A raspuns
workaholic_ro
(19,270 puncte)
acum 11 ani
Sar peste polemica legata de limba romana, luptele de cocosi nu sunt productive pe forumuri, dar te sfatuiesc ca atunci cand ai o problema mai complexa sa faci intai o descriere detaliata, in loc sa arunci o intrebare confuza din care sa priceapa fiecare ce vrea; ca sa poti fi ajutat.
Intai umblam un pic la teorie si dupa aceea la computer, pentru ca el functioneaza dupa principii teoretice:
1. Amestecul stoichiometric e obligatoriu, intai pentru ca motorul sa mearga normal si sa aiba viata lunga si pe urma ca fara el sondele lambda o sa urle din toti bojocii.
2. Apa nu e combustibil, e ce vrei tu, sursa de hidrogen daca faci sisteme d-alea hi-ho (ca de la H2O ne doare operatia), recuperator de caldura si ameliorator de randament daca-ti iese trucul cu pulverizarea, dar nu combustibil.
Si acum, acestea fiind zise, clare si obligatorii, cum reduci consumul sau durata de injectie (ceea ce trebuia sa intrebi de la inceput)? Simplu, nu reduci nimic. Daca ai un aport de combustibil secundar, acesta va folosi o parte din oxigen si din analiza gazelor va rezulta carburant nears. Computerul va raspunde si va taia din benzina singur, pana-si gaseste raportul sus-mentionat. (nimic mai comod decat ceva ce nu trebuie sa faci sau face altul in locul tau.) Daca asta nu se intampla, jucaria ta nu functioneaza.
Si acum, pentru sfatosii care vor sari sa spuna ca teoria-i teorie dar practica ne omoara: daca o aplicatie practica vine sa contrazica teoria, inseamna ca teoria pe care se bazeaza a fost formulata gresit. No exceptions !