Definitia tuningului: Renault Fuego 100% custom by Vicentiu

De aceasta data avem de-a face cu un Renault Fuego (la origini) care a fost modificat de Vicentiu, din Constanta. Corect, am mai vazut masini lucrate si modificate, insa atunci cand schimbi caroseria originala si te apuci de modificari in functie de planul din mintea ta, este ceva mai rar. Si Vicentiu asta a facut: o masina custom care sa aduca cat de mult posibil cu pasiunea lui pentru masinile americane. Insa ceea ce a realizat el este o dovada clara de pasiune extrema pentru masini si pentru tuning. Din poze se poate observa calitatea lucrarilor, migala si devotamentul pentru fiecare etapa: exterior, interior, motor, elemente mecanice, etc. Insa cel mai bine puteti simti spiritul unui adevarat entuziast auto, direct din vorbele sale.
Intotdeauna am fost fascinat de masinile americane si formele lor (in special Dodge Challenger, Chevrolet Camaro si Chevrolet Corvette). Asa ca am ajuns sa imi doresc una. Cum finantele insa nu imi permiteau, m-am gandit sa-mi modific singur o masina care sa semene cat de cat cu un model american, asa ca am inceput sa caut o masina nu foarte scumpa, care sa accepte mai usor modificarile. Dar mai ales, pentru care sa nu faca nevasta crize ca am nenorocit si bunatate de masina, dar si bugetul familiei...
Totul a inceput intr-o duminica, in targul din Constanta. Aici am gasit un Fuego simplu, cu cutie automata, in starea pe care o vedeti - adica destul de proasta. Dar a fost ieftin. De aici a inceput munca mea din fiecare simbata si duminica.
Mai intai am vopsit-o la viteza in rosu, pentru inmatriculare (nu stiam daca se accepta la RAR modificarile pe care urma sa le fac, in caz ca o inmatriculam ulterior). A urmat apoi dezmembrarea integrala si am trecut la reconditionarea pieselor. Am sablat la un prieten care sableaza geamuri (foarte fin) blocul motor, tamburii de frana pe spate, etrierele fate, fuzete, bascule, etc. pe care le-am vopsit ulterior. Am cumparat toate piesele care se inlocuiesc la punti si am trecut la montajul lor: discuri de frana, pivoti, placute si saboti, furtune, rulmenti, etc. Si in plus am costruit un sistem de inaltare / coborare a puntii fata. Apoi am trecut la inlocuirea intregului sistem de evacuare, inclusiv toba mica, confectionat din teava de inox cu diametrul de 50mm. Toba finala am cumparat-o pentru sunet, recunosc... Am inlocuit galeria de evacuare a motorului cu una de la un motor turbo, in ideea ulterioara de a-i monta o turbina si sa am deja adaptarile facute. Tot in faza asta am adaptat un set de carburatoare de la Alfa Romeo pentru fiecare piston in parte, pentru faza in care urma sa trec la cresterea puterii motorului.
Si asa s-a nascut noul motor, la care am inlocuit tot ce prezenta uzura (piese luate din 4 motoare vechi dar care la masuratori au corespuns cotelor standard), cu exceptia setului motor cu garnituri, pompa de benzina, delcou, bujii, fise, pompa de apa si cuzineti, pe care le-am luat noi.
Totodata am schimbat si cutia de viteze automata cu una manuala in 5 trepte de la un Renault 25 TXI, model NG3-088, care s-a potrivit perfect, fara alte modificari pe motor si caroserie, inclusiv la timonerie. Am ramas surprins cum s-au gandit francezii sa pastreze anumite standarde de cote si la masinile fabricate in 1991... Am uitat sa spun ca Fuego este din 1986. Analizand rapoartele de transmisie ale acestei cutii (din manualul de R25) am considerat ca ma va ajuta mai mult la demarajele scurte, dar si la drum lung in treptele 4-5.
Cum am terminat cu mecanica in mare parte, am trecut la modificarea caroseriei. Aici am modificat in special spatele masinii, inlocuind haionul cu portiunea din spate de la un Cielo. Am considerat ca se aproprie destul de mult de ce vroiam, ca si forma (Corvette).
Dupa ce am sudat tabla, am cautat niste stopuri rotunde, pe care le-am gasit la o duba KIA 2055, daca mai tin bine minte. La capitolul bare, am apelat la ajutorul unui prieten care lucreaza in fibra de sticla, si dupa cateva variante de modificari pe structura unui spoiler spate de Cielo si o bara frontala de Dacie, am ajuns la variantele care se vad. Vopsitoria am facut-o la cineva specializat, si care s-a ocupat de finisaje inainte de vopsire. A iesit, zic eu, acceptabil... Se putea si mai bine, dar am facut greseala de a apela la cineva care imi era dator cu bani, si asa m-am trezit cu masina fara sa mai pot sa-i fac observatii. Din greseli invata omul, insa costa!
Farurile le-am luat de la un Mitsubishi Pajero, varianta sport, si dupa cateva incercari, a iesit forma actuala. Tapiteria am facut-o de data aceasta la cineva pe care nu-l cunosteam, dar am auzit ca lucreaza bine si am putut sa cer calitate pentru banii platiti.
Baza a fost un set de scaune FK Automotive, iar materialul este pielea ecologica (din cauza de pret ceva mai redus). Tapiteria din interior (plafon si restul) am executat-o singur cu multa munca migala si nervi uneori,dar sper ca a iesit bine in final.
A inceput apoi faza de concepere a bordului pe care il vroiam unicat. Asa ca am tot schitat mai multe variante, folosind parti din bordul vechi (vitezometrul si indicatorul de benzina), cit si indicatoare de temperatura apa, temperatura ulei, presiune ulei, vacuum, tensiune baterie si turometru de la Auto Gauge, comutatoare de la Foliatec, dar si unele de conceptie si constructie proprie, pentru temperatura ambientului si comanda electrica a robinetului de calorifer.
Munca cea mai migaloasa a fost la legarea tuturor circuitelor electrice si probarea lor, astfel incit sa functioneze fara probleme. Daca nu aveam posibilitatea de a avea acces la strung si freza, nu cred ca reuseam asa usor constructia intregului bord.
Acum haideti sa va spun si cateva date despre accesoriile din masina: boxe fata JBL GTO 506 de 130 mm, 2cai, 55w RMS, 70hz-21khz, prevazute si cu tweeter si filtre proprii. Boxele de pe spate sunt JBL CS3196, 224mm, 3cai, 70w RMS, 50hz-20khz. Subwoofer Blaupunkt montat in cutie adaptata spatiului din spate, construita de mine, de 500w, amplificat de statia Blaupunkt GTA200 de 350w, 40-160hz.
Unitatea audio este un CD Tuner PIONEER DEH-P6700MP, cu o putere de 4x50w, prevazut si cu comenzi pe volan tot Pioneer, model CD-SR100.
In plus, tot pe partea de electrica, am montat alarma VIPER, senzori de parcare spate, geamuri si oglinzi electrice (oglinzile provin de la un BMW), trapa retractabila pe exteriorul caroseriei si inchidere centralizata. Adica diverse elemente pe care nu le avea masina in varianta stoc...
Pana in prezent, cam astea sunt modificarile suferite de acest Renault Fuego. Insa evident, nu ma voi opri aici. Urmeaza ceva schimbari si sub capota, unde, normal, motorul va fi supraalimentat. Iar probabil, masina va fi completa si finalizata 100% anul acesta, cand voi reveni cu un update.
Noua ne place masina lui Vicentiu. Ne place insa mai mult pasiunea lui, munca depusa si calitatea lucrarilor efectuate. Fiecare fir electric schimbat, un bord curat cum nu am mai vazut, fiecare piesa luata la mana, curatata, reconditionata si vopsita, surub cu surub, piulita cu piulita... Nu e vorba de montarea unui bodykit, de pus niste jante si o pereche de pleoape. Aici este probabil esenta tuningului: pasiunea combinata cu devotament pentru a obtine o masina unica, asa cum ii place proprietarului. Bravo!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
Incuietoare capote bmw e39 50 Lei
Autoutilitara cu platforma basculabila, finantare leasing/rate 14650 €
-
Opel astra aspirat benzina 2018 11400 €
Mini cooper s countryman all4 2014 8990 €
Cablu frana de mana ford focus 2004-2010 trw gch390 175 Lei
-
Peugeot 207 benzina 2011 2640 €
Galerie evacuare audi a4 1.9tdi; 028129969a 150 Lei
Pompa abs 6861376 bmw 1 e81,e87 2004 300 Lei
-
Citroen c3 picasso 1.6e-hdi in rate, avans 0 2014 5650 €
9821588580 9821589080 t81666b valeo compresor aer condiționat... 2500 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
A6420701287 0445116028 0445116027 bosch injector piezo... 500 Lei
3530555 99463011 4863360 h3b holset turbo case ih /iveco... 250 €
Tavita scrumiera bmw seria 5 f11 [2009 - 2013] touring wagon... 39 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
0445010614 9x2q9b395ca bosch pompa inalta presiune citroen... 1500 Lei
Bara fata vw golf 7 facelift 2017 2018 2019 500 Lei
-
Hyundai tucson gm 2007 3700 €
Prag dreapta ornament exterior 90481354-rh opel tigra [1994 -... 140 Lei
Electromotor volkswagen golf 6 (2008-2013) 2.0 tdi cffb... 259 Lei
-
Bandou portiera sofer opel zafira a ( 1998-2005 ) 50 Lei
0445110084 8200084534 0986435173 bosch injector renaulet... 250 Lei
Jante hyundai i30, elantra new, elantra hybrid, ioniq, kona,... 2200 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A9260967399 a9020963699 53279500076 9060968799 turbosuflanta... 250 €
Panou despartire renault express - - (2021 2024) 765 Lei
-
Se ofera spre vanzare piese provenite de la un opel zafira 2.0...
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Grila fata skoda octavia / octavia rs mk2 fl o2f-fgins-hnc 139 €
-
5801726411 7.05499.02.0 fpt iveco supapa frână motor case ih... 2500 Lei
Vw passat 2.0 2017 12000 €
Eleron luneta vw golf 5 (2003-2008) 329 Lei
-
Aripa dreapta fata bmw x6 2008-2014 noua 51657052424 (cu... 710 Lei
Conducta combustibil bmw seria 5 f11 [2009 - 2013] touring... 64 Lei
Bandou portiera dreapta spate opel zafira a (1999 -2005 ) 50 Lei


