Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning
Daca titlul nu e destul de explicit, materialul foto este cu siguranta. 4 roti care trag toate patru deodata daca trebuie, puse la distanta destul de mare de o caroserie parca prea mica pentru tot ansamblul.
Distribuie pe Facebook

De adevarata dimensiune a masinii iti dai seama doar cand vrei sa urci inauntri s-ti dai seama ca ai nevoie fie de o scara fie de elasticitate suplimentara si cel putin doua puncte bune de sprijin. Odata ajuns la bord, vezi lumea de sus dintr-un Suzuki Samurai, indiferent ca lumea asta e formata din rampe, bolovani, rauri sau borduri. 

Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

Nici macar un canal fara capac nu-l pune in dificultate, iar viteza se mentine, motorul toarce rotund si nimic nu te anunta ca urmeaza sa ramai intins in scaun la unghi de 40 de grade pe spate. Asta a fost doar una din ciudatele senzatii pe care le-am experimentat la sedinta foto cu Samuraiul lui Lucian. Dupa ce reusesti sa cobori si observi pozitia masinii, iti dai seama ca a ajuns acolo atat de usor incat e greu sa-ti imaginezi ce poate face de fapt. 

Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

Iti cad ochii pe ansamble, pe articulatii, pe telescoapele pregatite sa mai duca, pe cauciucurile care sunt in largul lor pe bolovani si dintr-o data iti pica fisa. Masina asta e cu adevarat 4X4 tuning! Daca mai punem si faptul ca are 130 de cap si totul este omologat la RAR nu putem decat sa ne imaginam eforturile depuse.

Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

Stiti banalul Samurai, care nu spune mare lucru de serie. Poate stiti si motorul stock de 1,3litri, 4 cilindri in linie si 70 de cap care face minuni cu ajutorul tractiunii integrale. Insa e posibil sa nu stiti ca aceste masini sunt inca scumpe din cauza faptului ca, asa simple cum sunt, rezista mult in timp, sunt foarte modificabile si pot capata diverse forme in functie de dorintele proprietaruui, trecerea de la hard-top la decapotabil durand un minut daca treaba e facuta de doi oameni hotarati. 

Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

Prin prisma acestor lucruri, Samuraiul prezentat aici este deosebit, fiind atat de diferit de modelul de serie. Lista de modificari e lunga rau si e meritul lui Lucian, doar e proiectul lui. Ajutat de cativa oameni pasionati, de mult timp, de mult mai multe fonduri si de foarte multa rabdare Suzuki-ul acesta nu are cum sa treaca neobservat. Am consuma foarte multa hartie ca sa aratam pe larg complexitatea lucrarii, dar cel mai simplu este sa lasam proprietarul sa spuna cateva cuvinte si mai apoi sa va dam o lista cu majoritatea pieselor aftermarket de pe aceasta masina pana in punctul in care va vom convinge ca exista fara doar si poate tuning de performanta in domeniul 4 X 4.


4T: De ce Suzuki Samurai?

Lucian: In vara anului 1999 am intalnit un vechi si bun prieten, Gruia Cristian, care locuieste in Austria si care a construit ceva similar, dar la un nivel mai mic si am hotarat sa TREBUIE sa am si eu asa ceva.

4T: E prima ta tentativa de acest gen?

Lucian: A 3-a pana in prezent, cea mai completa si as spune si cea mai reusita.

4T: Cat de bine crezi ca se incadreaza masina ta in domeniul tuningului auto?

Lucian: Poate e mai bine sa va las pe voi sa decideti. Cei ce cunosc domeniul isi vor da seama cu siguranta, iar cei ce nu, pot sa analizeze lista de modificari, sa o vizualizeze pe masina si sa realizeze volumul de munca depus pentru a aduce masina in acest punct. Pe scurt, este foarte departe de varianta stock, din multe puncte de vedere.

4T: A fost usor sa aduci masina in stadiul acesta? Care au fost piesele pe care le-ai obtinut cel mai greu?

Lucian: A fost destul de greu, deoarece piesele, in marea lor majoritate, le procur din USA si exista o serie de probleme referitoare la transport, perceperea corecta a comenzii, transport si asa mai departe. Cu atentie si multa rabdare se poate, dar in majoritatea cazurilor nu ai alte variante sau nu ai variante mai bune, asa ca daca vrei ceva cu adevarat bun trebuie sa te descurci cum poti. Cel mai greu am procurat kitul de supercharger care este ceva extrem de rar. Ca idee, am cautat carburatorul cam 2 ani in toata lumea si l-am gasit intr-un magazin din Finlanda, iar cei de acolo mi-au zis ca il au pe stock de aproximativ 6 ani si nu s-ar fi asteptat sa-l mai cumpere cineva vreodata. Uneori ai nevoie si de noroc.

4T: Ai mai face inca o data acelasi lucru daca ar fi nevoie?

Lucian: Nu cred ca as mai avea rabdare. Poate alt proiect, nu stiu.

4T: Care a reactia oamenilor de pe strada? Dar a prietenilor?

Lucian: De exceptie. Dupa parerea mea este ceva inca unicat, asa ca reactiile sunt pe masura. Prietenii o iubesc, pur si simplu.

Suzuki Samurai - 4(X4) Tuning

4T: Cat de mult iti place masina ta si cat de mult subiectul 4X4 in general?

Lucian: Faptul ca am reusit sa fac ceea ce am facut spune totul. Subiectele nu pot fi separate, asa ca ma declar fan infocat in ambele cazuri.

4T: Daca ar fi sa schimi Suzuki-ul pe alta masina, care ar fi acesta?

Lucian: Nu l-as schimba pe alta masina si nu se va vinde niciodata chiar daca nu o sa-l mai folosesc. Are greutate prea mare si la propriu si la figurat. De valoare nu mai zic.

4T: Care sunt piesele cele mai deosebite de pe aceasta masina?

Lucian: Este cea mai grea intrebare. Toate sunt deosebite in felul lor, dar exista intr-adevar cateva piese de rezistenta, cum ar fi kitul supercharger, hard topul care este de asemenea destul de rar, kitul de inaltare si lista poate continua. Cred ca mai rar e rezultatul final, dincolo de piesele individuale.

4T: Mai exista ceva asemanator in Romania?

Lucian: Asemanator, da. Dar fara rautate, este foarte departe de Samuraiul meu.

4T: Ce nu-ti place la masina si ce vrei sa mai schimbi la ea pe viitor?

Lucian: Vreau sa lucrez si mai mult la finisaje fiindca am pretentii mai mare si stiu ca se poate mai mult. Sunt lucruri care inca trebuie puse la punct si cosmetizate. Posibil sa intervina si o schimbare de culoare, alt sistem de sunet ... Cam asta ma doare in momentul asta.

4T: Care e sfatul tau pentru cineva care vrea sa se apuce de un proiect ca acesta?

Lucian: Sa aiba fonduri suficiente, timp liber berechet, rabdare cu carul si, nu in ultimul rand, pasiune si daruire la nesfarsit!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (49) Poze Suzuki Samurai
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2009