4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > Injectie motor in doi timpi?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Injectie motor in doi timpi?

Ce parere aveti despre montarea unui sistem de injectie pe un motor in doi timpi de generatie mai veche, mai precis un motor de trabant?
 Am vazut pe net ceva filmulete cu injectie monopunct montata, insa avantajele ar fii mult mai mari in cazul unei injectii directe de combustibil in cilindru. Credeti ca se poate realiza?
A intrebat florin_alex (180 puncte) acum 12 ani in categoria Tuning motor

5 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
In principiu se pot face multe,deci da se poate face.
Dar,ai o mie si una de probleme,sistemele de injectie se folosesc de un ecu si de diversi senzori pentru determinarea timpului,duratei si cantitatii de combustibil injectata.
In primul rand,Ecu compatibil,apoi senzori peste senzori,ideal e sa poti sa ii adaptezi de la motocicleta in 2 timpi cu injectie.
Ai 2 motoare de trabant,cel de 0,6 2 cilindri 2 timpi,sau cel cu 4 cilindri,4 timpi.
Daca vrei sa faci asta din pasiune,mai intai cumpara nervi cat mai multi sau calmante si dupa apuca-te de treaba.
Altfel spus,nu e doar tuning,e modificarea unui motor din care iti mai ramane blocul motor si cateva piese mecanice.
Raportul de compresie la trabant e foarte mic,trebuie rederminata cantitatea de aer/benzina,ai o multime de senzori care trebuie conectati eventual si setati adaptati dupa motorul respectiv,plus modificari fizice ale motorului mult peste 50%,ia in calcul si fiabilitatea si rezistenta motorasului acela,si iti raman undeva la nervi si bani investiti la greu,plus ca niciodata nu este sigur daca vei reusi pana la ultimul calcul sa il faci sa mearga,nu mai vorbesc de cat sa reziste si cat de des trebuie sa intervii.
+2 voturi
A raspuns audi4ever (4,400 puncte) acum 12 ani Daca tot vrei sa realizezi ceva interesant, iti sugerezi sa arunci o privire la MegaSquirt EFI. Un sistem de injectie user-friendly, programabil si care a fost implementat cu real succes de mai multi romani, unii chiar membrii ai acestui forum.
+1 vot
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Tu vrei injectie directa?Deja astea sunt vise,fara suparare.Pt FSI trebuie o compresie mare,care trabantul nu cred ca o are.
Pt injectie directa iti trebuie si o alta chiuloasa pt introducerea injectoarelor.
0 voturi
A raspuns workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani Motorul in doi timpi isi face alimentarea prin carter. Motiv pentru care in carburant se adauga 2-3% ulei de amestec. Nu are cuzineti si bucse ci lagare de rostogolire, mai precis rulmenti cu ace, poate ca sunt exceptii, dar n-am auzit. Toate partile aflate in contact se lubrifiaza cu ceata aia fina de aer/benzina/ulei. De unde si rezistenta limitata la 70-80k km.
Injectia directa il lasa fara ungere - tragi singur concluziile.
Restul e poveste, dat cu parerea, presupunere, apreciere...
0 voturi
A raspuns florin_alex (180 puncte) acum 12 ani Stiu cum functioneaza motorul in doi timpi, dar ma gandeam ca uleiul ar putea venii in continuare pe partea de admisie si benzina sa fie cumva injectata doar dupa ce pistonul ar inchide canalul de evacuare, astfel limitand pierderea de carburant care ramane nears.
   Din pacate nu cunosc foarte bine partea de mecanica auto, eu fiind mai mult mecatronist, si astfel am cerut parerea aici.
Oricum, mersi pentru raspunsul, si cred ca cel mai potrivit ar fii schimbarea motorului cu totul.