4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > De ce scoate motorul fum gros ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

De ce scoate motorul fum gros albastru .?

Buna  ziua ! Am nevoie de ajutorul dv.  >Am un Opel Meriva cu un motor de 17.cdti aviand la bord 180.000 km.Acum o luna am facut la ea verificarea periodica si nu a avut probleme la fum,dar de 2 saptamani am observat ca nu mai porneste bine la cald si scoate cateodata un fum gros albastru dar numai cand este cald motorul.Face asta si in relantina,si daca scot dopul de la ulei ies aburi abundente.Poate sa fie asa de uzat motorul,de ce dintr~o data a inceput sa scoata fum?Motorul pare sa mearga bine are si putere si nivelul la ulei este constant.Va multumesc anticipat!!
A intrebat opelmeriva (280 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

6 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Fumul poate provenii din cauza uleiului.Segmentii uzati sau turbo defect pot cauza intrarea uleiului in camera de ardere.
–6 voturi
A raspuns madalin_m3 (110 puncte) acum 12 ani faza cu ridicatu busonului de ulei la diesel shi ca scoate aburi e aberatzie:)
+3 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani E normal sa fie aburi la demontarea busonului de umplere ulei.
In primul rand se monitorizeaza nivelul de ulei motor pe parcursul a mai multi km.
Pentru pornire grea la cald se face o diagnoza si se urmaresc in special temperaturile apa/aer/carburant.
–2 voturi
A raspuns LP_2011 (2,810 puncte) acum 12 ani

editat de LP_2011 acum 12 ani

Semeringurile Supapelor si ghidajele acestora...e clar de la paretea de deasupra a motorului...Garnitura de chiuloasa schimbata si scaunele supapelor rectificate...

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Nu are nici o treaba,de ce ar influenta supapele uleiul?e cumva ulei in camera sa ardere?
A comentat LP_2011 (2,810 puncte) acum 12 ani "FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje"


Asa,veniti cu minusuri cand habar nu aveti cu ce se mananca...Omul spune ca ii scoate in timpul mersului si la cald..deci nu sunt segmentii,segmentii sunt in specialla pornirea rece...Haideti mai copiii ca nu sunteti numai voi destepti...Isi da alex.sparco cu parerea din auzite si din google...
P.S.Citatul de la inceput il gasiti si voi pe google...;)
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Imi cer scuze in mod public ca v-am contrazis domnule LP-2011,si pe deasupra ca imi permit sa va citez:"Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.",dar va contraziceti singur:)).Mi se pare ca ati inteles de pe google in acel copy-paste din raspuns extrem de inutil,ca supapele trebuie rectificate,imi permit sa va contrazic se rectifica scaunele de supape.
Daca am inteles bine ce a incercat eternul goale sa va explice,era vorba de ghidajele de supapa.
Nu mi-o lua in nume de rau,dar sustin ce am zis,supapele rectificate no shit,eu in umilele mele cunostinte stiu ca se rectifica scaunele de supape,si cele din urma se rodeaza la rece cu pasta speciala.
A comentat LP_2011 (2,810 puncte) acum 12 ani Hai sa nu o dam in misto-uri...Ma deranjeaza faptul ca eu spun ca supapele sunt cauza si se trezesc 4 mecanici sa imi dea minus...ca vezi Doamne vorbesc prostii...Ai dreptate in legatura cu scaunele supapelor insa am omis sa spun asta in primul comentariu,probabil din graba.In citatul dat de mine scrie clar de semeringurile supapelor si ghidaje ,nu de supape.
P.S. Am modificat in primul comentariu ca sa fie  exact.
A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani @ stefan.angelo. se rectifica scaunele supapelor cu freza si obligatoriu rectificate supapele la unghiul necesar ,dupa care se slefuiesc impreuna.Inainte de rectificari se verifica jocul supapei in ghidaj,altfel toata lucrarea este inutila in caz de uzura prea mare.
A comentat LP_2011 (2,810 puncte) acum 12 ani Multumesc turbojack ....
A comentat opelmeriva (280 puncte) acum 12 ani Am inca o intrebare:De cand am schimbat uleiul  nivelul uleiului a fost  mai mare,din cauza ca a fost bagat mai mult ulei cu c.ca3\4 litri.Oare poate cauza si asta fumul?
A comentat LP_2011 (2,810 puncte) acum 12 ani Mai sunt unii care spun ca e bine sa bagi mai mult ,altii ca nu e bine...Cert este ca nu vad de ce sa bagi mai mult ulei decat este specificat de producator...Nu ma pot pronunta...poate ne lamureste turbojack :D
A comentat opelmeriva (280 puncte) acum 12 ani Azi am scos plusul de ulei ca sa fie la nivel.Am desfacut busonul de umplere ulei,si am vazut ca este  un strat de spuma alba pe buson.E normal?Am observat ca si la rece porneste greu.Oare am probleme si cu injectoarele/?
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani @LP_2011:Ce destept esti tu...ce daca imi dau cu parerea din auzite?Am auzit la mecanici,nu la vreun prost...si nu am luat NICIODATA ceva de pe Google pentru a posta pe 4Tuning Help...
Nu stiu dc m-ai luat pe mine...pt ca nu ti-am zis absolut nimic.Te oftici ca am eu +3 voturi si tu -3 voturi?
A comentat LP_2011 (2,810 puncte) acum 12 ani Pai tu spui niste aberatii aici...Daca ar scapa ulei pe la turbina ar mai simti si alte simptome....Chiar Si un joc de 0.5 mm il simti imediat ce apare...Ia-ti tu carnetul,pune mana pe volan vreo 50.000 km ,schimba cateva masini si deabea atunci vino si da sfaturi.Pana atunci mai bine te ignor....

@opelmeriva nu stiu ce sa spun despre spuma alba,nu sunt suficient de informat ca sa iti dau un raspuns clar dupa care sa te poti baza,insa se pare ca ar fi normala..
A comentat opelmeriva (280 puncte) acum 12 ani Multumiri Tuturor pentru ajutor si astept comentariile voastre in continuare .Noapte buna LP_2011
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Nu stiu de ce zici tu ca am zis aberatii...poate omu' nu stie daca este vreo problema la turbo...... permis am...si nu mai pot eu ca ma ignori tu...

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 12 ani Daca ai spuma alba in ulei nu e bine...asta inseamna ca lichid de racire a intrat in ulei intr-un fel sau altul...si daca ai pus atata ulei in motor era doar o problema de timp pana cand un simering avea sa cedeze. Daca da fum tind sa cred ca sunt fie simeringurile de la supape( ghiduri) fi simeringurile de la turbo avand in vedere ca ai pus mult ulei.

Comentarii:

A comentat opelmeriva (280 puncte) acum 12 ani Multumesc Laurentiu Rosu     sper sa nu trebuiasca sa demontes tot motorul din cauza asta.Ce parere ai oare de ce porneste mai greu,oare din cauza injectoarelor?
A comentat Laurentiu Rosu (2,080 puncte) acum 12 ani putin probabil sa fi de la injectoare...verifica bijiile si vezi daca lucreaza. cel mai simplu daca stii care sunt se verifica in felul urmator
Iei un fir de la plusul bateriei, scoti mufa din capatul bujiei si atingi cu firul locul unde intra mufa. daca face scantei e bine, inseamna ca lucreaza, dar tine cont...asta e doar o verificare batraneasca, poate bujia lucreaza dar nu in parametri. fa si chestia asta ca e simpla si vezi ulterior ce se mai intampla;) Succes
A comentat opelmeriva (280 puncte) acum 12 ani Am fost la un meserias si el este de parere ca din cauza antigelului intrat in ulei scoate si fumul si ies si aburi la desfacerea busonului de uleisi din cauza aceasta porneste din ce in ce mai rau......asa ca mai mult ca sigur cauza este garnitura de chiuleasa
A comentat petry03 (280 puncte) acum 12 ani spuma alba  de sub capacu de ulei este de condens, si nus nici o problema pt masina

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns caranda (140 puncte) acum 10 ani daca ai spuma alba pe capac cred ca intra apa in ulei posibil sa fie garnitura de chiulasa arsa sau alte probleme dar oricum sigur ai apa in ulei