A raspuns
AlexFS
(4,600 puncte)
acum 12 ani
VANOS (Distributie Variabila)
Motoarele in 6 cilindrii din 1993 pana in prezent sunt echipate cu un sistem variabil de admisie, cunoscut ca VANOS (de la cuvintele germane Variable Nockenwellen Steuerung). Vanos-ul ajusteaza electro-hidraulic avansul admisiei pentru imbunatatirea performantelor medii. Vanos-ul este controlat de Modulul de control al motorului, folosindu-se de viteza motorului, sarcina pe motor, si temperatura motorului ca principali declansatori ai sistemului.
La viteze joase, admisia este tardiva pentru a asigura o cursa de acceleratie lina a motorului. LaViteze medii, admisia este deschisa mai devreme (VANOS actionat, admisie avansata) pentru a imbunatatii cuplul, maniera de condus si reducerea emisiilor. La viteze foarte marim, admisia retrogradeaza din nou pentru a optimiza puterea si performanta!
..............................................................................
M50B20 (aka 2.0nonvanos) 148HP 190NxM (4200)
M52B20 (aka 2.0 vanos) 148HP 190NxM (4200)
Avand in vedere cele spuse...cred ca iti dai seama acum ca...putere...nu ai mai multa ...dar folosesti harta de avans intrun mod mai economic si mai optimizat!
PS: La Curse... NonVanos-ul Rupe pe genunchi un Vanos doar datorita simplitatii electronice si a faptului ca merge noneco....!
Spor!