Adevarul despre motivele pentru care Campionatul FIA GT nu mai vine la Bucuresti

Am pus apoi cap la cap declaratiile tuturor partilor implicate si am ajuns la urmatoarea constatare. Desi Bucharest Ring detine drepturile legale pentru organizarea Bucharest City Challenge si a incheiat o conventie cu Primaria Bucuresti pentru aducerea acestui eveniment in capitala Romaniei pana in 2015, etapa FIA GT de anul acesta nu se va mai tine in Romania, ci in Ungaria, la Hungaroring. Am incercat in cele de mai jos o analiza a motivelor pentru care primarul Sorin Oprescu nu a mai acordat dreptul Bucharest Ring de a mai organiza si anul acesta etapa a cincea, si nu numai.
In primul rand, trebuie foarte clar spus faptul ca etapa a cincea a Campionatului FIA GT (Bucharest City Challenge 2009) nu se va mai tine la Bucuresti anul acesta in perioada programata (7-9 august), fapt confirmat astazi de presedintele executiv al Bucharest Ring, Hartmut Beyer. In schimb, cursa se va organiza pe circuitul Hungaroring de langa Budapesta.In al doilea rand, organizatorii au explicat cum in 2006 au semnat un contract (in interpretarea lor), o conventie (in viziunea primariei) cu institutia primariei Capitalei, act stampilat si semnat de cinci persoane din institutie, prin care Bucharest Ring avea dreptul de a organiza in Bucuresti, pana in 2015, Bucharest City Challenge, contand pentru Campionatul FIA GT.
In al treilea rand, a fost inmanata jurnalistilor prezenti Rezolutia Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti in care se recunoaste legal ca Bucharest Ring este singurul care detine drepturile de organizare a evenimentului in baza proiectului si a desenelor industriale care infatiseaza circuitul si care au fost depuse in mai 2005 la Primarie.
Pentru aceleasi drepturi de organizare s-a luptat in instanta si un anumit domn Serban Nicolae, care a pretins ca este autorul proiectului circuitului automobilistic cunoscut sub denumirea de “Circuit Auto Moto Sport Urban”. Acesta a depus la O.S.I.M. o cerere de inregistrare ca marca unica a “Circuitului Auto Moto Sport Urban” si a dat in judecata Bucharest Ring pe motivul ca i-ar fi furat inventia.
Impotriva acestei cereri adresata O.S.I.M. si, care argumenta la acea vreme Bucharest Ring, se bazeaza pe acte si declaratii false, acestia din urma au dat in judecata pe numitul Serban Nicolae castigand in instanta dreptul de organizator unic.
Conform Parchetului, in 2004 domnul Serban Nicolae i-a prezentat CEO-ului Bucharest Ring, Hartmut Beyer, ideea organizarii unui circuit automobilistic in jurul Palatului Parlamentului din Bucuresti, hotarand sa realizeze impreuna acest proiect. Impreuna cu o firma de arhitectura, Beyer a realizat si desenat acest proiect care a fost depus in luna mai la Primaria Bucuresti.
Ulterior, acelasi domn Beyer, datorita unor neintelegeri cu Serbu Nicolae a renuntat la asocierea cu acesta si a realizat singur proiectul. Suparat de aceasta miscare, “in august 2008, domnul Serbu a depus la O.S.I.M. copii ale planselor realizate de firma de arhitectura danduse drept autor al acestora”, se arata in motivatia deciziei parchetului.
Asa ca Parchetul a inceput urmarirea penala impotriva lui Serbu Nicolae iar Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti a inaintat Parchetului propunerea de neincepere a urmaririi penale fata de Beyer Helmut.
Primarul General Sorin Oprescu isi argumenteaza refuzul de a mai organiza si in 2009 o noua etapa de FIA GT astfel: "In orice situatie inteleg sa respect legea si rigorile ei. Nimeni nu poate folosi domeniul public, dupa bunul plac. Ii astept si pe dumnealor (Bucharest Ring SRL), ca pe orice alta companie interesata, sa depuna oferte pentru organizarea unui circuit automobilistic in parteneriat cu Primaria Municipiului Bucuresti".
Raspunsul organizatorului, formulat de avocatul firmei, a ajuns la Primarie pe 16 iunie. Acesta respinge invitatia Primarului General de a negocia un nou contract pentru organizarea circuitului FIA GT pe motiv ca, la acest moment, ar exista deja un contract in vigoare, intre Municipalitate si organizatorul competitiei. Contractul la care face referire avocatul firmei Bucharest Ring SRL este de fapt o conventie, care a fost semnata de persoane neimputernicite de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si nu poarta semnatura primarului general, explica Primaria Capitalei intr-un comunicat de presa.
Si nu in ultimul rand ramane totusi o intrebare: daca Bucharest Ring detine drepturile legale pentru organizarea Bucharest City Challenge si a incheiat si o conventie cu Primaria Bucuresti pentru aducerea acestui eveniment in capitala Romaniei pana in 2015, atunci de ce acestia nu dau in judecata Primaria pentru drepturile castigate si vor sa ajunga la “o solutie de compromis”, sperand ca anul viitor sa poata tine evenimentul in Bucuresti?
Oricum, opinia generala este ca Primaria Bucuresti si orasul in general castiga din expunerea media si din turismul de weekend mai mult decat pierdea prin blocajele in trafic create. Si inca ceva: un bun castigat de Primarie (punerea Bucurestiului pe harta lumii) nu se arunca asa usor pe apa sambetei.
Si inca ceva, asa cum poate intuiti, cel mai probabil Cupa Dacia Logan nu se va mai desfasura, data fiind mutarea evenimentului in Ungaria, este de parere presedintele executiv al Bucharest Ring, Hartmut Beyer.
Plus cateva detalii financiare si de organizare: Beyer spune ca sumele aparute in presa, cum ca organizatorul ar fi castigat 30 milioane euro in cei doi ani sunt cat se poate de gresite, la fel si cele referitoare la faptul ca ar fi obtinut 8.000 euro pe minutul de publicitate in transimisiile televizate.
Cu toate acestea, organizatorul nu a precizat cat a incasat in primele doua evenimente auto, precizand doar ca a investit 18 milioane euro in Capitala, "fara a primi niciun eurocent inapoi".
Mai mult decat atat, Bucharest Ring crede ca programarea concertului Madonna este un "gest neprietenos". Autoritatile au facut un gest "neprietenos" cand au decis sa puna concertul Madonna in apropierea datei la care trebuia initial sa se organizeze cursele FIA GT, la sfarsit de august, concertul urmand sa se desfasoare tot in parcul Izvor, spatiu care trebuia sa fie ocupat de evenimentul auto.
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
Vw transporter tdi 2009 9350 €
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Dezmembrari opel astra h 1.4 88kw 120cp euro 4⭐⭐⭐⭐⭐✅
Grila radiator audi a3 8v (2012 -) 750 Lei
-
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Calculator motor ecu renault captur (2013-2017) 0.9 tce h4b... 439 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
-
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
Carlig remorcare electric ford focus 4 combi/break/variant... 900 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Bara fata vw golf 7 facelift 2017 2018 2019 500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Scaun stanga fata volkswagen vw golf 7 [2012 - 2017] 1.6 tdi clha 1000 Lei
Interior complet europa (fete usi cu lumini... 4000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Inel senzor, abs skoda octavia ii combi (1z5) (2004 - 2013)... 60 Lei
Calculator motor bosch opel zafira 0 281 013 593 / 0281013593... 750 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Dezmembrari citroen berlingo fab. 2007 1.9 d 51kw 69cp euro 4...
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei


