Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Probleme frana la rotile din spate!

Salutare tuturor. Am si eu un fiat stilo 1.8 16v si urmatoarea problema:

Ieri mam dus si miam luat prezoane mai lungi ca sami montez si eu distantierele. zis si facut am tras frana de mana am slabit prezoanele de la roata stanga spate si ridic masina pe cric. constat ca desi frana de mana era trasa destul de tare roata stanga spate se invarvea fara stres. se auzea o usoara haraiala parca atingeau unpic placutele pe disc dar atat. la o miscare de mana facea minim 1 tura. ok zic, poate nam tras eu frana calumea. pun distantieru si roata la loc si ma mut la roata dreapta spate. ce sa vezi nici cea mai mica sansa sa o rotesc. acuma intrebarile mele sunt:

1. E normal asa? (eu nu cred)

2. De la ce ar putea fi? (placutele au fost schimbate pe ambele parti in acelasi timp deci cred ca diferente de uzura stanga dreapta nu pot fi)

3. Ce trebuie sa fac ca sa remediez problema si sa franeze ambele roti?

4. Exista posibilitatea sa se fi blocat pistonasu si sa nu franeze acea roata deloc?

5. Ce alte probleme ar putea fi si nu le-am enumerat eu?

6. Cum se face aerisirea franelor?

7. Cum se strange frana de mana sa tina mai bine de la 3, 4 clickuri?

8. Este un singur cablu pentru ambele roti sau cate unul pentru fiecare roata?

Astept parerile voastre.
A intrebat Soundstream (26,750 puncte) acum 3 ani in categoria Probleme tehnice

editat de Soundstream acum 3 ani

2 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns Daniel-WTF (5,500 puncte) acum 3 ani Cu frana de picior calcata ai incercat? Verifica cablul de la frana de mana poate mai trebuie intins.
Cati dinti se aud cand tragi frana de mana?
Un singur cablu e pentru ambele roti!

Cel mai bun raspuns:

+4 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (294,170 puncte) acum 3 ani Reglajul il faci de sub maneta.La primul dinte roata trebuie sa se blocheze foarte usor,la al doile aceva mai tare ,iar la al treilea nu poti sa mai invarti roata cu mana ( suspendata pe cric ,evident)  .
Se demonteaza roata si se trage parghia franei de mana ,apoi se invarte butucul rotii.Daca nu se blocheaza , inseamna ca  mecanismul este gripat in etrier.
Daca butucul rotii se blocheaza ,inseamna ca este blocat cablul.
este simplu de verificat.

Comentarii:

A comentat Soundstream (26,750 puncte) acum 3 ani Multumesc mult:) inca ceva. cum scot parghia aceea? cum arata? mecanismul gripat inseamna ca pistonu ramane in etrier si nu aplica presiune pe placute?
A comentat turbojack EXPERT (294,170 puncte) acum 3 ani Asta e mai complicat .Posibil ca anterior cineva sa fi inlocuit placutele folosind muschi si nu stiinta.Posibil ca mecanismul sa fie distrus.
Pistonasul etrierului se retrage prin miscare de rototranslatie folosind o presa speciala.