi capacitate vanos si non-vanos) si au un raspuns mai bun la acceleratie.
0 voturi
A raspuns AlexFS (4,600 puncte) acum 11 ani VANOS (Distributie Variabila)

Motoarele in 6 cilindrii din 1993 pana in prezent sunt echipate cu un sistem variabil de admisie, cunoscut ca VANOS (de la cuvintele germane Variable Nockenwellen Steuerung). Vanos-ul ajusteaza electro-hidraulic avansul admisiei pentru imbunatatirea performantelor medii. Vanos-ul este controlat de Modulul de control al motorului, folosindu-se de viteza motorului, sarcina pe motor, si temperatura motorului ca principali declansatori ai sistemului.

La viteze joase, admisia este tardiva pentru a asigura o cursa de acceleratie lina a motorului. LaViteze medii, admisia este deschisa mai devreme (VANOS actionat, admisie avansata) pentru a imbunatatii cuplul, maniera de condus si reducerea emisiilor. La viteze foarte marim, admisia retrogradeaza din nou pentru a optimiza puterea si performanta!

..............................................................................
M50B20 (aka 2.0nonvanos) 148HP  190NxM (4200)
M52B20 (aka 2.0 vanos)       148HP 190NxM (4200)

Avand in vedere cele spuse...cred ca iti dai seama acum ca...putere...nu ai mai multa ...dar folosesti harta de avans intrun mod mai economic si mai optimizat!

PS: La Curse... NonVanos-ul  Rupe pe genunchi un Vanos doar datorita simplitatii electronice si a faptului ca merge noneco....!

Spor!

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns sergiu88 (8,770 puncte) acum 11 ani mare filosof mai esti alex vreau sa rectific ce ai scris tu :
M50B20 (aka 2.0nonvanos) 148HP  190NxM 4700 rpm
M52B20 (aka 2.0 vanos)       148HP 190NxM 4200 rpm

Comentarii:

A comentat AlexFS (4,600 puncte) acum 11 ani Nu e filosofie.....e un raspuns relationat si foarte bine argumentat!;)
si a... a scapat la transcriere....7-le! ;;)

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E36
–2 voturi
A raspuns GaLu_Bv (550 puncte) acum 11 ani poate daca vanosul nu functioaneaza da bate non-vanosul....si cum la majoritatea vanosul nu e schimbat sau garniturile da iti dau dreaptate,insa m-am dat cu un 2 non vanos de 3 ori cu fiecare , si nici o sansa