Definitia tuningului: Renault Fuego 100% custom by Vicentiu

De aceasta data avem de-a face cu un Renault Fuego (la origini) care a fost modificat de Vicentiu, din Constanta. Corect, am mai vazut masini lucrate si modificate, insa atunci cand schimbi caroseria originala si te apuci de modificari in functie de planul din mintea ta, este ceva mai rar. Si Vicentiu asta a facut: o masina custom care sa aduca cat de mult posibil cu pasiunea lui pentru masinile americane. Insa ceea ce a realizat el este o dovada clara de pasiune extrema pentru masini si pentru tuning. Din poze se poate observa calitatea lucrarilor, migala si devotamentul pentru fiecare etapa: exterior, interior, motor, elemente mecanice, etc. Insa cel mai bine puteti simti spiritul unui adevarat entuziast auto, direct din vorbele sale.
Intotdeauna am fost fascinat de masinile americane si formele lor (in special Dodge Challenger, Chevrolet Camaro si Chevrolet Corvette). Asa ca am ajuns sa imi doresc una. Cum finantele insa nu imi permiteau, m-am gandit sa-mi modific singur o masina care sa semene cat de cat cu un model american, asa ca am inceput sa caut o masina nu foarte scumpa, care sa accepte mai usor modificarile. Dar mai ales, pentru care sa nu faca nevasta crize ca am nenorocit si bunatate de masina, dar si bugetul familiei...
Totul a inceput intr-o duminica, in targul din Constanta. Aici am gasit un Fuego simplu, cu cutie automata, in starea pe care o vedeti - adica destul de proasta. Dar a fost ieftin. De aici a inceput munca mea din fiecare simbata si duminica.
Mai intai am vopsit-o la viteza in rosu, pentru inmatriculare (nu stiam daca se accepta la RAR modificarile pe care urma sa le fac, in caz ca o inmatriculam ulterior). A urmat apoi dezmembrarea integrala si am trecut la reconditionarea pieselor. Am sablat la un prieten care sableaza geamuri (foarte fin) blocul motor, tamburii de frana pe spate, etrierele fate, fuzete, bascule, etc. pe care le-am vopsit ulterior. Am cumparat toate piesele care se inlocuiesc la punti si am trecut la montajul lor: discuri de frana, pivoti, placute si saboti, furtune, rulmenti, etc. Si in plus am costruit un sistem de inaltare / coborare a puntii fata. Apoi am trecut la inlocuirea intregului sistem de evacuare, inclusiv toba mica, confectionat din teava de inox cu diametrul de 50mm. Toba finala am cumparat-o pentru sunet, recunosc... Am inlocuit galeria de evacuare a motorului cu una de la un motor turbo, in ideea ulterioara de a-i monta o turbina si sa am deja adaptarile facute. Tot in faza asta am adaptat un set de carburatoare de la Alfa Romeo pentru fiecare piston in parte, pentru faza in care urma sa trec la cresterea puterii motorului.
Si asa s-a nascut noul motor, la care am inlocuit tot ce prezenta uzura (piese luate din 4 motoare vechi dar care la masuratori au corespuns cotelor standard), cu exceptia setului motor cu garnituri, pompa de benzina, delcou, bujii, fise, pompa de apa si cuzineti, pe care le-am luat noi.
Totodata am schimbat si cutia de viteze automata cu una manuala in 5 trepte de la un Renault 25 TXI, model NG3-088, care s-a potrivit perfect, fara alte modificari pe motor si caroserie, inclusiv la timonerie. Am ramas surprins cum s-au gandit francezii sa pastreze anumite standarde de cote si la masinile fabricate in 1991... Am uitat sa spun ca Fuego este din 1986. Analizand rapoartele de transmisie ale acestei cutii (din manualul de R25) am considerat ca ma va ajuta mai mult la demarajele scurte, dar si la drum lung in treptele 4-5.
Cum am terminat cu mecanica in mare parte, am trecut la modificarea caroseriei. Aici am modificat in special spatele masinii, inlocuind haionul cu portiunea din spate de la un Cielo. Am considerat ca se aproprie destul de mult de ce vroiam, ca si forma (Corvette).
Dupa ce am sudat tabla, am cautat niste stopuri rotunde, pe care le-am gasit la o duba KIA 2055, daca mai tin bine minte. La capitolul bare, am apelat la ajutorul unui prieten care lucreaza in fibra de sticla, si dupa cateva variante de modificari pe structura unui spoiler spate de Cielo si o bara frontala de Dacie, am ajuns la variantele care se vad. Vopsitoria am facut-o la cineva specializat, si care s-a ocupat de finisaje inainte de vopsire. A iesit, zic eu, acceptabil... Se putea si mai bine, dar am facut greseala de a apela la cineva care imi era dator cu bani, si asa m-am trezit cu masina fara sa mai pot sa-i fac observatii. Din greseli invata omul, insa costa!
Farurile le-am luat de la un Mitsubishi Pajero, varianta sport, si dupa cateva incercari, a iesit forma actuala. Tapiteria am facut-o de data aceasta la cineva pe care nu-l cunosteam, dar am auzit ca lucreaza bine si am putut sa cer calitate pentru banii platiti.
Baza a fost un set de scaune FK Automotive, iar materialul este pielea ecologica (din cauza de pret ceva mai redus). Tapiteria din interior (plafon si restul) am executat-o singur cu multa munca migala si nervi uneori,dar sper ca a iesit bine in final.
A inceput apoi faza de concepere a bordului pe care il vroiam unicat. Asa ca am tot schitat mai multe variante, folosind parti din bordul vechi (vitezometrul si indicatorul de benzina), cit si indicatoare de temperatura apa, temperatura ulei, presiune ulei, vacuum, tensiune baterie si turometru de la Auto Gauge, comutatoare de la Foliatec, dar si unele de conceptie si constructie proprie, pentru temperatura ambientului si comanda electrica a robinetului de calorifer.
Munca cea mai migaloasa a fost la legarea tuturor circuitelor electrice si probarea lor, astfel incit sa functioneze fara probleme. Daca nu aveam posibilitatea de a avea acces la strung si freza, nu cred ca reuseam asa usor constructia intregului bord.
Acum haideti sa va spun si cateva date despre accesoriile din masina: boxe fata JBL GTO 506 de 130 mm, 2cai, 55w RMS, 70hz-21khz, prevazute si cu tweeter si filtre proprii. Boxele de pe spate sunt JBL CS3196, 224mm, 3cai, 70w RMS, 50hz-20khz. Subwoofer Blaupunkt montat in cutie adaptata spatiului din spate, construita de mine, de 500w, amplificat de statia Blaupunkt GTA200 de 350w, 40-160hz.
Unitatea audio este un CD Tuner PIONEER DEH-P6700MP, cu o putere de 4x50w, prevazut si cu comenzi pe volan tot Pioneer, model CD-SR100.
In plus, tot pe partea de electrica, am montat alarma VIPER, senzori de parcare spate, geamuri si oglinzi electrice (oglinzile provin de la un BMW), trapa retractabila pe exteriorul caroseriei si inchidere centralizata. Adica diverse elemente pe care nu le avea masina in varianta stoc...
Pana in prezent, cam astea sunt modificarile suferite de acest Renault Fuego. Insa evident, nu ma voi opri aici. Urmeaza ceva schimbari si sub capota, unde, normal, motorul va fi supraalimentat. Iar probabil, masina va fi completa si finalizata 100% anul acesta, cand voi reveni cu un update.
Noua ne place masina lui Vicentiu. Ne place insa mai mult pasiunea lui, munca depusa si calitatea lucrarilor efectuate. Fiecare fir electric schimbat, un bord curat cum nu am mai vazut, fiecare piesa luata la mana, curatata, reconditionata si vopsita, surub cu surub, piulita cu piulita... Nu e vorba de montarea unui bodykit, de pus niste jante si o pereche de pleoape. Aici este probabil esenta tuningului: pasiunea combinata cu devotament pentru a obtine o masina unica, asa cum ii place proprietarului. Bravo!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Scaune auto vw eos eos - - (2006 2010) 1200 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
A8-957 suport pompa servodirectie a4 a6 a8 passat superb 2,8... 100 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
Usa spate dreapta mercedes cla cla - - (2013 2018) 1780 Lei
Suport etrier chevrolet aveo 1.2 benzina 53kw / 71cp cod motor... 119 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 6400 €
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Pompa servodirectie electrica renault clio symbol ,renault kangoo 150 €
Mercedes 180 benzina 2010 3299 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Volan citroen c4 grand picasso (2006->) [ua_] 1.6 motorina... 150 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Radiator intercooler admisie audi a4 b8 / a5 8t / q5 8r / a6... 400 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
Covorase originale cauciuc audi sq5 (2017 - 2024) 750 Lei
Usa stanga spate fiat doblo [facelift] [2005 - 2009] 1.9 jtd 400 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei


