Salonul Auto de la Geneva 2012: Cele mai remarcabile noutati din lumea auto - Partea a 2-a
Rolls-Royce Phantom Series II:
Sa incerci sa imbunatatesti modelul Phantom este ca si cum ai incerca sa redefinesti perfectiunea. Dar inginerii de la Rolls Royce nu s-au temut sa dea curs unei astfel de provocari; drept urmare, Salonul Auto de la Geneva ne-a facut cunostinta cu noua limuzina Phantom Series II.
Asa cum probabil te-ai astepta, modificarile operate de constructorul britanic au fost pastrate la un nivel minim si vizeaza in special detaliile. De exemplu, vechile faruri au fost inlocuite cu unele mai performante, dotate cu tehnologia LED. Acelasi lucru se poate spune si despre proiectoare, acestea din urma primind chiar si o noua forma. Cu un design restilizat se poate lauda si spoilerul fata, lista cu imbunatatiri mutandu-se la interior, acolo unde noul Rolls Royce Phantom Series II va fi livrat cu un sistem de navigatie si infotainment upgradat, ce afiseaza toate detaliile cu ajutorul unui ecran de 8.8 inci.
In ceea ce priveste pachetul tehnic, constructorul britanic s-a llimitat la a inlocui vechea transmisie cu o cutie automata cu opt rapoarte - consumul de carburant coborand astfel cu aproximativ zece procente.
Bentley EXP 9 F Concept:
Chiar daca nu a reusit sa ne surprinda neaparat intr-un mod placut (asta cu exceptia catorva elemente stilistice), conceptul Bentley EXP 9 F merita toata atentia noastra. Nu de alta, dar acesta prefigureaza primul SUV de serie din istoria constructorului britanic.
Pe langa denumirea sa deloc-memorabila, ultima creatie a celor de la Bentley va starni numeroase controverse si din pricina designului sau exterior. Mai exact, noul EXP 9 F Concept pare un automobil realizat in Photoshop, cineva cu mult prea mult timp liber la dispozitie luand partea frontala a limuzinei Mulsanne si combinand-o cu caroseria unui Range Rover.
Singura impresie pozitiva creata de ultima creatie a constructorului britanic are o stransa-legatura cu interiorul, acolo unde compania din Crewe a mixat formele futuriste cu ambianta clasica, old school..
Aston Martin V12 Zagato:
Asteptarea a luat sfarsit. Dupa o indelungata expeditie, ce s-a intins la nivelul intregului glob pamantesc, noul-si-impresionantul Aston Martin V12 Zagato a ajuns in cele din urma pe teritoriul Elvetiei. Exact la timp pentru a debuta in cadrul Salonului Auto de la Geneva si pentru a starni nesfarsite ropote de aplauze.
In cazul in care ai ratat sansa de a pune mana pe unul dintre cele 150 de exemplare ce urmeaza a fi fabricate, tinem sa te asiguram ca nu ai pierdut nimic: doar ocazia de a detine o adevarata capodopera pe patru roti. De asemenea, ai mai pierdut si ocazia de a te bucura de serviciile unui propulsor V12 de 5.935 centimetri cubi, ce trimite rotilor spate prin intermediul unei cutii manuale cu sase trepte nu mai putin de 510 cai putere si 570 Newton-Metri.
Referitor la performate... Ei bine, tinand cont de extravaganta prezenta la nivelul liniilor si formelor ce dau nastere designului exterior, acceleratia de la 0 la 100 km/h in 4.2 secunde sau viteza maxima de 305 km/h nu mai par atat de interesante.
Maserati GranTurismo Sport:
Cum inlocuitorul modelului GranTurismo se afla inca la ani lumina distanta (ok, recunoastem, am exagerat putin), italienii de la Maserati incearca tot felul de tertipuri pentru ca supercarul sau sa nu-si piarda din farmec. Unul dintre acele tertipuri vine sub forma editiei speciale GranTurismo Sport, prezentata in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Ascunzand sub capota un motor V8 de 4.7 litri, ce dezvolta undeva in jurul a 460 cai putere, ultima creatia a companiei din Modena propune performante impresionante invelite intr-un pachet extrem de atragator. Ca punct principal de atractie specificam partea frontala atent-sculptata, insa nici partea din spate nu se lasa mai prejos, urmand ca intr-un final sa ne lasam pe deplin cuceriti de superba nuanta de albastru in care a fost finisata caroseria.
Modificarile continua si la interior, acolo unde noul Maserati GranTurismo Sport promite sa-si incante viitorii pasageri cu materiale de cea mai buna calitate si scaune sport fata / spate redesenate.
Ferrari California:
Un plus de putere, cateva kilograme in minus, un pachet Handling Speciale disponibil in premiera, iar roadster-ul din Maranello promite o reteta tehnica mai impresionanta ca niciodata.
Prezent in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul Ferrari California se bucura de serviciile aceluiasi V8 de 4.3 litri ca si pana acum, cu mentiunea ca acesta a primit o unitate de control optimizata, plus o galerie de evacuare imbunatatita. In urma acestui tratament, valorile maxime au urcat pana la 490 cai putere si 505 Newton-Metri, acceleratia de la 0 la 100 km/h coborand astfel pana la 3.8 secunde.
Mai mult de atat, roadster-ul din Maranello poate fi echipat in premiera si cu un pachet Handling Speciale - compus din arcuri mai tari si amortizoare dotate cu lichid magnetoreologic. De asemenea, si greutatea modelului italian a avut de suferit - in sensul cel bun, evident, componentele din aluminiu utilizate la nivelul sasiului aducand un minus de 30 kilograme.
Audi RS4 Avant:
Ajuns la cea de-a treia generatie, legendarul Audi RS4 Avant ofera doua caracteristici total opuse - performanta si practicabilitate, intr-un singur automobil. Poate chiar intr-un automobil mai impresionant ca niciodata.
In ceea ce priveste performanta, acest capitol este asigurat de o unitate cu opt cilindri in V si o capacitate de 4.2 litri. Gazduind in compartimentul motor aproximativ 450 cai putere si 430 Newton-Metri, toti livrati celor patru roti cu ajutorul transmisiei S tronic cu dublu ambreiaj, noul Audi RS4 Avant reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 4.7 secunde. Asa cum era de asteptat, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, limita care poate fi mutata insa la 280 km/h.
Referitor la practicabilitate, ultima creatie a constructorului din Ingolstadt beneficiaza de indeajuns de mult spatiu interior pentru a gazdui pana la cinci pasageri si bagajul lor voluminos.
BMW M550d xDrive:
Anuntat la sfarsitul lunii ianuarie si dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul BMW M550d xDrive a reusit sa impresioneze audienta in special datorita pachetului tehnic cu care a fost inzestrat.
Principala atractie se regaseste sub capota, acolo unde automobilul constructorului bavarez se poate lauda cu probabil primul propulsor tri-turbo din istorie. Nu, nu este nici o greseala. Noul BMW M550d xDrive - disponibil atat intr-o versiune Sedan, cat si intr-o varianta Touring, chiar vine la pachet cu un motor diesel de trei litri, dotat cu trei turbine cu geometrie variabila. Drept urmare, viitorii clienti vor avea la dispozitie, la apasarea pedalei de acceleratie, nu mai putin de 381 cai putere si 740 Newton-Metri!
Combina asta cu o transmisie automata cu opt rapoarte si sistemul de tractiune integrala xDrive, iar rezultatul obtinut va fi o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 4.7 secunde. De asemenea, pe lista cu detalii tehnice se mai inscriu si o viteza maxima limitata la 250 km/h, respectiv un consum de carburant de numai 6.3 litri la 100 de kilometri.
Audi TT-RS Plus:
Dupa indelungi asteptari si numeroase zvonuri, germanii de la Audi s-au decis sa lanseze in cele din urma mult-anticipatul TT-RS Plus. Prezentarea oficiala a avut loc chiar zilele acestea, in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
In cazul in care acel Plus inca reprezinta un mare mister pentru tine, atunci permite-ne sa te lamurim. Pentru constructorul din Stuttgart, plusul pare sa fie sinonim cu aparitia in peisaj a inca 20 cai putere si 15 Newton-Metri. Un simplu calcul si realizam ca 2.5-ul turbo angajat sa scoata din anonimat Audi-ul TT-RS dezvolta acum nici mai mult, nici mai putin de 360 CP si 465 Nm - cifre arhisuficiente pentru un 0 - 100 km/h in doar 4.1 secunde.
Din punct de vedere estetic, noul Audi TT-RS Plus se diferentiaza de versiunea standard prin cateva detalii subtile, si anume grila frontala finisata in argintiu mat, oglinzile laterale imbracate in fibra de carbon, respectiv sistemul de evacuare cu tips-uri inchise la culoare.
BMW M135i Concept:
BMW M135i utilizeaza potentialul dinamic al noului BMW Seria 1 pentru conceptul primului automobil BMW M Performance ce dispune de motor pe benzina, cu sase cilindri in linie.
Prin designul caroseriei lui BMW M135i Concept se realizeaza o combinatie intre aspectul sportiv al noului BMW Seria 1 si un model compact cu trei usi, toate completate de aptitudinile atletice ce definesc un automobil BMW M Performance.
Propulsia este asigurata de o motorizare cu sase cilindri dispusi in linie, tehnologie M Performance TwinPower Turbo si o putere maxima de peste 300 CP - motorizare care creeaza conditiile ideale pentru o dinamica excelenta in segmentul compact premium.
Mercedes A-Class:
Asemeni noului B-Class, model pe a carei arhitectura se si bazeaza, ultima generatie a modelului Mercedes A-Class iese in evidenta in special datorita liniilor sale neconventionale ce se intind de-a lungul partii laterale. De asemenea, versiunea de serie impresioneaza si prin numarul mare de elemente stilistice pe care le preia de la varianta concept, dezvaluita in urma cu numai un an, in cadrul Salonului Auto de la Shanghai.
Trecand mai departe si aruncand o privire asupra fisei cu informatii tehnice, observam ca gama de motorizari ce echipeaza noul Mercedes A-Class este formata atat din motoare pe benzina, cat si din motoare diesel. Motoare supraalimentate echipate cu tehnologia start/stop, ce pot fi asociate fie cu o transmisie manuala in sase trepte, fie cu o cutie automata cu sapte rapoarte si dublu-ambreiaj.
Jaguar XF Sportbrake:
Desi ultimul break semnat Jaguar nu a inregistrat chiar succesul asteptat, constructorul britanic nu a renuntat la ideea de a oferi un astfel de automobil. Asadar, Salonul Auto de la Geneva a primit oportunitatea de a gazdui debutul unui nou break Jaguar - XF Sportbrake.
Prima impresie? Sinceri sa fim, suntem tentati sa afirmam ca noul Jaguar XF Sportbrake poate concura cu mare usurinta la tilul de cel mai apetisant break al momentului. In cazul in care nu esti de acord cu noi, atunci tinem sa ne limitam la a cataloga ultima creatie a constructorului britanic ca fiind un accesoriu de nelipsit din gama celor care adora nonconformismul.
In ceea ce priveste gama de motorizari, viitorii clienti pot opta momentan pentru doua motoare diesel, acompaniate de o transmisie automata echipata cu opt rapoarte. In timp ce versiunea de baza ascunde sub capota un propulsor de 2.2 litri, despre care Jaguar nu a oferit inca nici un detaliu, varianta de top vine la pachet cu o unitate twin-turbo de trei litri, ce dezvolta undeva in jurul a 275 cai putere si 600 Newton-Metri.
Range Rover Evoque Cabriolet Concept:
Bazandu-se pe succesul inregistrat la nivel international de modelul Evoque, indraznetul crossover continua traditia Land Rover de a crea si consacra noi segmente de piata.
Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul Ranger Rover Evoque Cabriolet Concept se remarca prin numeroase elemente stilistice, cele mai atragatoare fiind reprezentate de caroseria dramatic-stilizata si de jantele pe 21 inci, ce se bucura de-un design pur si simplu fantastic.
Vorbind de un concept car, informatiile tehnice lipsesc cu desavarsire la acest moment, insa este bine de stiut ca spectaculosul Range Rover Evoque Cabriolet poate gazdui pana la patru pasageri. Pasageri ce vor fi serviti cu dotari premium precum monitor de opt inci cu tehnologie touch screen, sistem audio de inalta fidelitate - marca Meridian, si piele in doua culori.
- Vw passat gmo 2017 11900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Vw touran diesel 2011 5790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €