Un Mercedes 300SD ca scos din fabrica si cu 450.000 de km la bord se vinde la pret de scuter
- Masina costa 6800 de dolari
- Vopseaua e originala
- Motorul este schimbat cu unul nou, de la fabrica
Mercedes-Benz W116 a fost limuzina cea mai luxoasa pe care o putea cumpara cineva in Germania anilor '70. Masina asta a avut celebra versiune 450SEL 6.9, cea mai rapida limuzina din lume in acel moment. De noua, chiar si varianta diesel 300SD costa mai mult decat o casa, dar acum, un pasionat o poate cumpara la pret de... scuter.
Mercedes-Benz W116 era Clasa S a anilor '70: spatioasa, luxoasa si plina de dotari. Chiar si aceasta versiune 300SD, pe motorina, care acum se vinde in Statele Unite pentru suma de 6800 de dolari, adica in jur de 5000 de Euro, a venit din fabrica in 1979, cand a fost fabricata, plina de dotari: clima automata cu aer conditionat, 4 geamuri electrice, interior piele, servodirectie, inchidere vacuumatica, trapa electrica, si multe altele. Insa dincolo de dotarile acestei limuzine care acum 37 de ani costa noua 26,786 de dolari, echivalentul a peste 100.000 de dolari azi, interesant este cum a rezistat aceasta masina.
V-am tot povestit in ultima vreme despre automobile cum astazi nu se mai fac. Iar acest Mercedes reprezinta exemplul suprem de masina construita bine, care nu moare niciodata. Pentru ca masina asta are la bord peste 282.000 de mile, adica vreo 450.000 de kilometri. Reali, nu romanesti, 'made in Vitan'! Si cu toate ca a facut inconjurul lumii de foarte multe ori, sau cu mult peste echivalentul distantei de la pamant la Luna, acest Mercedes pare a fi scos ieri din fabrica.
Conform anuntului, masina asta de 450.000 de kilmetri are vopseaua originala, fara defecte, ca noua. Niciun gram de rugina, pesemne si pentru ca si-a trait mai toata viata in Florida, o regiune uscata fara ploi. In plus, nu se aude niciun zgomot in interior, nu bate nimic, nu exista nicio uzura pe nicaieri. Cica nici macar comutatoarele nu sunt uzate si nu au joc, absolut totul fiind functional ca in prima zi: climatizare, geamuri electrice, macarale, tot sistemul electronic, lumini, ceasuri si asa mai departe. Pentru ca inginerii de la Mercedes-Benz in anii '70 faceau lucruri sa tina o viata.
Inclusiv motorul diesel OM617. Care, cel de fabrica, a fost inlocuit atunci cand masina avea 280.000 de kilometri, cu unul... absolut nou, original, comandat din Germania. Pentru ca asa a vrut fostul posesor al limuzinei, chiar daca motorul de fabrica tinea lejer si fara mare intretinere peste 1 milion de kilometri. Insa proprietarul a investit la acea vreme, adica in 2002, 17.500 de dolari si a comandat un motor nou cu care acum masina vine sub capota. Acum noul motor are cam 170.000 reali, insa bordul arata aproape 450.000...
In ciuda unui motor nou, trebuie remarcat cum se tine aceasta masina de 37 de ani in 2016. Pielea arata ca noua, vopseaua la fel. Cat despre partea mecanica, inclusiv transmisia automata cu 4 viteze, totul este ca nou. Un plus de valoare ii mai da si istoricul masinii, pentru ca fostul proprietar, dar si actualul, au pastrat absolut toate chitantele si facturile cu investitiile facute. Ba chiar masina are inca in geam stickerul original din 1979 cu pretul de achizitie!!!
Vanzatorul care cere acum pe masina 6800 de lei fara negociere spune ca masina porneste fara probleme oricand, chiar si la -20 de grade, la prima cheie, fara sa scoata nicio urma de fum. Masina functioneaza perfect si atinge chiar si 200 km/h la nevoie. Si, in pofida unei greutati de peste 2 tone, reuseste sa aiba un consum de doar 7.8 l/100km.
Pretul de 6800 de dolari pare unul minuscul. Mai ales daca te gandesti ce primesti la banii astia: o masina fara moarte, construita ca un tanc, printre ultimele modele fabricate fara compromisuri. Este una din acele masini care a contribuit la apropierea de faliment a marcii Mercedes in anii '80, pentru ca faceau modele mult prea bune, fiabile, care nu mai reveneau niciodata in service. Masina asta, asa cum mai sunt si alte cateva modele construite de-a lungul vremii, este un monstru sacru, un dinozaur, un exemplu de perfectiune inginereasca, de calitate absoluta in domeniul auto, ceva ce azi... nu mai gasesti la niciun alt producator. Dupa aproape 40 de ani sa nu se auda niciun soricel in habitaclu... incercati asa ceva cu un Renault!
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei