Detalii interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM

Detalii interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM
Dupa o absenta de aproape doua decenii, bavarezii de la BMW sunt gata sa ia din nou startul in Campionatul German de Turisme. Inainte insa ca acest indelung-asteptat eveniment sa se petreaca, iata cateva date interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM.
Distribuie pe Facebook
Istorie:
  • BMW sarbatoreste trei momente importante in 2012: BMW M a fost fondata in urma cu 40 de ani si in decadele care au trecut a inregistrat nenumarate succese pe circuite. Acum 25 de ani, BMW M3 a inceput o poveste de succes, unica in motorsport. Chiar si astazi, versiunea de curse ramane cel mai de succes turism din toate timpurile. In cele din urma, au trecut 20 de ani de la ultima aparitie a unei echipe oficiale BMW in DTM.
  • 11 masini BMW s-au aflat la startul primei curse din istoria DTM, la Zolder, in 1984.
  • Volker Strycek nu a castigat nici o cursa in 1984 - dar a fost desemnat campion al acelui sezon.
  • Prima generatie BMW M3 a inregistrat o viteza maxima de 280 km/h pe liniile drepte din regiunea de padure de la Hockenheim.
  • BMW Team Schnitzer a fost invingatoare de 17 ori in perioada dintre 1989 si 1992.
  • Charly Lamm se afla la postul de comanda BMW Team Schnitzer atunci cand Roberto Ravaglia a triumfat in 1989.
  • Harald Grohs a fost invingatorul primei curse din istoria DTM, la Zolder, la comenzile unui model BMW 635 CSi.
  • Intr-o finala plina de dramatism, Eric van de Poele (25 de ani) a incheiat pe locul al zecelea in ultima cursa a sezonului 1987 si a cucerit titlul cu BMW M3.
  • Roberto Ravaglia a oferit modelului BMW M3 o retragere triumfala din DTM, cu doua victorii la Hockenheim, la 11 octombrie 1992.
  • In prezent, Ravaglia conduce propria echipa ROAL Motorsport si este prezent in paddock in calitate de director. Printre altele, el are inscrise modele de curse BMW in World Touring Car Championship si campionatul GT al Italiei.

Date interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM

Campionat:
  • Pilotii BMW au incheiat pe primul si al doilea loc in 15 curse din DTM, intre 1984 si 1992.
  • Asemenea modelelor BMW 635 CSi si BMW M3, BMW 323i a obtinut trei victorii in DTM - cu Winfried Vogt la volan de fiecare data.

Date interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM

Piloti:

  • Andy Priaulx este originar din Channel Island of Guernsey, care face parte din Marea Britanie.
  • Priaulx a castigat trei titluri consecutive in World Touring Car Championship (WTCC), ca pilot pentru BMW Team RBM, in 2005, 2006 si 2007.
  • Augusto Farfus este din Curitiba, capitala statului brazilian Parana.
  • Familia Farfus detine un mare lant de restaurante in Curitiba si in alte orase din Brazilia.
  • Bruno Spengler a castigat prima sa cursa in DTM la Norisring, in 2006. Si in prezent, acesta este circuitul lui favorit.
  • Spengler este un pasionat jucator de golf, cu un handicap excelent - 5,8.
  • Martin Tomczyk a terminat pe locul al zecelea la penultima cursa a sezonului si si-a asigurat titlul in sezonul 2011 din DTM.
  • Doar Timo Scheider si Mattias Ekstrom au mai multe curse in DTM decat Tomczyk.
  • Tomczyk are o inaltime de 1,88 metri. Astfel, el este cel mai inalt dintre pilotii BMW.
  • In 2007 si 2009, Dirk Werner a fost imbatabil la categoria GT din campionatul GRAND-AM si a cucerit titlul in ambele ocazii.
  • Pe langa activitatea de pilot, Werner a reusit sa absolve cu succes cursurile universitare de inginerie mecanica.
  • Joey Hand este campionul en-titre al clasei GT din American Le Mans Series si va mai concura acolo pentru BMW Team RLL si in 2012.
  • Hand adora sa pescuiasca impreuna cu tatal sau si ceilalti membri ai familiei.
  • De-a lungul sezonului, Marco Wittmann va oferi sustinere celor sase piloti BMW din DTM in calitate de pilot de teste si dezvoltare.

Date interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM

Masina:

  • Cand au dezvoltat BMW M3 DTM, inginerii BMW Motorsport au creat peste 2.500 de grafice CAD, dintre care 900 au fost numai pentru motor.
  • Prin caroseria BMW M3 DTM se afla peste 1,2 kilometri de cabluri.
  • Aproximativ 5.400 de componente individuale sunt utilizate la BMW M3 DTM. 1.200 dintre acestea sunt diferite.
  • Pentru asamblarea motorului BMW P66 sunt necesare circa 60 de ore.
  • De-a lungul unei curse din DTM, in motorul BMW P66 au loc nu mai putin de 1,8 milioane de aprinderi.
  • Discurile de frana, din fibra de carbon, ating temperaturi de pana la 700 grade Celsius. Solicitarea asupra franelor este deosebit de ridicata pe circuite precum Norisring.

Date interesante despre revenirea BMW Motorsport in DTM


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze BMW revine in DTM
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 27 Aprilie 2012