4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

50% din masinile care circula in Romania merg cu nivelul de ulei scazut. Tu l-ai verificat?

50% din masinile care circula in Romania merg cu nivelul de ulei scazut. Tu l-ai verificat?

In urma unui studiu realizat pe un esantion semnificativ de 500 de masini din toate clasele, s-a dovedit un lucru ingrijorator: jumatate din masinile care circula in Romania merg cu nivelul uleiului sub limita normala. Masinile testate au fost alese aleatoriu, in trafic sau parcari private, iar verificarea a constat in citirea nivelului de lubrifiant pe joja de ulei. Ce inseamna asta si ce poate sa rezulte?

Merge lumea din Romania cu nivelul uleiului in cotele normale? Asta a fost intrebarea care si-a gasit raspuns in urma unui test privat realizat de catre o companie internationala de lubrifianti. Au fost testate 500 de masini, personale si de firma, din toate categoriile: clasa mica, medie, mare, van, SUV, cu motoare in 3, 4, 6 si 8 cilindri, pe motorina, benzina sau gaz.

Se pare ca jumatate din masinile testate au picat testul nivelului de ulei al motorului. Conform semnelor de pe joja, jumatate dintre motoarele verificate mergeau cu mai putin ulei decat este indicat, adica sub nivelul minim. Masinile au fost verificate dupa 10 minute de stationare, pentru a permite uleiului sa se scurga in baie. Au fost verificate si masini care stationau de 24 de ore.

Ce inseamna ulei sub nivelul permis?

50% din masinile care circula in Romania merg cu nivelul de ulei scazut. Tu l-ai verificat?Orice motor are nevoie de o anumita cantitate de ulei pentru a functiona in parametrii ideali, conform producatorului. Aceasta cantitate este scrisa in manualul de utilizare a masinii, insa este redata vizual pentru orice sofer, fie el cunoscator sau nu intr-ale mecanicii, de joja de ulei. Joja de ulei are doua gradatii: nivel MAXIM si nivel MINIM. Atunci cand se schimba uleiul la o masina, nivelul trebuie sa fie la semnul MAXIM. Daca insa nivelul scade sub cel minim, pot aparea probleme serioase.

Foto - stanga: nivel scazut al uleiul. Dreapta: nivel optim al uleiului.

O masina care nu are ulei destul in motor va functiona mai prost decat una care are ulei cat trebuie. Frecarea va fi mai mare in motor, ceea ce duce la un consum mai mare si o uzura prematura a componentelor interne.

De ce nu au masinile ulei cat trebuie?

- principala cauza o reprezinta service-urile mincinoase, care nu-si fac treaba. Este vorba de acele ateliere, chiar si de reprezentanta, in care te duci cu masina pentru un schimb de ulei sau revizie generala, si pleci acasa asa cum ai venit, adica fara sa se fi umblat la motor;

- o a doua cauza pentru care numarul masinilor care circula cu nivelul scazut la uleiul motor este lipsa de interes a soferilor. De exemplu, un sofer care nu este pasionat de masini, sau o soferita, nu va verifica nivelul uleiului niciodata. Insa cam orice masina consuma ulei, mai mult sau mai putin, in mers normal, asa ca este ceva obisnuit ca nivelul sa scada, in timp. Insa o lunga perioada de timp fara a verifica nivelul duce la scaderea lui sub pragul critic.

- uleiul de proasta calitate este si el o problema. Tot in service-uri diverse se utilizeaza ulei ieftin, pentru care soferul este taxat ca si la un ulei de calitate. Evident, motivul este unul financiar. Insa un ulei prost se uzeaza mai repede, ceea ce duce la scaderea lui prematura. Adica daca suntem nevoiti sa facem revizia la 15.000 de km, un ulei bun isi va pastra nivelul, dar unul prost va scadea mai mult.

- modul de condus deficitar. Nu sunt multi cei care conduc cu grija si cu gandul la bunastarea masinii lor. Adica marea majoritate de exemplu pornesc masina si imediat pleaca cu ea, cei cu motoare turbo nu asteapta sa se raceasca turbina dupa o cursa lunga sau in forja, etc.

Cand trebuie sa schimbam uleiul la motor?

In primul rand, trebuie schimbat conform manualului tehnic, in cazul in care cumparam o masina noua. Daca luam o masina second-hand, uleiul trebuie schimbat imediat cum am cumparat masina. Nu stim cine a condus-o, cum a condus-o, de cand este uleiul, etc. In plus, este necesara si schimbarea filtrului de ulei.

Cand si cum verificam nivelul de ulei?

Ideal ar fi sa verificam nivelul in fiecare luna. In conditii normale de condus, acesta trebuie sa ramana la nivel sau sa scada foarte putin in decursul unui an de zile. Nivelul de ulei trebuie sa fie mereu la punctul MAXIM indicat de joja. Daca ajunge cumva la punctul MINIM, trebuie sa adauga imediat ulei pana ajunge la nivelul optim.

50% din masinile care circula in Romania merg cu nivelul de ulei scazut. Tu l-ai verificat?

Linia de sus (dreapta pozei) arata nivelul maxim, iar linia de jos (stanga) arata nivelul minim de ulei

Ca sa verificam uleiul cel mai bine, masina trebuie sa fie asezata perfect la orizontala (nu in vale, sau ridicata intr-o parte). Ideal ar fi ca verificarea sa se faca dimineata, dupa ce masina a stat cu motorul oprit toata noaptea si uleiul a coborat in totalitate in baie - locul in care se masoara cu joja. Scoatem joja, o curatam cu o carpa, dupa care o bagam inapoi. O scoatem din nou si citim nivelul de ulei.

Ce se intampla daca nivelul este scazut?

In primul rand, riscam sa stricam tot motorul. Pompa de ulei nu va avea ce sa pompeze in motor, asa ca multe componente nu vor fi lubrifiate. Vor incepe sa scoata sunete (tachetii, axa cu came, culbutori, etc.) si in cel mai rau caz, segmentii se vor bloca si vor cala motorul. Daca insa ne prinde lipsa de ulei cand suntem in turatie mare, riscam sa blocam pistoanele cu totul. Insa pana acolo, avem un consum de carburant ridicat, iese fum alb pe teava de esapament si masina se incalzeste mai repede. Intr-un singur cuvant, daca mergem fara ulei cat trebuie, ne va costa BANI multi!

Cum ne protejam uleiul din motor?

Cel mai important este sa folosim uleiul cu vascozitatea recomandata de producator si sa-l schimbam la timp. In plus, bine ar fi daca la orice pornire a masinii, stationam 30 de secunde pe loc, dupa ce am pornit motorul. Astfel, motorul va avea timp sa-si lubrifieze toate componentele inainte sa pleci la drum si sa bagi motorul in sarcina. La fel si la oprirea masinii, cand este bine sa lasam motorul sa mearga la relanti vreo 30 de secunde, inainte sa iesim din masina - mai ales la motoarele turbo, pentru a raci turbina cum trebuie.

In plus, verificarea nivelului cu ajutorul jojei este bine sa fie facuta lunar, pentru ca nu necesita mari cunostinte de mecanica auto si poate fi facuta de oricine.

Tu cand ti-ai verificat nivelul de ulei ultima data?

DATA PUBLICĂRII: 9 Mai
0
0

SuperOferta Momentului

50% reducere la softurile Racing Code in luna decembrie!
Mai poti sa prinzi oferta
00:00:28
ZILE  ORE  MINUTE
50 Euro
108
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (108 comentarii )
103 comentarii 35 puncte
09 mai 2011, 14:29
+25
cand mergi cu masina prin romania uleiul scazut este ultima problema :)))
2 comentarii 0 puncte
18 iun 2014, 22:30
0
salut ash vrea sa shtiu shi eu ce poate sa aiba un renault kangoo 2005 1.5 dci consuma ulei foarte mult ce poate sa aiba??????
RobertGadau
RobertGadau, 33 ani, Drobeta-Turnu Severi, Mehedinti
342 comentarii 453 puncte
09 mai 2011, 14:21
+10
Sunt multi soferi, posesori de auto care habar nu au sa deschida capota la motor, daramite sa verifice nivelul la ulei si le-ar prinde bine daca ar citii acest articol.
gamercosti
1382 comentarii 1743 puncte
09 mai 2011, 20:49
+6
da aia 50% stiu macar de unde se verifica uleiu?
09 mai 2011, 22:43
-3
sincer eu stiu:)
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
09 mai 2011, 15:54
+8
Si mai trebuie de mentionat un lucru pe care multi nu-l stiu si anume ca orice motor consuma o anumita cantitate de ulei, mai mult sau mai putin, indiferent daca motorul e nou sau vechi, lucru precizat in majoriatatea cartilor tehnice. Acest consum de ulei este influentat de stilul de condus si anume un stil de condus mai sportiv, cu turatii mai inalte va duce si la un consum sesizabil de ulei. De aceea trebuie verificat nivelul intre schimburi.
Dar cum pt. cei mai multi cartea tehnica reprezinta un lucru aruncat imediat in torpedou si nestudiat, "baietasii" conduc cu sfaturi de pe forumuri, care de foarte multe ori sunt eronate.
Nu si in cazul acestui articol, care este bun.
09 mai 2011, 16:00
0
Corect, si mai mult, inca din cele mai vechi timpuri pe bord este un led care se aprinde in cazul in care presiunea uleiului nu e buna, ceea ce se poate traduce si printr-un nivel scazut al acestuia. Ba chiar unele masini au pe bord la pornire indicator de nivel de ulei; adica iti spune daca e suficient ulei in instalatie.
09 mai 2011, 14:18
+7
bun articolul
warhammer23
105 comentarii 76 puncte
09 mai 2011, 14:57
+6
Da, puncteaza f bine.

Uleiul la motor e ca sangele pt oameni.Atat de important e..
10 mai 2011, 19:50
+20
si benzina ca vinul
02 sep 2011, 12:17
+5
Salut eu am un Audi a6 din 2002 si vreau sa va spun ca am martor luminos la nivelul de ulei dar mai am inca un sistem de siguranta daca ignor mai mult de 15 minute martorul luminos, este vorba de (PPF) si functioneaza in felul urmator: daca in 15 minute dupa ce s-a aprins martorul luminos nu opresti motorul, se deschid niste fante in bord din care ies 2 maini si te ia la palme :))
02 sep 2011, 14:05
+1
vreai si eu sistemul asta! Este cel mai bun :)))))
14 comentarii -9 puncte
09 mai 2011, 14:41
+4
E ultima, dar in timp poate cauza cele mai mari probleme.
09 mai 2011, 15:48
+3
Insist cu toate ca vad ca 4tuning imi taie comentariile:

nu mai panicati populatia aiurea!

in poza cu bad oil si good oil nu trebuie sa luati culoarea ca indicativ de calitate.

Good oil vrea sa reprezinte doar nivelul bun de ulei, culoarea aurie se pastreaza doar pentru primii 10km in cazul motoarelor diesel si ceva mai mult in cazul celor pe benzina;

Bad oil vrea sa reprezinte doar nivelul scazut al uleiului, culoarea cafenie sau inchisa apare la putin timp dupa schimbul de ulei.

