Adevarul despre motivele pentru care Campionatul FIA GT nu mai vine la Bucuresti

Astazi, 25 iunie 2009, a avut loc conferinta sustinuta de Bucharest Ring, organizatorul ultimelor doua etape ale campionatului de FIA GT la Bucuresti. Noi, cei de la 4Tuning am tinut neaparat sa ne ducem pentru a afla punctul de vedere al Bucharest Ring privind motivele rezilierii conventiei incheiate de acestia cu Primaria Capitalei pentru organizarea evenimentului.
Trimite unui prieten
Am pus apoi cap la cap declaratiile tuturor partilor implicate si am ajuns la urmatoarea constatare. Desi Bucharest Ring detine drepturile legale pentru organizarea Bucharest City Challenge si a incheiat o conventie cu Primaria Bucuresti pentru aducerea acestui eveniment in capitala Romaniei pana in 2015, etapa FIA GT de anul acesta nu se va mai tine in Romania, ci in Ungaria, la Hungaroring. Am incercat in cele de mai jos o analiza a motivelor pentru care primarul Sorin Oprescu nu a mai acordat dreptul Bucharest Ring de a mai organiza si anul acesta etapa a cincea, si nu numai.
In primul rand, trebuie foarte clar spus faptul ca etapa a cincea a Campionatului FIA GT (Bucharest City Challenge 2009) nu se va mai tine la Bucuresti anul acesta in perioada programata (7-9 august), fapt confirmat astazi de presedintele executiv al Bucharest Ring, Hartmut Beyer. In schimb, cursa se va organiza pe circuitul Hungaroring de langa Budapesta.In al doilea rand, organizatorii au explicat cum in 2006 au semnat un contract (in interpretarea lor), o conventie (in viziunea primariei) cu institutia primariei Capitalei, act stampilat si semnat de cinci persoane din institutie, prin care Bucharest Ring avea dreptul de a organiza in Bucuresti, pana in 2015, Bucharest City Challenge, contand pentru Campionatul FIA GT.
In al treilea rand, a fost inmanata jurnalistilor prezenti Rezolutia Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti in care se recunoaste legal ca Bucharest Ring este singurul care detine drepturile de organizare a evenimentului in baza proiectului si a desenelor industriale care infatiseaza circuitul si care au fost depuse in mai 2005 la Primarie.
Pentru aceleasi drepturi de organizare s-a luptat in instanta si un anumit domn Serban Nicolae, care a pretins ca este autorul proiectului circuitului automobilistic cunoscut sub denumirea de “Circuit Auto Moto Sport Urban”. Acesta a depus la O.S.I.M. o cerere de inregistrare ca marca unica a “Circuitului Auto Moto Sport Urban” si a dat in judecata Bucharest Ring pe motivul ca i-ar fi furat inventia.
Impotriva acestei cereri adresata O.S.I.M. si, care argumenta la acea vreme Bucharest Ring, se bazeaza pe acte si declaratii false, acestia din urma au dat in judecata pe numitul Serban Nicolae castigand in instanta dreptul de organizator unic.
Conform Parchetului, in 2004 domnul Serban Nicolae i-a prezentat CEO-ului Bucharest Ring, Hartmut Beyer, ideea organizarii unui circuit automobilistic in jurul Palatului Parlamentului din Bucuresti, hotarand sa realizeze impreuna acest proiect. Impreuna cu o firma de arhitectura, Beyer a realizat si desenat acest proiect care a fost depus in luna mai la Primaria Bucuresti.
Ulterior, acelasi domn Beyer, datorita unor neintelegeri cu Serbu Nicolae a renuntat la asocierea cu acesta si a realizat singur proiectul. Suparat de aceasta miscare, “in august 2008, domnul Serbu a depus la O.S.I.M. copii ale planselor realizate de firma de arhitectura danduse drept autor al acestora”, se arata in motivatia deciziei parchetului.
Asa ca Parchetul a inceput urmarirea penala impotriva lui Serbu Nicolae iar Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti a inaintat Parchetului propunerea de neincepere a urmaririi penale fata de Beyer Helmut.
Primarul General Sorin Oprescu isi argumenteaza refuzul de a mai organiza si in 2009 o noua etapa de FIA GT astfel: "In orice situatie inteleg sa respect legea si rigorile ei. Nimeni nu poate folosi domeniul public, dupa bunul plac. Ii astept si pe dumnealor (Bucharest Ring SRL), ca pe orice alta companie interesata, sa depuna oferte pentru organizarea unui circuit automobilistic in parteneriat cu Primaria Municipiului Bucuresti".
Raspunsul organizatorului, formulat de avocatul firmei, a ajuns la Primarie pe 16 iunie. Acesta respinge invitatia Primarului General de a negocia un nou contract pentru organizarea circuitului FIA GT pe motiv ca, la acest moment, ar exista deja un contract in vigoare, intre Municipalitate si organizatorul competitiei. Contractul la care face referire avocatul firmei Bucharest Ring SRL este de fapt o conventie, care a fost semnata de persoane neimputernicite de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si nu poarta semnatura primarului general, explica Primaria Capitalei intr-un comunicat de presa.
Si nu in ultimul rand ramane totusi o intrebare: daca Bucharest Ring detine drepturile legale pentru organizarea Bucharest City Challenge si a incheiat si o conventie cu Primaria Bucuresti pentru aducerea acestui eveniment in capitala Romaniei pana in 2015, atunci de ce acestia nu dau in judecata Primaria pentru drepturile castigate si vor sa ajunga la “o solutie de compromis”, sperand ca anul viitor sa poata tine evenimentul in Bucuresti?
Oricum, opinia generala este ca Primaria Bucuresti si orasul in general castiga din expunerea media si din turismul de weekend mai mult decat pierdea prin blocajele in trafic create. Si inca ceva: un bun castigat de Primarie (punerea Bucurestiului pe harta lumii) nu se arunca asa usor pe apa sambetei.
Si inca ceva, asa cum poate intuiti, cel mai probabil Cupa Dacia Logan nu se va mai desfasura, data fiind mutarea evenimentului in Ungaria, este de parere presedintele executiv al Bucharest Ring, Hartmut Beyer.
Plus cateva detalii financiare si de organizare: Beyer spune ca sumele aparute in presa, cum ca organizatorul ar fi castigat 30 milioane euro in cei doi ani sunt cat se poate de gresite, la fel si cele referitoare la faptul ca ar fi obtinut 8.000 euro pe minutul de publicitate in transimisiile televizate.
Cu toate acestea, organizatorul nu a precizat cat a incasat in primele doua evenimente auto, precizand doar ca a investit 18 milioane euro in Capitala, "fara a primi niciun eurocent inapoi".
Mai mult decat atat, Bucharest Ring crede ca programarea concertului Madonna este un "gest neprietenos". Autoritatile au facut un gest "neprietenos" cand au decis sa puna concertul Madonna in apropierea datei la care trebuia initial sa se organizeze cursele FIA GT, la sfarsit de august, concertul urmand sa se desfasoare tot in parcul Izvor, spatiu care trebuia sa fie ocupat de evenimentul auto.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 25 Iunie 2009