Cei de la Koenigsegg au explicat motivul accidentului hypercar-ului One:1 de pe Nurburgring

Cei de la Koenigsegg au explicat motivul accidentului hypercar-ului One:1 de pe Nurburgring
  • Accidentul Koenigsegg-ului One:1 ar fi fost provocat de un senzor de ABS defect
  • Soferul ar fi fost instiintat de problema prin intermediul unui bec din bord
  • Suedezii au anuntat ca vor reconstrui masina, dat fiind faptul ca monococa nu a fost atinsa
Distribuie pe Facebook

Suedezii de la Koenigsegg au recuperat epava hypercar-ului One:1 si au concluzionat ca accidentul a fost provocat de un senzor de ABS defect.

La inceputul acestei saptamani, Nurburgring-ul Nordschelife, cel mai periculos circuit din lume, a mai facut o victima. Un Koenigsegg One:1 a fost implicat intr-un accident, din care a iesit destul de sifonat.

Acum, suedezii au dus masina inapoi la uzina din Angelholm si au studiat-o in detaliu. De vina pentru blocarea franelor pe portiunea Adenauer Forst ar fi fost senzorul de ABS al rotii stanga fata. Inginerii explica faptul ca soferul ar fi fost instiintat de problema prin intermediul unui bec aprins in bord, dar ca acesta pur si simplu nu l-a observat.

Este usor de inteles de ce, avand in vedere ca nu oricine poate sa tina pe un asemenea circuit si la asemenea viteze o masina de 1371 de cai putere. Mai mult de atat, pana in acel moment masina s-a comportat normal, pana cand a trebuit sa intre in actiune sistemul ABS.

Cand soferul a calcat frana la peste 160 de km/h, rotile fata s-au blocat iar masina a devenit incontrolabila, izbindu-se de gardul de protectie cu aproximativ 112 km/h. Impactul a propulsat masina in aer 21 de metri, a intors-o 180 de grade, aterizand pe roata stanga spate, si declansand un mic incendiu intre evacuare si panourile din fibra de carbon, stins ulterior de sofer.

Partea buna este ca toate celelalte sisteme de siguranta, precum airbagurile sau intreruperea alimentarii cu combustibil au functionat corespunzator. Acum, inginerii vor updata sotware-ul masinii pentru a-l atentiona pe sofer de orice problema a ABS-ului ca parte a Active Systems Warning si va limita viteza masinii la 100 de km/h in cazul in care exista vreun pericol.

Cum sasiul de tip monococa nu a fost deloc afectat, suedezii au anuntat ca masina va fi reconstruita si mai mult ca sigur se vor intoarce la Nurburgring pentru a dobora recordul pe circuit pentru masinile de serie.

Distribuie pe Facebook
mai multe