Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

De adevarata dimensiune a masinii iti dai seama doar cand vrei sa urci inauntri s-ti dai seama ca ai nevoie fie de o scara fie de elasticitate suplimentara si cel putin doua puncte bune de sprijin. Odata ajuns la bord, vezi lumea de sus dintr-un Suzuki Samurai, indiferent ca lumea asta e formata din rampe, bolovani, rauri sau borduri.
Nici macar un canal fara capac nu-l pune in dificultate, iar viteza se mentine, motorul toarce rotund si nimic nu te anunta ca urmeaza sa ramai intins in scaun la unghi de 40 de grade pe spate. Asta a fost doar una din ciudatele senzatii pe care le-am experimentat la sedinta foto cu Samuraiul lui Lucian. Dupa ce reusesti sa cobori si observi pozitia masinii, iti dai seama ca a ajuns acolo atat de usor incat e greu sa-ti imaginezi ce poate face de fapt.
Iti cad ochii pe ansamble, pe articulatii, pe telescoapele pregatite sa mai duca, pe cauciucurile care sunt in largul lor pe bolovani si dintr-o data iti pica fisa. Masina asta e cu adevarat 4X4 tuning! Daca mai punem si faptul ca are 130 de cap si totul este omologat la RAR nu putem decat sa ne imaginam eforturile depuse.
Stiti banalul Samurai, care nu spune mare lucru de serie. Poate stiti si motorul stock de 1,3litri, 4 cilindri in linie si 70 de cap care face minuni cu ajutorul tractiunii integrale. Insa e posibil sa nu stiti ca aceste masini sunt inca scumpe din cauza faptului ca, asa simple cum sunt, rezista mult in timp, sunt foarte modificabile si pot capata diverse forme in functie de dorintele proprietaruui, trecerea de la hard-top la decapotabil durand un minut daca treaba e facuta de doi oameni hotarati.
Prin prisma acestor lucruri, Samuraiul prezentat aici este deosebit, fiind atat de diferit de modelul de serie. Lista de modificari e lunga rau si e meritul lui Lucian, doar e proiectul lui. Ajutat de cativa oameni pasionati, de mult timp, de mult mai multe fonduri si de foarte multa rabdare Suzuki-ul acesta nu are cum sa treaca neobservat. Am consuma foarte multa hartie ca sa aratam pe larg complexitatea lucrarii, dar cel mai simplu este sa lasam proprietarul sa spuna cateva cuvinte si mai apoi sa va dam o lista cu majoritatea pieselor aftermarket de pe aceasta masina pana in punctul in care va vom convinge ca exista fara doar si poate tuning de performanta in domeniul 4 X 4.
4T: De ce Suzuki Samurai?
Lucian: In vara anului 1999 am intalnit un vechi si bun prieten, Gruia Cristian, care locuieste in Austria si care a construit ceva similar, dar la un nivel mai mic si am hotarat sa TREBUIE sa am si eu asa ceva.
4T: E prima ta tentativa de acest gen?Lucian: A 3-a pana in prezent, cea mai completa si as spune si cea mai reusita.
4T: Cat de bine crezi ca se incadreaza masina ta in domeniul tuningului auto?Lucian: Poate e mai bine sa va las pe voi sa decideti. Cei ce cunosc domeniul isi vor da seama cu siguranta, iar cei ce nu, pot sa analizeze lista de modificari, sa o vizualizeze pe masina si sa realizeze volumul de munca depus pentru a aduce masina in acest punct. Pe scurt, este foarte departe de varianta stock, din multe puncte de vedere.
4T: A fost usor sa aduci masina in stadiul acesta? Care au fost piesele pe care le-ai obtinut cel mai greu?Lucian: A fost destul de greu, deoarece piesele, in marea lor majoritate, le procur din USA si exista o serie de probleme referitoare la transport, perceperea corecta a comenzii, transport si asa mai departe. Cu atentie si multa rabdare se poate, dar in majoritatea cazurilor nu ai alte variante sau nu ai variante mai bune, asa ca daca vrei ceva cu adevarat bun trebuie sa te descurci cum poti. Cel mai greu am procurat kitul de supercharger care este ceva extrem de rar. Ca idee, am cautat carburatorul cam 2 ani in toata lumea si l-am gasit intr-un magazin din Finlanda, iar cei de acolo mi-au zis ca il au pe stock de aproximativ 6 ani si nu s-ar fi asteptat sa-l mai cumpere cineva vreodata. Uneori ai nevoie si de noroc.
4T: Ai mai face inca o data acelasi lucru daca ar fi nevoie?Lucian: Nu cred ca as mai avea rabdare. Poate alt proiect, nu stiu.
4T: Care a reactia oamenilor de pe strada? Dar a prietenilor?Lucian: De exceptie. Dupa parerea mea este ceva inca unicat, asa ca reactiile sunt pe masura. Prietenii o iubesc, pur si simplu.
4T: Cat de mult iti place masina ta si cat de mult subiectul 4X4 in general?Lucian: Faptul ca am reusit sa fac ceea ce am facut spune totul. Subiectele nu pot fi separate, asa ca ma declar fan infocat in ambele cazuri.
4T: Daca ar fi sa schimi Suzuki-ul pe alta masina, care ar fi acesta?Lucian: Nu l-as schimba pe alta masina si nu se va vinde niciodata chiar daca nu o sa-l mai folosesc. Are greutate prea mare si la propriu si la figurat. De valoare nu mai zic.
4T: Care sunt piesele cele mai deosebite de pe aceasta masina?Lucian: Este cea mai grea intrebare. Toate sunt deosebite in felul lor, dar exista intr-adevar cateva piese de rezistenta, cum ar fi kitul supercharger, hard topul care este de asemenea destul de rar, kitul de inaltare si lista poate continua. Cred ca mai rar e rezultatul final, dincolo de piesele individuale.
4T: Mai exista ceva asemanator in Romania?Lucian: Asemanator, da. Dar fara rautate, este foarte departe de Samuraiul meu.
4T: Ce nu-ti place la masina si ce vrei sa mai schimbi la ea pe viitor?Lucian: Vreau sa lucrez si mai mult la finisaje fiindca am pretentii mai mare si stiu ca se poate mai mult. Sunt lucruri care inca trebuie puse la punct si cosmetizate. Posibil sa intervina si o schimbare de culoare, alt sistem de sunet ... Cam asta ma doare in momentul asta.
4T: Care e sfatul tau pentru cineva care vrea sa se apuce de un proiect ca acesta?Lucian: Sa aiba fonduri suficiente, timp liber berechet, rabdare cu carul si, nu in ultimul rand, pasiune si daruire la nesfarsit!
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €


