4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > Setare turbina?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Setare turbina?

Salut.

As vrea sa stiu daca la un Rover 25 2.0 iDT din 2002 se poate seta turbina sa porneasca mai repede?
A intrebat Clark Kent (10,940 puncte) acum 11 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

11 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 11 ani "pornirea" turbinei nu tine neaparat de softul masinii,ci de ea in sine.Turbinele mari incep sa sulfe de la turatii mai mari,deoarece pana atunci nu face presiune destula,intelegi?
Tine de constructia turbinei.
0 voturi
A raspuns Clark Kent (10,940 puncte) acum 11 ani de exemplu pe golful pe care fac scoala de soferi turbina porneste cam pe la 1600....asa a setat-o si e numai perfect.

Comentarii:

A comentat Livius_27 (17,670 puncte) acum 11 ani Asculta tu de oamenii mai priceputi...Turbina e "setata" din fabrica
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Cine a setat-o instructorul?:)))E si el vreun tuner adaptat la criza?
Cum am scris si in raspuns,turbina nu se seteaza,nu se modeleaza,nu se face mai mare.
Ea se invarte cat se invarte motorul si dupa ce acesta sa oprit,si incepe sa bage aer care se simte in puterea motorului si implicit il simti tu in pedala ca trage mai bine,la o turatie x,apoximativ 2000 rpm la majoritatea modelelor.
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Frate de unde le mai scoateti?
Sa porneasca turbina?Pune-i si tu un electromotor.
Turbina e un simplu sistem mecanic invartit de 3 amarate de gaze nu e vreun mega sistem electronic care porneste la buton.
Deci,daca vrei putere de la turatii mici,pune bi-turbo,daca e prea scump las-o asa cum e.
Subscriu la ce a zis L!V!U,turbinele mari baga aer mult la turatii mari,cele mici la turatii mici.Deci pentru un motor de 2000 sau de cat ai tu,turbina e setata din fabrica pentru o anumita turatie,de obicei de acolo incepe si cuplul masinii.Ea nu porneste mai repede,doar ti se pare tie ca de la o anumita turatie incepe sa bage aer,de acolo e util aerul bagat cu presiune in motor.
0 voturi
A raspuns Clark Kent (10,940 puncte) acum 11 ani Bun atunci.

Sa ma corectez.

Pot seta turbina pentru o turatie mai mica decat cea din fabrica?

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Nu poti seta turbina,doar sa modifici presiunea caz in care trebuie sa intervii si cu alte modificari,piesele standard nu sunt facute pentru presiune mai mare,deci scade foarte mult fiabilitatea.
Tot ce trebuie sa faci e o resoftare,aceasta schimba parametrii motorului,deci mai mult aer mai multa benzina.
Fiablitatea in ambele cazuri se duce pe rapa.
A comentat Clark Kent (10,940 puncte) acum 11 ani e 2.0 diesel
0 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 11 ani NU ai cum sa faci asta.
+1 vot
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 11 ani In cel mai rau caz,poti face sa sufle mai tare,umbland din wastegate la unele masini,la altele din soft,la unele din ambele,dar cu siguranta nu este ceea ce cauti tu.
+1 vot
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 11 ani Nu ai cum s-o faci sa intre mai repede decat daca o schimbi cu una mai mica,din wastegate nu poti seta cand sa intre turbina ci doar cand sa "iasa" ,iar daca ar fi cu geometrie variabila tot n-ai putea s-o faci sa intre mai repede...
Nu inteleg de ce vrei sa intre mai repede?daca mergi subturat iar nu e bine pentru motor...

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Foarte bun raspunsul, din wastegate poti limita presiunea maxima, exact cum a spus cand sa iasa, daca umbli acolo poti sa o "setezi" sa faca over boost, adica sa bage presiune mai mare la turatii mari,dar daca ii dai prea mult o sa strici turbina sau o sa intre masina in modul de avarie pt ca senzorul de la presiune turbo sa sa sesizese acest lucru.
daca ai o masina de generatie relativ noua fai o resoftare si o sa castigi aproximativ 25% din puterea pe care o ai acum, iar riscul stricaciunilor sunt minime.
0 voturi
A raspuns Clark Kent (10,940 puncte) acum 11 ani asa vreau eu sa porneasca mai repede sa ii las in spate pe obositii/bositele cu fitze si masini de la parinti de zeci de mii de euro. :))
glumesc.
acum turbina porneste pe la 2800-3000
dar mi-e stricat ceva senzor care are legatura cu ceva furtun de vacuum daca am inteles bine si nu comunica turbina cu calculatorul masinii si nu stie ce sa faca.
am inteles bine sau am fost mintit?

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Nu ar fi rau sa verifici putin furtunele de vacuum daca zici ca intra la 3000,e cam mult pentru un diesel.
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani 2800 e deja foarte mult, sigur ai probleme cu masina, cam la toate dieselurile intra pana in 2000rpm(ex 1750, 1800,1900, chiar ci 1600 am vazut la unele)
A comentat julaikos (47,330 puncte) acum 11 ani Care furtune de vacum ca dieselul nu merge pe vacum in admisie niciodata...
In fine,intai ar trebui sa verifici ce nu e in regula cu motorul,la peste 2000 de ture pentru un diesel sa-ti intre turbina este prea mult!Iar despre lasatul in spate al obositilor cu masini de zeci de miii de euro ,iti garantez ca n-o sa-ti ajute cu nimic sa-ti intre turbina mai repede decat intra acum...
–1 vot
A raspuns miju4you1 (1,040 puncte) acum 11 ani Unii chiar nu au ce face....Dumnezeule!!!
0 voturi
A raspuns Clark Kent (10,940 puncte) acum 11 ani mi-a spus unchiul meu ca ceva senzor de la vacuum e stricat si nu mai stie computeru ce s faca. Am si observat cateodata la blana scade viteza si apoi isi revine.
0 voturi
A raspuns Degan (1,890 puncte) acum 10 ani Dute mai omule la un service care repara turbosuflante nu mai cauta pe net fel si fel de raspunsuri,turbina se poate regla sa intre mai devreme din supapa proprie,normal o turbosuflanta indiferent de marime trebui sa intre la 2000rpm faptul ca a ta intra la 3000 si nu mai trage se poate sa iti fie stricat vre-un vacum,cel mai bine e sa o pui pe un tester sa iti arate care vacum de pe circuit e stricat,se poate sa fie chiar si electrovalva,stiu ce zic pentru ca eu am service de reparat turbosuflante,www.reparatii-turbosuflante.webs.com