Matiz - O mica colectie de decibeli

2004. In prima faza masina primeste, asa cum spune si proprietarul, modificari majore la bara fata. Adica plasa. Care trece in nefiinta cu tot cu bara pe motiv de neacordare de prioritate. Din partea altcuiva. Moment de rascruce. Matizul trebuia reparat cumva, ca doar nu o sa mearga asa pe strada.
Modificari la bara fata (una noua) si spate, un eleron de la Luma Tuning, pleoape - sa fie mai sexy, jante pe 14'' si cauciucuri putin mai late, sa-l faca mai nervos. Sau mai stabil. Instalatia audio de fabrica sufera mici modificari. Un player Clarion DZR938, componente fata de la Phase Linear, un condensator de la 1Farad, doua subwoofere Magnat XTC de 15 toli si un amplificator Ultimate de 800 W care sa le impinga.
Un subwoofer si-a gasit loc intr-o incinta custom in portbagaj si celalalt a invatat sa se multumeasca cu bancheta spate, intr-o incinta si el. Se adauga un DVD player si un ecran de 7'' si doua coaxiale Pioneer de 20 cm in spate. Un sistem impresionant pe atunci. Mai departe, se ia Matizu', se baga benzina, un prieten sa-ti tina de urat la drum, se trage o fuga pana la Arad si se vine cu locul 3 de la Power Tuning Show, prima editie. Matizu` Furios. Na ca acum are si porecla. Si fete multe in poze, semnaturi de la diversi pe usi si pe unde au mai avut loc. Un lucru e sigur. A ramas surprins placut. Totusi ... era un Matiz, nu? Temporar. In iarna lui 2004 Matizul se retrage la garaj pentru modificari subtile.
2005. Dupa o pauza destul de lunga Matizul revine in planuri. Sa fie aparitia Vectrei o vina? Gelozie mare ... Se iau decizii radicale. Machetuta trebuie sa revina in forta. Primeste praguri stil DTM si evazari, toate din tabla, dupa o incercare cu fibra de sticla. Capota si linia masinii raman marturie. Iar pauze, iar incercari, diverse variantesi forme si fara sa-si dea seama prea bine, trece anul.
2006. Avem Matizul pe strada. Evazat, praguri frumoase, jante Speedline pe 15 toli, albe reflectorizant, ca se poate. Acum distanta dintre roti e mai mare cu 4,6 cm in fata si cu 8 cm in spate. Bara fata si spate modificate usor sa prinda cu linia generala a masinii, antifonaj integral cu Dynamat Xtreme si o noua evacuare pentru motorul stock. Sau aproape, daca punem si filtrul de aer Pipercross. Dar sa revenim la sunet. In decurs de cateva saptamani trec prin ea diverse incinte cu diverse difuzoare si amplificatoare, toate temporare.
Vorba aia ... Trebuie mentinut nivelul. E drept, lumea intorcea capul dupa ea, dar cum nu trebuia. Se mai cereau modificari. Inca un moment de rascruce.Inapoi la atelier. In septembrie apare termenul limita. Tuning SHow de la Cluj si masina trebuie fara doar si poate sa fie gata. Se merge la SmokeDesign, se face un proiect custom, se pune osul la treaba si se regandeste linia exterioare a masinii, folosind pragurile ca baza existenta si la fel o parte din evazari. Spoilere fata/spate agresive si cu garda mica, in ton cu suspensiile.
Se elimina cateva linii de montaj, se cosmetizeaza stopurile si se schimba culoarea masinii. Era cazul. Evacuare in ton cu pragurile, adica pe laterale, din inox si racorduri flexibile. Diametru mare, ca altfel nu are farmec. Avem si flacari pe care Matizul le da acum cu incalzirea prealabila a esapamentului. Si, totusi, interiorul ramane gol. Sa ne intoarcem la sunet.

Mai departe se cere un montaj care sa incadreze masina in clasa Super Street 3-4 in db Drag. Adica unul de tip wall, sau mai bine spus cu perete, dupa cum se vede. Si care sa permita, totusi, auditie de zi cu zi ... daca va puteti inchipui asa ceva. Adica un cutremur in masina, de aceasta data nu la scala mica. Asa apar in imagine patru subwoofere de 12 toli, 600W ROMS, MNC The Rock. In spate isi gasesc locul 4 monoblocuri MNC Hurricane S3000 pe care producatorul le da la 1 X 3000W la 1 Ohm, digitale, cu toate bunatatile pe ele, inclusiv 250 A consum. Pentru fiecare.
Cu 4 zile inainte de termenul limita masina era foarte departe de final. Se incepe lucrul la sitemul de sunet prin sudarea unui cadru metalic la interiorul masinii pe care urmeaza a fi construita incinta. Sub capota se monteaza un acumulator Stinger SP 800, un traseu de 0 AWG (Orion) pana in spate, unde in locul rezervei se gaasesc acum doi acumulatori Kinetik HC2000. Cu 24 de ore inainte de termenul limita incinta era aproape terminata si se stabileste litrajul final al acesteia. 640 litri mai exact.
Dupa un calcul sumar devine clar ca nu este suficient timp pentru fabricarea unei fatade pentru incinta care sa permita montarea celor patru difuzoare, dar si decupajul unui port care sa acordeze incinta la minim 55 Hz, pentru randament optim in db Drag. Se trece la ranforsarea incintei pe interior cu profile metalice si prezoane cu piulite pe exterior. Cu 12 ore inainte de termen 8 oameni lucreaza pe toate partile Matizului.
Si daca sistemul nu are concurent in clasa lui, macar sa faca show. Asa ca acordajul portului ramane fortat de imprejurari la aproximativ 30 Hz. Sa recapitulam. 4 X 3000W teoretic disponibili (noi zicem ca sunt vreo 2500 per amplif, in varfuri, dar astea sunt detalii), 4 X 12 toli pe wall, 600W RMS bucata, 640 litri, acordaj la 30 Hz. Cu 15 min dupa termenul limita se face prima proba. Fara medii-inalte in fata, ca nu a mai fost timp. La volum mic parbrizul flambeaza puternic si anunta ca inca mai este curent in baterii.
La 30 min dupa termenul limita masina pleaca de sub pistolul de vopsit si de sub ochii unei echipe care avea prea multe zile nedormite in spate. Au uitat cateva amanunte si finisaje, lipsesc repere de pe masina, interiorul nu este finisar, sistemul de sunet nu e probat ... Trebuia schimbata capota si, mai grav, trebuiau puse numerele de inmatriculare pe masina! Vorba aia ... Prea tarziu, Mircea plecase.Dupa o primire de efect in incinta Expo Transilvania si cu tot cu intarzierea peste ora limita de intrare, doua zile mai tarziu, in cadrul unei festivitati de premiere, Matizul primeste un premiul pentru Best Exterior, rasplateste efortul Team CSR si ajuta la castigarea premiului pentru Best Club si vine acasa si cu un loc 1 in db Drag, clasa Super Street 3-4, cu 142,3 db. Ca doar a fost singur. Din lipsa masina de timp si exces de ore nedormite sistemul a mers cu doua difuzoare pe antifaza. Nu-i nimic, data viitoare face mai mult.
Acum are alta capota, scaune sport, ceva finisaje la interior, e mai cizelat la exterior si sistemul de sunet e in crestere calitativa. Dar lumea a apreciat efortul si rezultatul final si pana la urma asta conteaza. Fie vis sau intentie, Matizul a trecut prin destule stadii, forme, culori si sisteme de sunet. E o machetuta cu experienta si, am adauga noi, cu personalitate. De la cap la coada, de la design si exterior la sistemul de sunet, aceasta masian reprezinta un proiect de multe ore de lucru si de multe nopti nedormite.
Un rezultat final care place la nebunie sau displace total. E greu sa ai alta parere. Cert este ca reuseste sa socheze la un nivel la care putine masini pot la ora actuala in Romania. Si daca o sa o vezi expusa pe undeva, roaga pe cineva sa-ti faca o proba de sunet. Acum stie mai multe si garantat are ce sa arate.
Pe forumul 4tuning.ro ramane marturie un topic vechi de mai bine de 2 ani care arata cum a crescut si machetuta. Incet si sigur, ca orice lucru bun. Si topicul ramane deschis. Matizul circula pe strazile sin Cluj si promite sa-si mai schimbe forma si nu numai. E din nou subiect de gelozie. Mircea cocheteaza cu o Alfa Romeo GT. Sau cum se spune de obicei, la final, To be continued ...
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
-
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
-
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei


