Corvette Racing castiga Grand Prix-ul de la Mosport

Corvette Racing castiga Grand Prix-ul de la Mosport
Corvette obtine cea de-a noua victorie pe circuitul canadian si prima victorie ALMS GT din acest sezon intrerupand seria de trei succese consecutive inregistrate de BMW.
Trimite unui prieten
BOWMANVILLE, Ontario, Canada - Corvette Racing a revenit in cercul castigatorilor GT la Grand Prix-ul de la Mosport prezentat de Mobil 1, unde Oliver Gavin si Jan Magnussen au obtinut prima victorie a sezonului Seriei Americane Le Mans. Gavin si Magnussen au castigat la clasa GT cu o diferenta de 4,4 secunde la bordul modelului Corvette C6.R Compuware cu nr. 4, depasind modelul Ferrari 458 Italia pilotat de Jaime Melo si Toni Vilander. Tommy Milner si Olivier Beretta au terminat pe locul sase la bordul modelului Corvette C6.R Compuware cu nr.3, dupa ce au pierdut timp pretios in urma contactului cu un autovehicul ramas cu un tur in urma pe circuitul canadian de mare viteza.

Dupa ce s-a calificat sambata pe locurile sase, respectiv opt, echipa Corvette Racing a revenit cu o cursa puternica, care a intrerupt in cele din urma seria de trei succese consecutive inregistrate de BMW. Cursa de doua ore si 45 de minute a fost total imprevizibila, patinarile, coliziunile, situatiile pe muchie de cutit si penalizarile crescand tensiunea.

"Echipa a reusit sa opreasca eficient la standuri, pilotii si inginerii au luat decizii inteligente si iata ca am castigat. Trebuie sa poti sa profiti de sanse, trebuie sa poti sa duci treaba pana la capat si astazi am reusit" a declarat managerul echipei, Gary Pratt.

Gavin si Milner au fost pilotii care au inceput cursa, aflandu-se la inceputul acesteia pe locul sase, respectiv opt. Ordinea s-a schimbat dramatic dupa prima runda de opriri la standuri in cadrul unui tur cu safety car-ul, Gavin trecand pe locul trei dupa ce doua autovehicule au fost penalizate. Dupa ce modelul Porsche de pe locul doi a iesit de pe pista la scurt timp dupa marcarea orei, Gavin a trecut pe locul doi, luptandu-se indelung cu Vilander, care era la bordul unui Ferrari Risi Competizione.

"Am dat peste portiuni aglomerate si lucrurile au inceput s-o ia razna," a declarat Gavin. "M-am luptat nebuneste cu Toni, el m-a intrecut in virajul 2, dupa care a trecut pe partea exterioara a unui GTC. Am reusit apoi sa iau virajul pe interior si sa revin pe exterior in virajul 3. A fost o cursa fantastica!"

In urma coliziunii cu modelul Ferrari din virajul Moss s-a perforat un pneu, iar echipa s-a grabit sa intervina pe masura ce Gavin se deplasa catre standuri cand din cursa mai ramasese doar o ora si patru minute. Magnussen a preluat modelul Corvette cu nr. 4 si a terminat pe locul 3. Danezul a depasit modelul Ferrari cu 30 de minute inainte de final si a trecut pe locul intai dupa zece minute, cand modelul BMW cu nr. 45, pilotat de catre Dirk Werner, a primit o penalizare de oprire din cauza unui contact care putea fi evitat.

"Stiam ca pentru a obtine un rezultat bun trebuia sa fim concentrati in permanenta", a declarat Magnussen. "Nu ne puteam relaxa deloc, trebuia doar sa fortam. A fost o senzatie fantastica sa reusim sa castigam din locul in care ne aflam dupa runda de calificari. Oamenii astia au mai reusit asa ceva inainte si o vor mai face si de-acum incolo; nu poti niciodata exclude echipa Corvette Racing. La felul in care persevereaza aceasta echipa, sunt mandru sa fac parte din ea."

Gavin: "Echipa a fost cea care a castigat cursa asta," a declarat englezul. "Am obtinut prima victorie din acest sezon si am reusit sa intrerupem seria de victorii BMW din cadrul Seriei Americane Le Mans din acest an. Sunt foarte bucuros!"

Cea de-a doua oprire la standuri a modelului Corvette cu nr. 4 s-a dovedit a fi un punct de cotitura: "Am avut 10 secunde la dispozitie sa ne pregatim cu totii," a declarat liderul echipei, Brian Hoye. "Baietii stiau ce au de facut si erau pregatiti. Oprirea la stand a fost rapida, autovehiculul a ramas in lupta si am reusit sa obtinem victoria. Am folosit fiecare oprire pentru a putea pregati cat mai bine autovehiculul pentru cursa si rezultatul a fost spectaculos."

Autovehiculul Corvette cu nr. 3 a avut mai putin noroc, deoarece derapajul in urma coliziunii cu Porsche GTC nr.11 l-a scos din lupta. Inainte de accident, Milner a efectuat mai multe depasiri pentru a aduce modelul cu nr. 3 pe locul patru.

"Corvette nr. 3 a fost foarte, foarte bun, cel mai bun autovehicul pe care l-am pilotat anul acesta," a declarat Milner. "Cea mai favorabila sectiune de traseu de astazi a fost pentru mine virajul 5, unde multi au fost prinsi in trafic, iar am reusit sa trec pe langa ei prin 5 B. Este destul de sigur sa treci pe acolo si poti face contact fara sa apara probleme. Am reusit mai multe depasiri acolo, insa a urmat apoi contactul din virajul 10. Din nefericire, avem cativa piloti care au nevoie de mai multa experienta la volan, mai ales in cursele cu autovehicule din alta clasa. I-am lasat mult spatiu la intrarea in virajul 9, insa a vrut sa se intreaca cu mine. Ca urmare am derapat si am iesit de pe pista."

Coliziunea a deteriorat suspensia spate din partea stanga a modelului Corvette, iar oprirea prelungita la standuri a lasat in urma autovehiculul cu nr. 3. Beretta a pilotat in ultimele 62 de minute, finalizand pe locul 6 cu modelul Corvette castigator la Le Mans.

"Victoria inregistrata de Corvette nr. 4 este grozava si este grozava pentru intreaga echipa," a declarat Beretta. "Tommy s-a descurcat de minune, doar ca am avut ghinionul sa fim loviti de un pilot si astfel pentru noi cursa a luat sfarsit. Speram ca inca un Corvette sa urce pe podium, insa n-a fost sa fie, asa ca doar am terminat cursa."

Corvette Racing a sarbatorit cea de-a noua victorie la Mosport si a castigat Michelin Green X Challenge ca fiind cel mai rapid, ecologic si mai eficient model din clasa GT.

"Ca prim castigator al Michelin Green X Challenge, este intotdeauna o onoare pentru Corvette sa castige astfel de trofee," a declarat managerul programului Corvette Racing, Doug Fehan. "Este o dovada a muncii asidue a departamentelor pentru motor, sasiu si aerodinamica de a maximiza eficienta modelului Corvette. Este, de asemenea, o dovada a dorintei de a concura utilizand carburant pe baza de celuloza E85 si fiind cel mai mare producator de autovehicule cu carburant flex-fuel din lume, este normal ca echipa Chevrolet sa fi castigat astazi Green X Challenge."

Urmatorul eveniment pentru Corvette Racing va fi Mid-Ohio Sports Car Challenge, in Lexington, Ohio, sambata, 6 august, de la ora 15:30 ET. ESPN3.com va transmite in direct in Statele Unite si americanlemans.com va transmite pentru spectatorii internationali. ESPN2 va difuza la televizor evenimentul Mid-Ohio Sports Car Challenge sambata, 7 august, la ora 22 ET.

Mobil 1 prezinta Rezultatele cursei GT de la Grand Prix-ul Mosport (Top 10):
Poz./nr. autovehicul/piloti/autovehicul/tururi
4 Gavin/Magnussen, Corvette C6.R, 121
62 Melo/Vilander, Ferrari F458 Italia, 121
55 Auberlen/Werner, BMW M3 GT, 121
56 Mueller/Hand, BMW M3 GT, 121
17 Henzler/Sellers, Porsche 911 GT3 RSR, 120
3 Beretta/Milner, Corvette C6.R, 119
04 Murry/Lazzaro, Doran Ford GT, 119
44 Neiman/Holzer, Porsche 911 GT3 RSR, 118
01 Sharp/van Overbeek, Ferrari F458 Italia, 117
48 Miller/Maasen, Porsche 911 GT3 RSR, 117


Sursa: Chevrolet
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 26 Iulie 2011