4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Scârțâit puternic de la mot...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Scârțâit puternic de la motor și miros de încins?

Salut. De câteva zile bune, la pornire și în mers, se aude acel fluierat pe care îl tot auzim la mașini pe stradă. Doar că la mine aproape că urlă, mai ales când urc în ture. Sunt dimineți când, la pornirea motorului, se aude un chițăit sau nu se aude nimic, dar când plec de pe loc începe să urle. În mers își revine, până când frânez și turația ajunge la relanti, după care începe iar.

Într-un final se oprește. Chestia e că aseară, pe loc, în timp ce o turam să aud scârțâitul ăsta, a început să miroasă a încins, ca și cum se freca un cauciuc. Ceea ce m-a dus cu gândul la o curea slăbită probabil. Sau să fie vreo rolă gripată?

Am de gând urgent să o duc în service. Am schimbat distribuția (curea plus role) și cele două curele auxiliare plus o altă rolă întinzătoare în primăvara anului 2013. Pompa de apă, care este pe curea auxiliară deci nu afectează distribuția, n-am schimbat-o pentru că am sub 65.000km (dar vechime de 7 ani acum, dacă vă întrebați de ce am schimbat distribuția). Cineva m-a speriat că n-ar trebui s-o mai pornesc. Azi, de exemplu, în afară de un chițăit foarte ușor la relanti, nu a făcut deloc. Ați pățit așa ceva? Mersi!
A intrebat sergiu_gh (160 puncte) acum 10 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Scartaitul il fac de obicei rolele,fie ele ne-unse,stranse excesiv si fara saibele necesare sau gripate.
Mirosul de incins sau ars(cureaua are un miros specific)poate fi din cauza unei role blocate(cureaua se freaca de rola),sau poate fi o rola intinzatoare,nu exclude nici fuliile de la diverse accesorii(compresor de ac,alternator,pompa servo).
Specifica masina si motor,in acest mod iti putem da mai multe detalii despre ce si cum(unele modele de masini au probleme cu rolelele sau cureaua din cauza unor defecte de fabricatie)etc.

Comentarii:

A comentat sergiu_gh (160 puncte) acum 10 ani Mersi! Mașina este un Hyundai Accent din 2007 benzinar, 1.4l. O am de nouă. Pe forumul HyundaiClub n-am citit despre vreo problemă de genu'. Posibil să fiu caz izolat în comunitate, cine știe? :)
Motorul are trei curele. Una e distribuția, alta se ocupă de A/C, iar cealaltă se ocupă de alternator și pompa de apă. Cred că așa au rolurile. Servodirecția e electrică.
Acum, după cum menționasem, am schimbat curea distribuție+rolă întinzătoare+rolă ghidaj, curelele auxiliare plus o altă rolă întinzătoare. Pompa de apă n-am schimbat-o. Am considerat că n-am o grămadă de kilometri și în plus nu e pe distribuție.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Cata vreme nu pierzi apa si nu ai probleme de temperatura o poti lasa asa.Pompa nu face galagie.
Demonteaza cat se poate la curea,pune pe cineva sa accelereze.VErifica daca rola intinzatoare danseaza mult,daca depaseste cati mm vizibili nu e bine.Verifica fiecare rola/fulie sa nu ramana blocata,precum si cureaua daca se invarte pe role sau fuge stanga/dreapta.
In prima faza,cumpara un spray pentru role(eu folosesc vaselina spray pentru probe),in timp ce face galagie iei fiecare rola si cand ajungi la cea cu probleme zgomotul fie se schimba,fie dispare.Se verifica acea rola,eventual se greseaza bine si scapi de problema(conditia e ca fiecare din ele sa nu fie blocate sau cureaua sa faca stanga dreapta).
PS:Se poate intampla la ansamble de role noi(seat 1,9tdi) toate rolele schimbate si cureaua,zgomot de 3 ori mai mult ca inainte.C:Rola de la intinzator stransa exagerat si nu era gresata deloc.
A comentat sergiu_gh (160 puncte) acum 10 ani Mersi mult de ajutor! M-am uitat acum un sfert de oră la motor. Rolele se învârt, curelele au un foarte ușor tremur, mai degrabă vibrație (poate proveni și de la motor probabil). Nu există oscilații îngrijorătoare după cum vede ochiul meu. Voi inspecta problema când o să mai apară. Am chiar și un spray care are și rol de ungere pe lângă curățare. Azi, culmea, a mers impecabil.
O zi bună! ;)
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Tremuratul de la motor are 2 cauze(la un mers normal fara rateuri si alte istorii) ori suportii de motor(slabiti,rupti,nestransi) ori una din fulii(alternator cu al sau rulment e cel mai des intalnit).Daca nu scutura tare de tot nu e o problema majora.
A comentat sergiu_gh (160 puncte) acum 10 ani Azi am fost în service. Curele slăbite. Acum mă gândesc la faptul că atunci când le-au schimbat, probabil că nu le-au strâns îndeajuns de bine față de reprezentanță unde, cred eu, sunt obișnuiți cu modelele mărcii. Ori asta, ori într-adevăr curelele tind să capete un soi de dilatare, pe care reprezentanța o cunoaște și ăia or mai umbla pe la ele când te duci la prima revizie după ce iei mașina nouă. Că altfel nu-mi explic de ce astea scârțâiau, iar alea anterioare, nu. Sper să fie bine.
Mersi încă odată Ștefan pentru ajutor! ;)
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Ce fel de intinzator are masina?Presupun ca e automat,nu cu reglaj din surub.Daca e automat,e adevarat ca pot fi curele slabite(de fapt nu cureaua slabeste,ea devine mai lunga si intinzatorul nu mai face fata,fie are arcul slabit).In oricare din cauze,se schimba set complet si ai scapat.