Asa ca nu va panicati, nu luati ca litera de lege tot ce se scrie pe aici, multe sunt cu interes comercial doar.
gamercosti
1382 comentarii 1743 puncte
09 mai 2011, 21:00
+3
sa va panicati numa cand o sa scoateti ca mine o lingurita de pilitura de fier cu uleiu (plus alte bucatele mai mari) :D cine frecventeaza pe la 6000 ture zilnic stie despre ce vorbesc :)
46 comentarii 37 puncte
11 mai 2011, 20:46
0
invata sa mai ai si grija de ea , daca o forjezi , baga un ulei mai gros , problema ta este ca la 6000 de ture , forta pe cuzineti este prea mare si sparge pelicula de ulei .
incearca un 10w-60 sau 50 .
13 mai 2011, 02:07
-1
la un mers mai sportiv se foloseste ulei mai subtire 0w sau 5w,nicidecum mai gros.
tm30amp
tm30amp, 34 ani, Timisoara, Timis
252 comentarii 361 puncte
12 mai 2011, 14:57
0
SCUZE, DAR TU CE MASINUTA AI???? gamercosti
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
09 mai 2011, 15:58
0
Cel mai sigur in acea poza se refera la cantitate si nu la culoare.
Orice ulei se inchide la culoare imediat dupa introducerea in motor si nu ramane in niciun caz ca si in bidon, ca doar nu se spala motorul cu detergent :).
09 mai 2011, 16:14
+2
si restul de 50% merg cu nivelul pe maxim :)) si il da afara pe evacuare.
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
09 mai 2011, 16:35
-1
Altu' ! Nu dai nimic pe afara daca mergi pe maxim ! E normal sa fie pe maxim imediat dupa ce ai realizat schimbul de ulei. Important e sa nu depasesti valoarea maxima !
09 mai 2011, 20:48
+2
"Ca sa verificam uleiul cel mai bine, masina trebuie sa fie asezata perfect la verticala" =)) no comment
10 mai 2011, 21:48
+2
eu lucrez la un service bun articol dar se mai si exagereaza
11 mai 2011, 12:47
+2
Pentru cei care au BMW-uri dupa 2004, dak aveti curiozitatea sa cititi cartea tehnica a masinii o sa observati ca motorul de 2.2 benzina(520 sa zicem) are voie sa consume pana la 800g ulei la 1000 km.
Pentru cei care zilnic merg intr-un regim de 5-6-7000 ture, este recomandat sa urmareasca mult mai des ( la o saptamana) nivelul la ulei, intrucat acesta scade considerabil in astfel de situatii.
Motoarele turbo care sunt alergate, nu e basm delok treaba cu tinutul pornit dupa regimuri inalte, asta dak tineti la masina si desigur dak nu vreti sa faceti vizite in service (turbinele sunt destul de costisitoare). La curse (vorbim de raliuri) tot ce inseamna turbo (SUBARU, MITSU...) dupa ce trec de finish si ajung cu ele in parcul de service le mai lasa pornite 5-10 minute tocmai pentru racirea turbinei.
ATENTIE MARE: am citit mai sus ca dupa ce alearga masina a deschis capota si turbina era rosie - cand deschizi capota dupa o alergare nu prea-i faci bine si sa va explic si de ce: in interiorul motorului se creaza o temperatura mare dar constanta. Cand deschizi capota (mai ales iarna dar si in alte sezoane), racesti brusc compartimentul motor, lucru care nu e indicat delok. Sunt povesti celebre cum la VIDRARU, dupa cursa a deschis capota si a ovalizat chiulasa...
11 comentarii 5 puncte
09 mai 2011, 15:09
+1
"Ideal ar fi ca verificarea sa se faca dimineata, dupa ce masina a stat cu motorul oprit toata noaptea si uleiul a coborat in totalitate in baie - locul in care se masoara cu joja."

Citez din manualul de utilizare:
"Verificare nivel ulei:
-parcati automobilul pe o suprafata orizontala;
-lasati motorul sa functioneze pentru scurt timp la turatia de ralanti, pana cand atinge temperatura de functionare, apoi opriti-l;
-asteptati doua minute;
-scoateti joja, stergeti joja de ulei cu o laveta curata si introduceti-o complet
-apoi scoateti-o din nou si verificati nivelul uleiului"
RobertGadau
RobertGadau, 33 ani, Drobeta-Turnu Severi, Mehedinti
342 comentarii 453 puncte
09 mai 2011, 15:19
+1
Este scris bine in articol .."ideal", adica vei citi nivelul real al uleiului, pe cand in varianta din manualul tau de utilizare vei citi un nivel mai scazut. Timpul in care uleiul coboara in baie difera si in functie de vascozitatea uleiului.
gamercosti
1382 comentarii 1743 puncte
09 mai 2011, 20:55
+2
pai bun dar indicatorul ala din cartea aia e facut sa fie citit cand e scazut, altfel tu o sa zici ca e bine asa la jumate cand "real" e la minim

regula numaru 1 e sa citesti si sa respecti cartea masinii, indiferent de ce-ti zic altii ca aia stiu mai bine care ti-au facut masina ;) (poate e si mai diferita fata de altele)
63 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 13:51
0
Uleiul se dilată când se încălzeşte, ca şi antigelul şi lichidul de servodirecţie.

Nivelul tuturor lichidelor se citeşte cu motorul la temperatura normală de lucru.

~Nautilus
tm30amp
tm30amp, 34 ani, Timisoara, Timis
252 comentarii 361 puncte
12 mai 2011, 14:51
0
TU AI FACUT VREODATA UN SCHIMB DE ULEI???
VEI VEDEA CA ULEIULUI II VA TREBUI MAI MULT DE 2 MINUTE SA SE SCURGA DIN BAIA DE ULEI. DECI E LOGIC CA TIMPUL DE ASTEPTARE AR TREBUI SA FIE MAI MARE DE DOUA MINUTE(ASTA IN CAZUL IN CARE MASINA DESPRE CARE VORBIM NU ESTE UN LASTUN:D)
09 mai 2011, 15:31
+1
"marea majoritate de exemplu pornesc masina si imediat pleaca cu ea". Eu stateam inainte sa incalzesc putin motorul dimineata si apoi plecam cu masina(masina din 2005).Am citit si in cartea ei tehnica,ca se poate demara imediat cu ea de pe loc, ca nu mai este ca la masinile vechi gen 1310 sau care vreti voi. De treaba cu turbo e adevarat:cel putin 5 min, dupa ce ai mers mai tare sau mai mult, se lasa sa se raceasca.
dadi_t
379 comentarii 344 puncte
09 mai 2011, 15:46
+1
Eiii, 5 minute LOL, e prea mult ! E de ajuns 1 min. inainte de a pleca si tot un minut-doua la ralanti dupa ce ai forjat-o si daca n-ai apucat sa stai prin trafic pe la semafoare, daca mai pierzi vremea un pic prin trafic si pe la semafoare, nu mai este nevoie sa stai inainte sa opresti motorul...statul la semafoare tot racire se cheama ! La cele turbo.
10 mai 2011, 11:20
0
Nu fi ironic. EU nu am vw,dar la ei la reprezentanta(intent ionez sa-mi iau unul in vara asta,motor benzina turbo) mi-au zis asa despre turbo. Si oricum astea moderne au o chestie nu stiu cum se numeste,cred ca un fel de temporizator(nu prea ma pricep la astea) care nu opresc imediat motorul daca e prea cald. Si am mai vazut la tv la unul care i-a tunat masina ca i-a pus ceva la turbo sa nu opreasca imediat masina. Poate e cineva pe aici care stie sa zica mai bine despre ce e vorba. Eu am zis doar ce stiam nu ca e de acu 100%adevarat.
10 mai 2011, 14:47
+13
Intradevar e un dispozitiv (turbo-timer se numeste) care se monteaza si cand rasucesti cheia si o scoti motorul nu se opreste. Ramane pornit pana temperatura scade sub o anumita valoare! Eu am un bertone 2 litri turbo si tot timpul dupa cocs o las 5 minute la ralanti inainte sa opresc motorul... daca mai mergi prin oras dupa ce ai cocsat-o si mergi normal mai mult de 10 minute nu mai tre sa astepti. Nu am turbo timer si nici nu intentionez sa-mi pun ;))
Turbina poate sa atinga si 950 de grade si seara cand ajungeam acasa (dupa cocs) ridicam capota si turbina cu galeria erau rosii-portocalii ca scoase din cuptor... de aia trebe s-o lasi mult sa treaca multa apa si ulei s-o raceasca.
10 mai 2011, 21:08
0
Ma bucur ca mai sunt persoane care mai si cunosc cate ceva. Bravo tri2001,ca m-am saturat sa le tot explic la unii.
gamercosti
1382 comentarii 1743 puncte
09 mai 2011, 20:58
-2
si daca ai racire la turbo (cel mai probabil ai) monteaza o stropitoare+ventilat or sa-ti ude radiatoru si faci o racire extraordinara. Daca ai stil agresiv ar fi necesar asa ceva sa nu topesti naibii ceva
tm30amp
tm30amp, 34 ani, Timisoara, Timis
252 comentarii 361 puncte
12 mai 2011, 14:53
+1
DACA AI UN STIL AGRESIV ITI PUI TURBO TIMER
12 mai 2011, 19:34
0
Nu mai este ca la daciile 1310? Deci daca iti sta masina 2 saptamani, 6 luni, o pornesti si pleci? Eu iti spun ca ii scazi din viata instant, daca e si iarna, si mai mult, ei scriu acolo, dar uleiul pona urca prin tot blocul motor, chiulasa, turbo el merge fier pe fier acolo. Nici un inginer auto care stie ce face nu iti recomanda asta. Si masina de formula 1 o porneste si merge cu ea un tur ca sa incalzeasca motor, cauciucuri, frane pana sa plece in tromba. Ce crezi ca e de parada tura aceea dinainte?
63 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 13:55
-1
În carte se recomandă la orice maşină modernă să porneşti cu ea de pe loc imediat şi să mergi câteva minute cu viteză redusă până ajunge motorul la temperatura normală.

Sistemele de răcire ale motoarelor moderne sunt extrem de eficiente (oricine a făcut un tuning mai drastic ştie că sistemul de răcire poate funcţiona şi la dublul puterii maxime stock fără probleme, deşi are de disipat mult mai multă căldură) şi dacă stai în parcare la relanti poate să-ţi ia şi 30 de minute şi motorul să rămână tot rece.

~Nautilus
360 comentarii 207 puncte
09 mai 2011, 16:45
+1
o chestie as vrea sa stiu.
chiar nu isi da nimeni cu seama?
cum mama masii o masina indiferent de model sa mearga cu nivelul de ulei sub minim si fara sa aibe aprins vreun martor in bord care sa il avertizeze pe sofer ca masina are o problema cat se poate de serioasa.
putin cam plina de gogosele povestea asta.
În garajul meu
basyX, 24 ani, Timisoara, Timis
2 comentarii 0 puncte
11 mai 2011, 14:36
0
Eu am uleiul sub nivel...nu mi se aprinde nimic in afara de becul de la benzina k la ce pret are nu-mi permit sa bag prea multa...:|.Am un renault R19 din 92...cand o sa am bani o sa-i schimb si uleiul. :)
11 mai 2011, 14:11
-1
Maşina mea e36 din '93, motor 6 cilindri, am completat cu 2 litri de ulei, cu toate că nu se aprindea nici măcar un bec la brd.
Când am verificat nivelul la ulei, nici măcar nu atingea joja de ulei. Maşina nu fusese pornită de vreo 3 zile. :O
11 mai 2011, 23:30
0
eu zic sa vezi sa nu ai becul scos sau ars
02 sep 2011, 14:07
0
Vad ca si pe aici adminii isi baga nasul si sterg postarile.
Incepe sa devina un site condus de comunisti (virtuali, ce-i drept) :(
2 comentarii 2 puncte
09 mai 2011, 16:47
+1
sincer..nu mi se pare ceva nemaipomenit studiul lor...si cam duce in eroare;) daca opresti orice masina in trafic va avea nivelul la ulei scazut...dar daca la aceeasi masina verifici uleiul dupa vreo 3-4 ore de stat in parcare sunteti de acord cu mine ca nivelul va fi normal:)
09 mai 2011, 17:09
0
te contrazic, daca ma opresti pe mine in trafic si verifici ulei sar putea sa nu-ti arate nimic:))).....daca il lasi o perioada de timp (10-15 min) iti va arata undeva pe la mijl intre max si min:)
2 comentarii 2 puncte
09 mai 2011, 18:06
+1
da ce ulei folosesti...eu folosesc 5w40 si 15 min nu prea sunt de ajuns sati arate nivelul corect:)
09 mai 2011, 18:05
+1
De exempu pt. cei interesati Loganul nu are martor la bord de nivel ulei scazut s-au masinile foarte ieftine reno symbol, masinile pana in 10.000euro . In rest cam toate au . Exista doua culori la martorul de bord ,ceea portocalie care spune nivel ulei scazut si ceea rosie care tre sa te opresti atunci si sa completezi cu ulei . Multe masini au doar culoare rosie !!! Atunci sfatul meu este verifica nivelul uleiului la fiecare alimentare cu combustibil si nu o sa ai probleme nicodata .
tm30amp
tm30amp, 34 ani, Timisoara, Timis
252 comentarii 361 puncte
12 mai 2011, 15:40
0
uite ca te contrazic. eu am un saxo din 2002 si are si ''martor'' de ulei
14 feb 2012, 12:07
+1
ultima data cand am verificat uleiul la masina de tavalit zi de zi a fost atunci cand au inceput sa bata tachetii si sa scoata fum de sub capota =))
Cristian@2,3T
629 comentarii 870 puncte
09 mai 2011, 14:54
0
"cei cu motoare turbo nu asteapta sa se raceasca turbina" - poate sunt copil sau ma insel dar parca ceva nu suna bine :))
Eu am turbo pe masina si suedezii au spus ca trebuie sa astept cateva minute inainte sa demarez ptr a se incalzi motorul si uleiurile. Inclusiv cel al turbinei care trebuie sa aibe o anumita onctuozitate ptr a putea functiona turbina la parametrii optimi.
09 mai 2011, 15:19
+14
s-a referit la cei care vin din cursa lunga SAU o tura mai in ture ridicate.
Cristian@2,3T
629 comentarii 870 puncte
09 mai 2011, 15:36
+1
My bad! Nu citisem contextul si de asta nu avea sens ptr mine. Sorry :)
10 mai 2011, 23:52
0
onctuozitate?......n u la vascozitate te referi?
63 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 13:46
-1
Vrea să spună "fluiditate".

La ORICE motor, indiferent că are turbo sau nu, ar trebui să mergi cu viteză redusă şi să nu turezi până când nu a ajuns la temperatura normală de funcţionare.

La motoarele cu turbo, mai ales la turbo pe benzină, care rulează foarte cald, ar trebui să laşi motorul la relanti 30 sec - 1 min înainte de a lua contactul, pentru circulaţia uleiului prin turbo. Chiar dacă ai pompă de recirculare a lichidului de răcire, asta nu face decât să ajute la o răcire mai rapidă a axului turbinei după ce ai luat contactul. Dar uleiul ca atare nu se mai deplasează, fiindcă pompă de ulei nu ai decât în motor (poate unii sunt mai norocoşi şi au şi pompă electrică de recirculare a uleiului :D ).

~Nautilus
09 mai 2011, 15:01
0
o intrebare: ce se intampla daca bagi mai mult ulei decat trebuie ?
RobertGadau
RobertGadau, 33 ani, Drobeta-Turnu Severi, Mehedinti
342 comentarii 453 puncte
09 mai 2011, 15:12
+1
In acest caz o mare parte din surplusul de ulei v-a fi scos afara prin locurile care cedeaza mai usor la cresterea presiunii ..garnituri, simeringuri.
11 mai 2011, 16:25
0
Risti sa spargi semeringurile rovi16
46 comentarii 37 puncte
11 mai 2011, 20:41
0
este la fel de rau ca si cand nu ai suficient , ori este dat afara prin toate partile , ori iti rupe vreo biela ( fiind prea mult ulei , pistonul cand coboara pleoscane in baie si se rupe ori bolt ori biela , ori piston ) insa se intampla mai rar , si doar cand depasesti foarte mult cantitatea indicata .
63 comentarii 153 puncte
12 mai 2011, 13:50
-1
La majoritatea maşinilor moderne ai un "jgheab" de plastic sau tablă în baia de ulei tocmai ca să nu înoate vilbrochenul şi bielele în ulei la fiecare rotaţie.

Dar de pocnit un simering tot o poate face, şi cel mai urât e atunci când va fi simeringul principal de la vilbrochen, pe partea ambreiajului. Uneori trebuie dat jos motorul de pe maşină şi dezmembrat ca să îl poţi schimba.

~Nautilus
09 mai 2011, 17:05
0
Hai sa va zic cu consumu de ulei cum este.
Am un cielo din 96 cat a stat pe mana tatalui meu nu consuma ulei deloc, dupa ce a ajuns masina pe mana mea a inceput sa creasca consumu de ulei, de ce? pt ca eu mergeam mai mereu cu ia in turati mari, adica peste 5000 si intr-un an jumate am facut-o sa consume 1 litru de ulei la 2000 km, acum trebuie sa-i fac segmentarea, de vina sunt eu si stilul de condus care l-am practicat.
Acum nu mai merg cum mergeam inainte, am inceput sa tin mai mult la masina:D, culoare la ulei se mentine mai mult la masinile noi, iar la cele de peste 7-8 ani se schimba foarte repede.
Articolu este foarte bun!!!
Comentează şi tu: