Asa mai vii de acasa. O companie austriaca a dezvoltat prima masina de raliu full-electrica

Asa mai vii de acasa. O companie austriaca a dezvoltat prima masina de raliu full-electrica
  • Austriecii de la STARD au dezvoltat prima masina de raliu full-electrica
  • Aceasta are la baza un Peugeot 207 Super2000
  • Cele doua motoare electrice dezvolta 550 de cai putere si 790 Nm cuplu
Distribuie pe Facebook

O companie austriaca detinuta de campionul mondial de Rallycross Manfred Stohl, a dezvoltat prima masina de raliu/rallycross full-electrica. Aceasta dezvolta echivalentul a 550 de cai putere si ajunge la 90% din cuplul maxim in doar 40 de milisecunde.

STARD este o companie austriaca de cercetare si dezvoltare, condusa de campionul mondial de Rallycross, Manfred Stohl. Aceasta este cunoscuta in special pentru dezvoltarea Ford-ului Fiesta al echipei World RX Team Austria, cu care Stohl a participat in anul 2015.

Inginerii austrieci vor intra acum in istorie pentru creerea primei masini de raliu sau rallycross, cu propulsie 100% electrica. Acest proiect se afla momentan in teste, se este bazat pe un Peugeot 207 Super2000.

Peugeot 207 Super2000 "Hiper"

Masina cantareste 1.250 de kilograme, si este un adevarat monstru pe patru roti, in ciuda lipsei unui agregat conventional. Aceasta este construita in concordanta cu regulile FIA si este propulsata de doua motoare electrice, pozitionate individual pe fiecare punte. Acestea dezvolta echivalentul a 550 de cai putere si 760 Nm cuplu.

Peugeot 207 Super2000 "Hiper"

La capacitate maxima, Peugeot-ul poate rula pentru aproximativ 15 minute, si cel mai impresionant este faptul ca atinge 90% din cuplul total in doar 40 de milisecunde. Puterea este transmisa prin intermediul unei transmisii cu o singura viteza, iar viteza maxima este de 195 de km/h.

"Aceasta este cu siguranta cea mai incredibila masina pe care am condus-o pana acum. Desigur ca am fost sceptic la inceput cand inginerii imi spuneau sa uit totul despre livrarea de putere a unei masini normale. Nu pot exprima in cuvinte- cuplul imediat si continuu, care nu ezita pana cand atinge 195 de km/h, te face sa te simti ca intr-o prastie uriasa care te propulseaza in spatiu," a declarat Stohl.

Peugeot 207 Super2000 "Hiper"

Incredibila masinarie va deveni si mai puternica, deoarece compania austriaca lucreaza momentan la dezvoltarea unui nou sistem de propulsie, care va fi compus din 4 motoare, pozitionate individual pe fiecare roata. Mai mult decat atat, bateriile dezvoltate tot de ei, vor genera mai multa putere, odata ce va fi disponibila o transmisie imbunatatita.

Deoarece in acest moment nu exista planuri de a infiinta o categorie de masini electrice in Campionatul Mondial de Rallycross, cei de la STARD au creat acest proiect pentru a avea un as in maneca, in cazul in care se va intampla totusi acest lucru.

Peugeot 207 Super2000 "Hiper"

In prezent, singurul campionat care dispune de o clasa electrica este Trofeul Andros. In etapele care au loc in fiecare an din Decembrie si pana in Februarie, participa si masini full-electrice, propulsate de un singur motor pozitionat pe punte spate.

Sursa foto: Motorsport.com

Distribuie pe Facebook
mai multe