Probabil cea mai tunata masina din Romania: Mitsubishi Eclipse

Ce inseamna o masina cu tuning extrem? Am putea spune ca o masina care a fost schimbata radical, in proportie de 80%, asa cum zice si Dan, proprietarul acestui Mitsubishi Eclipse. In plus, masina are modificari serioase pe partea de exterior, interior, sistem audio dar si la capitolul mecanica si motor. De fapt, are atatea modificari, incat ne este foarte greu sa ne hotaram cu ce sa incepem... Dar stiu ca tuturor le este dor de o masina cu modificari la motor, asa ca o sa incepem cu astea.
Masina a avut la baza un motor de 2000 cmc aspirat, ce producea 147 cp. Acum este un 2000 cmc turbo, dar modificat serios. Dan a primit ajutor de la electrician si mecanicul care i-a montat pistoanele in bloc si a strans chiulasa, dar in rest, el a fost cel care a facut masina cu mana lui, de la un cap la altul.
Motorul are acum toate internele schimbate. Mai precis, vibrochen Eagle forjat, pistoane JE Pistons cu o compresie de 8.1, biele Eagle forjate, cuzineti ACL Racing, axe cu came Brian Crover de 280/280, arcuri de supape intarite, cu saibe din titan, supape forjate si marite cu 1 mm. Insa motorul mai are modificate si urmatoarele elemente: pompa de apa si de ulei cu debit marit, distributie racing, admisie Cyclone, injectoare de 650 cc, pompa de benzina Valbro de 255 l/h, ambreiaj Exedy Stage 2, volanta usurata de la Vidanza, intercooler mare, turbina si o multime de alte modificari adevarate.
Aici nu vorbim de modificarile clasice despre care povestesc toti "racerii" de oras, cu filtru sport de 20 de cai, evacuare de alti 10 cai si CIP de 100 de cp... Nu. Aici vorbim de modificari la cel mai inalt nivel, cu piese de calitate performante. De aceea, nici nu e de mirare ca motorul are oficial, masurati pe dyno, 316 cp. Asta inainte sa fie montate aprinderea noua mai performanta si bobinele, cu doar 1 Bar presiune in turbina...
Masina mai are in prezent transmisie manuala, ca cea originala era automata, evacuare de 76 mm, finala de 110 mm diametru, plus suspensie completa KYB Coilover. Reglabila, evident... Iar despre frane, putem spune doar ca sunt mari si performante, de la EBC Brakes.
Pentru electronica masinii, Dan a optat pentru un ECU full stand-alone de la Microtech, model LT10S, plus un modul de aprindere tot de la Microtech, cu bobine individuale pe fiecare piston. Pentru a manageriza o sumedenie de piese ale motorului complet noi, aftermarket, numai o astfel de electronica custom putea fi montata.
Insa planurile de viitor, din viitorul apropiat mai precis, sunt si mai interesante. Munca la masina pentru 2011 a inceput deja, cu o turbina GT35 Ball Bearing, cu racinre pe apa si ungere pe ulei. Adica e clar, puterea incepe deja sa sara de cei 400 de cp... O galerie de evacuare de inox, de la OBX Racing, un suport pentru filtrul de ulei special, cu o presiune mai mare pentru ca uleiul sa urce in motor, ceva modificari la avans, o presiune mai mare in turbina de 28 psi... Plus multe alte modificari si adaptari la electronica. Insa lucrurile sunt destul de clare: pragul celor 400 cp va fi depasit, dar numai un dyno-test va confirma numarul calutilor japonezi de sub capota Eclipse-ului!
Mici probleme se intrevad in ceea ce priveste cutia de viteze si planetarele, care urmeaza sa fie si ele schimbate, pentru ca nu rezista la o asa putere mare. Insa nu este o prioritate, pentru ca masina nu este una de Drag-Racing.
Iata ca am ajuns si pe partea de styling. Este vorba de un kit complet Veilside, adaptat de la Toyota Celica. Spoilerul fata este unul de pe Toyota Supra, din filmul Fast and Furious. Insa kitul a fost montat surprinzator de bine si vine perfect pe linia masinii, de aceea a si fost ales de Dan. Adaugam aici jantele cromate, kitul lambo-doors, eleronul de carbon si multe alte elemente de efect si obtinem o masina cu de toate, parca scoasa din filmul mai sus mentionat!
La interior dam din nou peste o sumedenie de modificari. Mai exact, este schimbat cam tot. Scaune Simoni Racing, volan Simoni Racing, bancheta si bordul imbracate in piele, mocheta noua, ceasurile de bord sunt cu plasma, o gramada de ceasuri noi dar utile la interior, indicatoare de parametrii ai motorului, fete de usi custom, etc. Tot la interior mentionam si de sistemul sonor.
In acest Eclipse muzica vine din 18 difuzoare: 6 twittere pentru sunetele de frecventa inalta, 6 medii, 2 boxe mixte si 4 subwoofere. Mai avem 2 amplificatoare, o unitate centrala cu DVD Kenwood, plus un monitor incorporat in bord.
Asadar, cam asa sta treaba cu una dintre cele mai modificate masini din Romania. Poate chiar cea mai modificata! Si atunci cand vedem o masina cu un tuning complet, la toate capitolele, nu putem avea decat exprimari de admiratie. Si cand mai adaugam si pasiune, iese o masina cu adevarat speciala. Dan este un exemplu de pasionat pentru masini, pentru ca si-a modificat singur masina, iar planurile de viitor sunt din ce in ce mai ambitioase si nu se vor sfarsi niciodata. Felicitari!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
-
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
-
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei


