Login|Register

Dacia SGM

Dacia SGM

O Dacie care se bucura de foarte multa notorietate in randul curselor auto de la noi. O Dacie care a facut istorie si senzatie de multe ori. O Dacie care nu mai are nevoie de nicio introducere, desi noi o facem. Pur si simplu, SGM.

O berlina care face de rusine orice BMW care se mandreste ca are in jur de 150 cp. Nu o spunem noi, o spun cursele! O Dacie cum "aveau batranii care alergau pe coasta", spune Robert, proprietarul masinii. Dar cum de a reusit sa faca o Dacie turbo care merge cu 200 km/h?

Dacia SGM

In afara de caroserie, care nu a scapat nici ea de modificari, nu am putea spune ce a ramas din vechea Dacie. Motorul are schimbata chiulasa cu una Crossflow de R5 Alpine. Carburatorul este Solex 32 DIS cu jicloare modificate pentru a avea amestecul de aer si combustibil bun (AFR) la 1,5 bari. Vibrochenul si volanta au fost usurate. Axa cu came este la 282 de grade. Turbosuflanta este KKK, iar intercoolerul de la un VW Golf 2. Pentru racirea uleiului, s-a montat un radiator. Motoarele turbo functioneaza la temperaturi foarte mari, asa ca a fost imbunatatit sistemul de racire si lubrifiere a motorului, iar baia de ulei este cu antival.

Dacia SGM

Aprinderea este electronica, cu senzor la volanta, de la un R5 Turbo. Pentru ca benzina sa faca fata turbinei, s-au montat doua pompe de benzina ce ridica presiunea la 7 bari. Pentru a termina cu minunile de sub capota, Robert a mai montat un blow-off de la Forge si un boost controler in masina, tot Forge. Traseul de admisie este din inox, la fel si cel de evacuare, de 50 mm. Cert este ca, intr-un final, masina dezvolta 130 de cp cu aceste modificari. Dar acum acestia nue rau indeajuns, un sistem Nitro umed a venit in ajutor, crescand puterea la 200 cp cand acesta este declansat. Shot-ul de protoxid este de 75 cp. O Dacie Berlina care are 200 cp ... Cine ar fi crezut ca se poate asa ceva?

Dacia SGM

Dar ca sa ajunga toata puterea pe asfalt, a mai fost nevoie de cateva modificari. Bare stabilizatoare de 24 mm pe fata si doua de 17 mm pe spate, amortizoare fata scurtate si intarite "dupa propria reteta", arcuri scurte si tari, bucsi de relon, ambreiaj 200 mm cu placa de presiune de R5 Turbo, planetare Dacia si cutie de viteze tot de Dacie, cu grup conic 9X34 si raport final de 0,76:1. La o astfel de putere, nici franele nu au fost neglijate - pompa de frana VW - Audi, dublu circuit, servo-asistata, discuri de frana ventilate de VW cu etrieri Dacia Nova. Jantele sunt acum in 4 prezoane, marca ATS, 15X7j cu anvelope Dunlop 195X50Xr15 de la Pneumax.

Dacia SGM

Caroseria si interiorul nu au scapat nici ele de modificari - caroseria a fost intarita, aripile modificate si evazate cu pasaje de fibra de sticla, model Golf 1. Ambele capote, de la motor la portbagaj, au sigurante la blocare, ca masinile de raliu. In interior, primul lucru care nu are cum sa-ti scape este roll bar-ul de strada, din spatele scaunelor fata. Usile spate sunt acum "shaved", cu clantele ascunse. Geamurile fata sunt electrice, iar cele doua din spate au ramas fara macarale, pe motiv de usurare a masinii. Tot in acest scop s-a renuntat la scuturile de la motor, rezervor si bancheta spate.Si daca nu ar fi fost suficient, planurile lui Robert sunt mari pe viitor.

Dacia SGM

Urmeaza montarea unui roll-bar serios, injectie multipunct si unichip. Iar daca se gasesc sponsori cu date de mana, se vrea atingerea pragului de 300 cp pe o Dacie cu tractiune integrala. Un autoturism scos pe usile UAP, urcat la 300 cp si cu tractiune integrala? Robert ne asigura ca nu este o gluma. Si suntem siguri ca o va putea face. E doar o chestie de timp.

DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie
22
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (22 comentarii )
DACIA 1410 Valy Multescu
1 comentarii 12 puncte
22 mai 2010, 18:53
+12
Păcat că Dacia SGM a murit în Februarie 2008 ! Dumnezeu s-o ierte ! Îmi plăcea mult Dacia asta !
BrownBear
378 comentarii 1372 puncte
27 oct 2011, 23:04
+10
LEGEND!!!
09 aug 2010, 17:48
+8
pacat ca cel care a cumparat-o a facut-o in doua :|
13 iul 2011, 23:09
+7
O LEGENDA ..atat spun
18 iul 2010, 13:22
+6
nu te vom uita niciodata sgm!!!
02 dec 2010, 05:38
+6
avdevarata treaba adevarat tuning ,iar cel mai interesant e k nu e luat tot si mutat de pe asta masina sunt piese si de motor cand si de la trenu de rulare de la vr`o 3-4 marci de masini facute astfel incat sa se "pupe" una cu alta ... o chestie de admirat , pacat k a ajuns pe mana cui nu trebuie sa ii multumeasca lui Dumnezeu baiatu ala k a scapat cu viatza ,a avut zile si cineva sus il iubeste , asa masina nu o conduce oricine ... :)
07 iun 2010, 15:55
+5
Nota 10*.Felicitari lui Robert ca a recusit sa faca ceva absolut unic(ceea ce altii nu au reusit)dintr-o autohtona!!!
and-end
17 comentarii 12 puncte
07 aug 2011, 00:11
+5
...unii spun ca nu se merita,dar tare mandru sunt ca mai vad altii ca mine care cred in ceea ce vor si NE place,e usor sa iei un urs si sa-i dai blanaaaaa :))))
26 oct 2011, 11:14
+5
da a fost prea jmekera daciutza dar a tinut si ea la vremea ei cat ceausescu dar se duc :))
405 comentarii 385 puncte
09 aug 2010, 18:51
+4
sgm ai fost si vrei ramane mereu in sufletul curselor esti cea mai tare
01 iun 2011, 23:25
+4
aceasta dacie a facut istorie,pacat de ea
25 iun 2011, 15:48
+4
Ca aceasta dacie nu o sa mai fie doar daca vrea baiatul acela sa renunte la loganul vr6 si sa faca inca o spectaculoasa dacie SGN
AG-97-GDF
292 comentarii 886 puncte
03 iul 2011, 19:41
+4
asa ma gandeam si eu, inca o dacie si eventual update la 300 cp , cel mai frumos vis romanesc :D
3 comentarii 7 puncte
08 mar 2012, 20:14
+4
cea mai buna si puternica dacie din seria ei ....pacat ca nu mai exista acum
09 sep 2010, 18:42
+3
vei fii mereu alaturi de noi
405 comentarii 385 puncte
03 apr 2011, 21:16
+3
of saraca dacie ea ma inspirat pe mine
Sevastian_Vr6
470 comentarii 297 puncte
23 aug 2012, 20:32
+2
Respect...
Mariuspeed
494 comentarii 1936 puncte
04 mar 2013, 16:18
0
a facut istorie sgm va ramine in inimile noastre nu t vom uita
14 iun 2013, 12:58
0
SGM RIP.
23 aug 2010, 16:52
-1
da kir nu sa mai putut recupera nimic din motor cutie nos si ce mai avea el pus is pus pe alta caroserie
??
23 aug 2010, 16:53
-2
kiar*
Comentează şi tu: