A raspuns
gbrheaton
(6,750 puncte)
acum 13 ani
Am sa explic pe scurt: functia principala a unei asfel de valve este de by pass, a aerului din admisie.
Masina stock are o valva care se numeste Diverter Valve. diverterul preia presiunea de aer care ramane pe admisie cand clapeta de acceleratie este inchisa si o redirectioneaza in admisie dar inainte de turbo! Diverterul este pozitionat DUPA turbo.
Ce face un diverter este foarte OK, preia presiunea si o recircula, astfel castigi 2 chestii. aer mai mult pe admisie si protejarea turbinei.
Cum se protejeaza turbina prin aceste supape by pass?
Aerul care tinde sa se intoarca pe admisie catre turbo atunci cand clapeta de acc este inchisa, mai intai trece pe la Diverter si este redirectionat. Daca nu ar exista acest DV, aerul s-ar intoarce peste turbo si ar forta invartirea in sens contrar a palelor. Daca s-ar intampla asta, in momentul acceleratiei repunerea in rotatia corecta a palelor ar dura mai mult si astfel s-ar traduce prin LAG turbo.
Asadar se incearca ramanere in rotatia corecta a palelor. si prin asta noi spunem ca protejam turbina. de fapt turbina nu se poate strica cu aer curat...dar in fine. ajuta la Spool Up!
Ce face BOV? BOV face acelasi lucru ca si un DV pana la un moment dat. BOV preia presiunea extra (back pressure catre turbo) si o da afara! n-o recircula cum face un DV.
De ce ar fi mai bun un BOV? pai...in principiu n-ar fi. ci doar de sound cateodata...
alt avantaj la BOV ar fi ca se poate regla si anume , cand sa preia aerul sa-l dea afara...mai devreme decat ar face=o un DV sau mai tarziu. dar asta nu constituie un real avantaj.