Masini care consuma ulei in cantitati industriale - cele nemtesti sunt cap de lista!

Masini care consuma ulei in cantitati industriale - cele nemtesti sunt cap de lista!
  • Masinile noi consuma in exces ulei de motor
  • Cele mai mari probleme le au modelele germane
  • BMW-ul Seria 5 se afla in varful acestei liste
Distribuie pe Facebook

Consumer Reports a intocmit o lista a celor mai noi masini care consuma cantitati uriase de ulei de motor si, spre surprinderea indeosebi a fanilor, autoturismele nemtesti s-au dovedit a fi cele mai mari consumatoare in acest sens. Mai precis, dintr-un numar de 30 de masini aflate in topul listei, 23 isi au originile in Germania. Surprinzator, nu?

Ei bine, pe masura ce automobilele inainteaza in varsta, iar numarul kilometrilor parcursi creste direct proportional, garniturile se degradeaza, iar uleiul ajunge, in cantitati tot mai mari, in camera de ardere. Bineinteles ca aceasta este principala cauza a consumului mare de ulei de motor, asa cum era de asteptat.

De aceea, posesorii de automobile ar trebui sa verifice intotdeauna nivelul uleiului de motor, in intervalele dintre schimburi, respectiv sa completeze daca este cazul. Consumul excesiv este insa o problema destul de comuna in randul autoturismelor cu varste respectabile, insa in cazul celor noi este aproape o greseala de neiertat.

In urma unui sondaj realizat de catre revista Consumer Reports, 98% dintre masinile vandute in ultima perioada in Statele Unite ale Americii aproape ca nu consuma ulei de motor. In ceea ce priveste diferenta de 2%, surpriza este naucitoare: toate provin din Europa.

Dupa ce raspunsurile a un milion de posesori de autoturisme au fost analizate si centralizate, Consumer Reports a stabilit un numar de 498.900 de automobile pentru a intocmi clasamentul celor mai mari 30 de masini consumatoare de ulei construite in intervalul 2010 - 2014.

Sondajul s-a desfasurat in Statele Unite, insa modelele analizate au o pondere destul de echilibrata in ceea ce priveste originea. Pentru a selectiona masinile potrivite pentru acest palmares, Consumer Reports a intocmit si lista acelora care au nevoie de cel putin un litru de ulei de motor intre doua schimburi de ulei.

Masinile nemtesti, aratate cu degetul

Desi nemtii sunt recunoscuti pentru realizarile lor ireprosabile in materie de automobile, se pare ca la acest capitol sunt cei mai slabi elevi din clasa. Dintre cele 30 de vehicule care s-au dovedit a fi cele mai mari consumatoare de ulei de motor, 23 provin din Germania.

Brandul Audi se afla in acest top cu 11 modele, urmat de BMW cu 8 dintre masinile sale. Chiar si Porsche e pe lista, cu trei dintre masinile pe care le-a construit, iar pe langa acestea se mai adauga si doua modele de la Volvo si unul de la Mercedes.

Japonia, cum era de asteptat, abia a intrat in top cu patru dintre modelele Subaru, iar americanii - coincidenta sau nu, caci ei au facut sondajul - stau foarte bine la acest capitol, cu o singura masina produsa de Chevrolet.

Daca vreti sa va faceti o idee mai precisa, iata care este varful listei: pe primul loc se situeaza BMW Seria 5 cu motorul V8, urmat de BMW Seria 7, respectiv de Seria 6; pe locul al patrulea se afla Porsche Panamera, iar pe cel de-al cincilea, BMW X5 cu motor V8.

Care este tendinta actuala?

Vestea buna, dupa toata aceasta poveste, este ca mai toti constructorii de masini se straduiesc sa reduca semnificativ consumul de ulei, iar rezultatele sunt tot mai vizibile in randul masinilor create in ultimii 5 ani. Pana si "rusinea" listei, BMW, a reusit sa optimizeze acest consum de la 43%, cat era in 2011, la 15% anul trecut.

Ce trebuie sa stiti, in calitate de posesori de autoturisme, este faptul ca un motor care consuma ulei are nevoie de o revizie, daca nu cumva va doriti sa "crape" din cauza lipsei unei lubrifieri optime.

"In ziua de azi, consumatorii sunt aproape convinsi ca nu e nevoie sa completeze vreodata uleiul intre doua schimburi. Daca un automobil relativ nou consuma in jur de un litru la fiecare 2.000 km parcursi, riscurile de a avea probleme dupa ce trece de 100.000 km sunt foarte mari.

Este vorba de fiabilitatea pe termen lung a catalizatorului si a sondei de oxigen, dar si despre cea a pistoanelor, lucru destul de serios atunci cand vine vorba despre longevitatea unui autoturism", avertizeaza George Iny, presedintele Asociatiei pentru Protectia Automobilelor.

Distribuie pe Facebook
mai multe