Adevarul despre motivele pentru care Campionatul FIA GT nu mai vine la Bucuresti

Adevarul despre motivele pentru care Campionatul FIA GT nu mai vine la Bucuresti
Astazi, 25 iunie 2009, a avut loc conferinta sustinuta de Bucharest Ring, organizatorul ultimelor doua etape ale campionatului de FIA GT la Bucuresti. Noi, cei de la 4Tuning am tinut neaparat sa ne ducem pentru a afla punctul de vedere al Bucharest Ring privind motivele rezilierii conventiei incheiate de acestia cu Primaria Capitalei pentru organizarea evenimentului.
Trimite unui prieten

Am pus apoi cap la cap declaratiile tuturor partilor implicate si am ajuns la urmatoarea constatare. Desi Bucharest Ring detine drepturile legale pentru organizarea Bucharest City Challenge si a incheiat o conventie cu Primaria Bucuresti pentru aducerea acestui eveniment in capitala Romaniei pana in 2015, etapa FIA GT de anul acesta nu se va mai tine in Romania, ci in Ungaria, la Hungaroring. Am incercat in cele de mai jos o analiza a motivelor pentru care primarul Sorin Oprescu nu a mai acordat dreptul Bucharest Ring de a mai organiza si anul acesta etapa a cincea, si nu numai.

In primul rand, trebuie foarte clar spus faptul ca etapa a cincea a Campionatului FIA GT (Bucharest City Challenge 2009) nu se va mai tine la Bucuresti anul acesta in perioada programata (7-9 august), fapt confirmat astazi de presedintele executiv al Bucharest Ring, Hartmut Beyer. In schimb, cursa se va organiza pe circuitul Hungaroring de langa Budapesta.

In al doilea rand, organizatorii au explicat cum in 2006 au semnat un contract (in interpretarea lor), o conventie (in viziunea primariei) cu institutia primariei Capitalei, act stampilat si semnat de cinci persoane din institutie, prin care Bucharest Ring avea dreptul de a organiza in Bucuresti, pana in 2015, Bucharest City Challenge, contand pentru Campionatul FIA GT.

In al treilea rand, a fost inmanata jurnalistilor prezenti Rezolutia Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti in care se recunoaste legal ca Bucharest Ring este singurul care detine drepturile de organizare a evenimentului in baza proiectului si a desenelor industriale care infatiseaza circuitul si care au fost depuse in mai 2005 la Primarie.

Pentru aceleasi drepturi de organizare s-a luptat in instanta si un anumit domn Serban Nicolae, care a pretins ca este autorul proiectului circuitului automobilistic cunoscut sub denumirea de “Circuit Auto Moto Sport Urban”. Acesta a depus la O.S.I.M. o cerere de inregistrare ca marca unica a “Circuitului Auto Moto Sport Urban” si a dat in judecata Bucharest Ring pe motivul ca i-ar fi furat inventia.

Impotriva acestei cereri adresata O.S.I.M. si, care argumenta la acea vreme Bucharest Ring, se bazeaza pe acte si declaratii false, acestia din urma au dat in judecata pe numitul Serban Nicolae castigand in instanta dreptul de organizator unic.

Conform Parchetului, in 2004 domnul Serban Nicolae i-a prezentat CEO-ului Bucharest Ring, Hartmut Beyer, ideea organizarii unui circuit automobilistic in jurul Palatului Parlamentului din Bucuresti, hotarand sa realizeze impreuna acest proiect. Impreuna cu o firma de arhitectura, Beyer a realizat si desenat acest proiect care a fost depus in luna mai la Primaria Bucuresti.

Ulterior, acelasi domn Beyer, datorita unor neintelegeri cu Serbu Nicolae a renuntat la asocierea cu acesta si a realizat singur proiectul. Suparat de aceasta miscare, “in august 2008, domnul Serbu a depus la O.S.I.M. copii ale planselor realizate de firma de arhitectura danduse drept autor al acestora”, se arata in motivatia deciziei parchetului.

Asa ca Parchetul a inceput urmarirea penala impotriva lui Serbu Nicolae iar Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti a inaintat Parchetului propunerea de neincepere a urmaririi penale fata de Beyer Helmut.

Primarul General Sorin Oprescu isi argumenteaza refuzul de a mai organiza si in 2009 o noua etapa de FIA GT astfel: "In orice situatie inteleg sa respect legea si rigorile ei. Nimeni nu poate folosi domeniul public, dupa bunul plac. Ii astept si pe dumnealor (Bucharest Ring SRL), ca pe orice alta companie interesata, sa depuna oferte pentru organizarea unui circuit automobilistic in parteneriat cu Primaria Municipiului Bucuresti".

Raspunsul organizatorului, formulat de avocatul firmei, a ajuns la Primarie pe 16 iunie. Acesta respinge invitatia Primarului General de a negocia un nou contract pentru organizarea circuitului FIA GT pe motiv ca, la acest moment, ar exista deja un contract in vigoare, intre Municipalitate si organizatorul competitiei. Contractul la care face referire avocatul firmei Bucharest Ring SRL este de fapt o conventie, care a fost semnata de persoane neimputernicite de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si nu poarta semnatura primarului general, explica Primaria Capitalei intr-un comunicat de presa.

Si nu in ultimul rand ramane totusi o intrebare: daca Bucharest Ring detine drepturile legale pentru organizarea Bucharest City Challenge si a incheiat si o conventie cu Primaria Bucuresti pentru aducerea acestui eveniment in capitala Romaniei pana in 2015, atunci de ce acestia nu dau in judecata Primaria pentru drepturile castigate si vor sa ajunga la “o solutie de compromis”, sperand ca anul viitor sa poata tine evenimentul in Bucuresti?

Oricum, opinia generala este ca Primaria Bucuresti si orasul in general castiga din expunerea media si din turismul de weekend mai mult decat pierdea prin blocajele in trafic create. Si inca ceva: un bun castigat de Primarie (punerea Bucurestiului pe harta lumii) nu se arunca asa usor pe apa sambetei.

Si inca ceva, asa cum poate intuiti, cel mai probabil Cupa Dacia Logan nu se va mai desfasura, data fiind mutarea evenimentului in Ungaria, este de parere presedintele executiv al Bucharest Ring, Hartmut Beyer.

Plus cateva detalii financiare si de organizare: Beyer spune ca sumele aparute in presa, cum ca organizatorul ar fi castigat 30 milioane euro in cei doi ani sunt cat se poate de gresite, la fel si cele referitoare la faptul ca ar fi obtinut 8.000 euro pe minutul de publicitate in transimisiile televizate.

Cu toate acestea, organizatorul nu a precizat cat a incasat in primele doua evenimente auto, precizand doar ca a investit 18 milioane euro in Capitala, "fara a primi niciun eurocent inapoi".

Mai mult decat atat, Bucharest Ring crede ca programarea concertului Madonna este un "gest neprietenos". Autoritatile au facut un gest "neprietenos" cand au decis sa puna concertul Madonna in apropierea datei la care trebuia initial sa se organizeze cursele FIA GT, la sfarsit de august, concertul urmand sa se desfasoare tot in parcul Izvor, spatiu care trebuia sa fie ocupat de evenimentul auto.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 25 Iunie 2009