4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Care este diferenta dintre un ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

Care este diferenta dintre un ambreiaj hidraulic si unu pe cablu ?

Ce probleme apar la un ambreiaj hidraulic ?

Ce probleme apar la un ambreiaj cu cablu ?

A intrebat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns attyka2007 (6,960 puncte) acum 12 ani La un ambreiaj cu cablu i se poate rupe doar cablul, insa la unul hidraulic ai doua pompite (una la pedala si una la cutie), si oricare se poate strica, este mai de incredere un sistem pe cablu.

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani si la cel hidraulic la pedala ce se poate strica ? :)
A comentat attyka2007 (6,960 puncte) acum 12 ani La pedala ai o "pompa de ambreiaj" care in momentul in care apesi pedala baga lichid la cilindrul receptor de la cutie. lucreaza ca si o pompa de frana, asta se poate strica, si se intampla destul de des, se duce garnitura in ea si iti curge lichidul pe la picioare.
+4 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani La cel hidraulic ti se duce pompita, iar cel cu cablu .... cablul ;;)
Cel mai confortabil si lejer de condus este cel hidraulic. Toate masinile sport au hidraulic din cauza ca simti mult mai bine ambreiajul si are un punct de plecare mai scurt.
Salut
::)

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani si in contextul in care la cel hidraulic cum am eu am vazut ca pedala are un pistonas jos in spate care arata aproape la fel cu cel de frana numai ca e mult mai mic incepe si scartaie bine dupa o rulare de cca 30 de km ce e de facut ? ... ? faza este ca dupa ce se raceste motorul si toate cele pe la ea cand dau la cheie iar nu mai scartaie timp de 30 de km sau sa zic 20-30 de min dupa care iar incepe si ma cam sperie :))) bine nu face urat dar se simte la picior daca apesi usor daca apesi rapid nu se mai simte si nu se mai aude dar e doar de sunet :) multumesc de raspuns
0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Tija de actionare scartaie la contactul cu cauciucul de izolare. Ungeo cu vaselina si nu o sa-ti mai faca.
Salut
:)
+11 voturi
A raspuns mc rada (17,220 puncte) acum 12 ani avand in vedere ca nu ai ales inca raspunsul cel mai bun, raspund si eu:
diferente:  ambreiajul hidraulic foloseste lichid pentru a decupla pe cand cel cu cablu foloseste cablu.  Cel hidraulic are nevoie de o forta mult mai mica de apasare decat cel mecanic (pe cablu), aproape toata treaba fiind efectuata de cei 2 cilindrii, primul la pedala, numit pompa de ambreiaj, iar al doilea, pe cutie, numit cilindru receptor. In unele cazuri, la ambreiajele hidraulice este eliminat cilindrul receptor de pe cutie, sarcina lui fiind preluata de un rulment hidraulic.Ambreiajul hidraulic nu are nevoie de reglaj
probleme ambreiaj hidraulic:  garniturile de la pompa si cilindrii se pot uza, rezultand pierderi de lichid. Daca nu e aerisit cum trebuie, nu va debraia complet. Simptome:  pedala de ambreiaj exagerat de moale.
probleme ambreiaj cu cablu:  se poate rupe cablul de ambreiaj,  pedala e ceva mai tare, are nevoie de o forta putin mai mare decat cel hidraulic, cablul se poate agata in camasa lui daca nu se verifica periodic (o data pe an) modul in care culiseaza si eventual sa fie uns (sunt spray-uri pt asa ceva) Majoritatea necesita un reglaj manual, care si el, trebuie verificat periodic.
0 voturi
A raspuns workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani Nu cred ca mai face cineva ambreiaje cu cablu, cam de cand nu se mai fac nici frane. Poate doar la kart-uri si motoare foarte mici.
Cablul e cea mai simpla si cea mai proasta solutie, freaca, agata si transmite neuniform, e pretentios la intretinere. Hidraulicul n-are moarte daca e bine facut. Drept pentru care, viitorul va fi...electric.
Vezi servodirectie Renault, frane Siemens etc. Incet, dar sigur se vor impune.

P.S. Ex. de problema la hidraulic:
-soferul doarme cu piciorul pe ambreiaj la semafor, vad asta zilnic, feciorii au viermi intestinali si tot balanseaza masina pana se face verde; rulmentul de presiune se uzeaza prematur, se incalzeste, vaselina se duce; rulmentul se incalzeste si mai tare; cilindrul de presiune, care acum e montat concentric pe axul motor preia caldura si se topeste....ca de cand masinile sunt proiectate mai mult de economisti decat de ingineri, e din plastic.

Comentarii:

A intrebat darrius (160 puncte) acum 9 ani in categoria Motor ii defect abreiaju sau pompa?